Skip to main content
Vraag

Geen opnemen pakket gekregen gratis bij Combivoordeel level 2

• November 25, 2025
  • 11 reacties
  • 231 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Tot iets minder dan een maand geleden had ik gratis opnemen pakket vanwege combivoordeel level 2. Omdat ik de multisim van mijn Apple Watch heb opgezegd ben ik teruggezet naar level 1 en ben ik daarna mijn gratis opnemen pakket kwijt geraakt. 
logisch en so far so good.

Met 1 punt extra zou ik weer in level 2 komen.

Daarmee heb ik tot vandaag gewacht (mijn jaarabonnement disneyplus loopt morgen af en drie weekjes zonder opnemen pakket vond ik geen probleem) door vanaf vandaag disneyplus via kpn te bestellen. Puntje extra, ook weer keurig in level 2.

maar tot mijn verbazing > geen opnemen pakket!

terwijl er bij mij bij “alle voordelen op een rijtje” (zie foto vandaag genomen) wel staat dat opnemen pakket gratis zou zijn bij level 2.

voor mij de enige reden geweest om disneyplus via kpn te nemen. Afgaande op wat kpn mij zelf vertelt bij “alle voordelen op een rijtje” (ook nu dus nog) en waarvan ik vanuit mijn eigen ervaring tot begin november niet beter wist dan dat het zo was.  

ik lees in het forum dat het opnemen pakket “voor nieuwe klanten” niet meer gratis is bij level 2 en 3. Ik ben weliswaar nieuw (of eigenlijk opnieuw door een kleine pauze van vier weken) bij level 2 maar zeker geen nieuwe klant. 
Ik ben benieuwd hoe kpn hierop reageert. Ik wil uiteraard (en vind ook dat ik er recht op heb) nu opnemen pakket gratis gaan krijgen. Ik ben door hun zelf zo ingelicht via mijn eigen kpn omgeving (nogmaals zie foto van vandaag). 

graag reactie van kpn. Morgen ga ik ook bellen uiteraard en medewerker spreken. 

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 25, 2025

Per 6 november is opnemen uit Combivoordeel gehaald.  Je screenshot is van daarvoor, neem ik aan. Want op onderstaande pagina is het direct aangepast. 

Zie hier:

Het kan sinds die datum alleen nog tegen betaling worden genomen. 

• November 25, 2025

Want op onderstaande pagina is het direct aangepast. 

Daar staat dat het alleen voor nieuwe klanten niet meer gratis is. ​@Teitgrot is geen nieuwe klant.

Dit is ook precies waarom ik in dat topic gisteren nog gevraagd hebt wat er gebeurde als een bestaande klant iets veranderde. Want ik zag deze bui al hangen: Teitgrot is gratis opnemen kwijt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 25, 2025

Euh. Ze had tot vandaag Level 1, dus geen opnemen. En het zit sinds 6 november niet meer in Level 2 en 3.

Daardoor heeft ze het nu niet. Want Level 2 pas sinds vandaag.

Iedereen die vanaf 6 november in Level 2, 3 komt krijgt het opnemen er niet meer bij.

De tekst had duidelijker gekund inderdaad ​@Marlon92 . ( ​@Shyrin van KPN )

• November 25, 2025

Er staat gewoon heel duidelijk dat het alleen voor nieuwe klanten geldt. ​@Teitgrot is geen nieuwe klant. Dus Teitgrot moet het gewoon gratis krijgen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Per 6 november is opnemen uit Combivoordeel gehaald.  Je screenshot is van daarvoor, neem ik aan. Want op onderstaande pagina is het direct aangepast. 

Zie hier:

Het kan sinds die datum alleen nog tegen betaling worden genomen. 

Je aanname is dus verkeerd. Dit screenshot is van gisteravond. Zie ook de datum van mijn iPad die tevens zichtbaar is op het screenshot. 
en ook al zou PeterG dus gelijk hebben dat het ook in mijn geval niet meer zou gelden, vind ik nog dat ik (en dezelfde gevallen zoals ik) er recht op heb omdat ze me voorspiegelen dat ik het krijg als ik naar level 2 ga en ik speciaal naar aanleiding daarvan actie heb ondernomen door via KPN een punt extra te bestellen. 
Post Bewerkt>> en ook nu nog dezelfde screenshot. Dit betreft dus niet de algemene kpn pagina maar mijn Persoonlijke KPN omgeving na inloggen in mijn kpn. Nieuwe screenshot gemaakt (naar rechts opgeschoven dus ditmaal level 3 helemaal zichtbaar): 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Want op onderstaande pagina is het direct aangepast. 

Daar staat dat het alleen voor nieuwe klanten niet meer gratis is. ​@Teitgrot is geen nieuwe klant.

Dit is ook precies waarom ik in dat topic gisteren nog gevraagd hebt wat er gebeurde als een bestaande klant iets veranderde. Want ik zag deze bui al hangen: Teitgrot is gratis opnemen kwijt.

Ik ga ervan uit dat ik het aan de telefoon ga recht trekken. En zo niet, ga ik een bezwaarprocedure opstarten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

53 minuten met kpn gebeld met (senior) medewerker van het telefonisch klantcontactcentrum (KCC). Hij begreep mijn verhaal, vond ook dat ik gelijk had en vond (al zou PeterG gelijk hebben dat het ook bij bestaande klanten in level 1 die naar level 2 gaan terecht is weggehaald (of eigenlijk niet meer terug is gegeven in mijn geval)) dat het op z’n minst misleidend is dat het nog wel als voordeel (lokkertje) wordt weergegeven binnen mijn eigen kpn omgeving. 

helaas kon hij dit zelf niet wijzigen voor me maar heeft het gedetailleerd opgeschreven en doorgