Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22260 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Zoals gisteren door ONS op hun facebook pagina is aangekondigd, is er vandaag en volgende week dinsdag 9 december een kerstspecial van Der Bergdoktor in 2 delen, om 17:00 uur. In de EPG staat voor zowel vandaag als 9 december seizoen 2 aflevering 9, maar geen deel 1 en 2. Datzelfde geldt dan voor de herhaling op zaterdag om 19:00 uur. 

De aflevering van 9 december heeft inmiddels een ander nummer!

Zoals al eerder aangegeven is dit niet een inhoudelijk gids probleem en dus niet voor in dit topic, ​@lenb.

is ook al lang bekend ern word niet opgelost

en alleen fout op jullie eigen zender van de maand

nb op elkde dag gebeurt dit

Opnieuw doorgegeven.

Zoals aangegeven hoeven problemen met de gids op de Turkse zenders momenteel niet doorgegeven te worden. Om het overzicht in het topic te bewaren, heb ik de laatste berichten hierover verwijderd. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 3, 2025

De berichten die off-topic zijn worden verwijderd, niet omdat ze vaak voorkomen maar om het leesbaar te houden. Dit topic is bedoeld om dingen aan te kaarten die niet kloppen in de gids, niet meer dan dat. 

Ik wijs je nogmaals op het startbericht en wat hier gemeld kan worden, de overige berichten heb ik verwijderd. Hou het dus alsjeblieft on-topic.

Geef een fout in de tv-gids door: wat zijn de spelregels?

Zie je een fout in de TV-gids? Denk aan ontbrekende seizoens- of afleveringsnummers, incorrecte of missende afbeeldingen, een verkeerd of niet vermeld programma (‘Geen Uitzending’, ‘Wordt Aangekondigd’), of een afwijking tussen de gids en de daadwerkelijke uitzending (zoals verschillende tijden).

Om je melding te kunnen verwerken, hebben we de volgende informatie nodig:

• Om welke zender gaat het?
  • Om welk programma gaat het?
  • Wat zijn de datum en tijd van de uitzending?
  • Welke tv-ontvanger heb je?
  • Zie je hetzelfde als je de gids bekijkt via tv.kpn.com of de TV+ app?

Belangrijk: Alleen meldingen die alle bovenstaande informatie bevatten, kunnen we doorzetten voor aanpassing van de TV-gids. Zorg dus voor een zo volledig mogelijke melding. 

Om het overzichtelijk te houden, worden berichten die duidelijk off-topic zijn vanaf nu verwijderd. 

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • December 3, 2025

Die is er Marcia van KPN , helaas weinig respons daarop van die of gene wat de klanten meemaken met de gids.

Forum|alt.badge.img+5

dus ik meld duidelijke fout in de epg en kpn wil dat niet accepteren

Forum|alt.badge.img+5

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 3, 2025

dus ik meld duidelijke fout in de epg en kpn wil dat niet accepteren

Wij accepteren het zeker wel ​@matthijs peters, en zijn ook echt erg blij met je enorme inzet en met de meeste meldingen die je maakt 💚

Maar sommige meldingen, die zijn niet zo nuttig, omdat het meldingen zijn waar we nu niet iets mee kunnen. Omdat de problemen al bekend zijn en er ook al aan gewerkt wordt. Bijvoorbeeld over de Turkse zenders, of over het hele overzicht vol met ‘wordt aangekondigd’ of ‘To Be Announced’. Berichten hierover beschouwen we vanaf nu off topic, en zullen we verwijderen.

Hierover nog een keer het overzicht van de al bekende problemen, waar geen meldingen meer over gedaan hoeven te worden 🙂

Bekende issues

We werken op dit moment al aan een aantal problemen die hieronder staan. Je hoeft deze dus niet meer te melden.
Deze lijst wordt regelmatig bijgewerkt zodra er iets is opgelost of als er nieuwe punten bijkomen.

Dank voor jullie geduld en hulp!

• De gids op de Turkse zenders klopt niet altijd, denk aan lange duur uitzendingen of missende afleveringsnummers. Dit is bekend en er loopt al langere tijd een ticket voor. We verwachten op korte termijn wel verbetering.
  • Voor Slam TV loopt ook een ticket, alleen we wachten op een update van de zender om de 'Wordt aangekondigd' weg te werken. Dit heeft wat tijd nodig.
  • ‘Wordt aangekondigd’ in de gids wordt door ons zelf opgemerkt en tickets voor aangemaakt. Dit wordt met updates vanuit de zender bijgewerkt in de loop van de week. 
    Sidenote: Zie je een enkele ‘Wordt aangekondigd’ en voor de rest wel een gevulde gids, dan ontvangen we hier wel graag een melding van.
  • Dit geldt ook voor ‘To Be Announced’ in de gids. Hier lopen processen voor om dit op te merken en zenders worden gevraagd de juiste informatie aan te leveren. Dit werken we dan weer bij in de gids. 
  • We hebben de onregelmatigheden in de programmering op ‘192TV’ ook gespot. Voor ‘De Nationale Zaterdagmiddag Gebeurtenis’ is eerder al een ticket aangemaakt en daar zijn nu ook de onregelmatigheden in meegenomen. De gids van deze zender ligt momenteel onder een vergrootglas. 
  • We werken er hard aan om sportevenementen te verduidelijken in de gids. Nu zie je nog wel eens ‘Day 1’ of ‘Calgary’ staan, maar is niet gelijk duidelijk om welke sport het gaat. Het vergt helaas flink wat tijd en energie om dit aan te passen aan zowel onze kant als de kant van de gidsleverancier. Dit betekent dat we pas verbetering op langere termijn verwachten. 

Forum|alt.badge.img+5

@Maja van KPN 

als het allemaal bekend is des te erger nietwaar ?

sinds 1-12

en kpn zag dit al sinds ongeveer 17 november

turkse zenders is een puinhoop al het hele jaar en de kpn weet het

comedy central is ook sinds 8-12 word aangekondigd en de kpn weet dat sinds 24 november

Forum|alt.badge.img+5

en hier was de kpn dus te laat

Forum|alt.badge.img+5

gok dat het wel eens eerder is gemeld maar ik weet het niet zeker

goede morgen nederland is 1 aflevering onderbroken meerdere keren met journaal

maar serie opname neemt het niet op, alleen het 1e gedeelte

Forum|alt.badge.img+5

zowel 9 en 10 december alleen maar

dit is dus een niet standaard fout voor een turkse zender

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • December 4, 2025

gok dat het wel eens eerder is gemeld maar ik weet het niet zeker

goede morgen nederland is 1 aflevering onderbroken meerdere keren met journaal

maar serie opname neemt het niet op, alleen het 1e gedeelte

Als hij gemeld is geweest, dan heb ik hem waarschijnlijk door de meldingen over de turkse kanalen over het hoofd gezien. Dus dank voor het (opnieuw?) melden. Ik ken wel een soortgelijke situatie van 'Ongehoord Nederland’ welke opgelost is door er een Part1/Part2 aan toe te voegen. Vraag staat uit om de structuur van 'Goedemorgen Nederland’ hiervoor aan te passen.

Forum|alt.badge.img+5

weer 192 maar ook verschil dus met zender van de maand

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • December 5, 2025

KOPIE !

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • December 5, 2025

PS.

Misschien helpt het als het op meerdere topics wordt aangetoond dat dingen in/met de gids niet kloppen

Erwin van KPN
Moderator

@lenb .

Nee, dat helpt niet.  We hebben speciaal dit topic voor meldingen over de gids.  Graag relevante feedback altijd in dit topic.  :-)

Erwin van KPN
Moderator

Ik waardeer je inzet, ​@lenb . Ik heb wat comments verwijderd omdat het weinig toevoegd en ik dit topic overzichtelijk wil houden. Ik hoop op je begrip. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 6, 2025

Afleveringen van BBC 2 Richard Osman’s House of Games, 19:00 maandag 8 dec - vrijdag 12 dec kunnen alleen als losse opnamen worden ingepland en niet als serie, hoewel ze volgens BBC website wel degelijk onderdeel zijn van een serie. (“Festive House of Games - Series 2”. 10 afl. in totaal.)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 6, 2025

Zojuist een off topic reactie verwijderd. Nogmaals het vriendelijke verzoek om echt on topic te blijven; bedankt voor het begrip! 

Forum|alt.badge.img+5

vanaf 9-12 06:00 is epg van trt cocuk onbruikbaar en praktisch gezien leeg en onbetekend.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 6, 2025

Op NET5 in de nacht van zondag 7 op maandag 8 december om 00:46 uur, RFDS ontbreekt in de EPG. De film die ervoor komt moet dus opgenomen worden om de aflevering van RFDS ook op te nemen. 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 6, 2025

Op SBS6, zaterdag avond rond 21:40 uur, De Top 4000 Muziekquiz. Via tv.kpn.nl staat er netjes presentatie Gijs Staverman, maar als ik via DIW7022 en via de Android app kijk in de epg, staat het er niet. En bovendien verkeerde achtergrond foto van Johnny de Mol, in plaats van Gijs Staverman. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 7, 2025

Afleveringen van BBC 2 Richard Osman’s House of Games, 19:00 maandag 8 dec - vrijdag 12 dec kunnen alleen als losse opnamen worden ingepland en niet als serie, hoewel ze volgens BBC website wel degelijk onderdeel zijn van een serie.

En de gids van Ziggo lijkt voor bovenstaande wél een serie te hebben. (Maar ik kan niet controleren hoe opnemen daar werkt.)

Voor later, Ziggo laat ook geen serie-informatie zien aan de gebruiker:

Gids van Ziggo: geen serie-informatie in de gids

Maar de technische info die de browser voor Ziggo ophaalt, heeft voor maandag bijvoorbeeld een gek seizoensnummer 61650000, met aflevering 2023121875 (met als prefix de uitzenddatum van 2023):

Gids van Ziggo: aflevering 2023121875 voor maandag

En voor dinsdag heeft Ziggo hetzelfde gekke seizoensnummer, met aflevering 2023121976:

Gids van Ziggo: aflevering 2023121976 voor dinsdag

KPN laat dat allemaal helemaal niet zien:

Gids op tv.kpn.com: geen serie-informatie voor de gebruiker

Maar bij KPN ook niks in de technische details voor maandag:

Gids op tv.kpn.com: geen serie-informatie voor maandag

En voor dinsdag geeft KPN:

Gids op tv.kpn.com: ook geen serie-informatie voor dinsdag

Bij de BBC trouwens ook niet alleen in de omschrijving, maar daadwerkelijk een serie:

Gids van BBC: echt een serie

Ook tvgids.nl lijkt te weten dat het een serie is:

tvgids.nl: wel een serie

That’s all I know. 🤓

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 7, 2025

Op NET5 in de nacht van zondag 7 op maandag 8 december om 00:46 uur, RFDS ontbreekt in de EPG. De film die ervoor komt moet dus opgenomen worden om de aflevering van RFDS ook op te nemen. 

Interessant, ook Ziggo gaat de fout in met bovenstaande. Maar tvgids.nl geeft je gelijk. 😎 Ik ben wel nieuwsgierig of KPN en Ziggo dezelfde aanbieder voor de EPG hebben.

Net als KPN, beweert de gids van Ziggo ook dat de film 3u 27m duurt (dat zou bij 2u 7m film wel heel veel reclame zijn!) terwijl er zeer waarschijnlijk een deel voor Flying Docters is:

Gids op Ziggo: film is ook bij Ziggo inclusief een aflevering van Flying Docters

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

[Film1 en 192tv ‘Wordt aangekondigd’ afbeeldingen]

weer 192 maar ook verschil dus met zender van de maand

Film1 is nog niet hersteld zie ik. We gaan eens kijken of we dat nog voor morgen kunnen herstellen. De onregelmatigheden tussen 192tv en zender van de maand zijn hersteld. 

Afleveringen van BBC 2 Richard Osman’s House of Games, 19:00 maandag 8 dec - vrijdag 12 dec kunnen alleen als losse opnamen worden ingepland en niet als serie, hoewel ze volgens BBC website wel degelijk onderdeel zijn van een serie. (“Festive House of Games - Series 2”. 10 afl. in totaal.)

Ik gooi het even voor de voeten van het TV team om er wat van te vinden. Misschien kunnen de subtitels die de BBC website en IMDB noemen ook nog toegevoegd worden. 

Dit is helaas te laat om nog iets mee te doen. In het weekend is de bezetting van ons en het TV team wat minder om zulke zaken gelijk op te pakken. 

Op SBS6, zaterdag avond rond 21:40 uur, De Top 4000 Muziekquiz. Via tv.kpn.nl staat er netjes presentatie Gijs Staverman, maar als ik via DIW7022 en via de Android app kijk in de epg, staat het er niet. En bovendien verkeerde achtergrond foto van Johnny de Mol, in plaats van Gijs Staverman. 

Johnny de Mol is de standaard achtergrondfoto voor de quiz schat ik zo. Voor volgende week, wanneer Gerard Ekdom het presenteert, staat hij ook weer vrolijk te lachen. Wat betreft de extra informatie, zoals de presentator, wordt dit alleen in de webgids getoond. Ik ga eens vragen of er plannen zijn om dat ook te implementeren voor de app en tv-ontvangers. 

Interessant, ook Ziggo gaat de fout in met bovenstaande. Maar tvgids.nl geeft je gelijk. 😎 Ik ben wel nieuwsgierig of KPN en Ziggo dezelfde aanbieder voor de EPG hebben.

Ja, we hebben dezelfde aanbieder. Ik realiseer mij ook dat je het wellicht met een knipoog bedoeld 😋

Forum|alt.badge.img+5

aparte afwijking in doorzoeken epg

zoeken op geen uitzending

ingelogd geeft dit

niet ingelogd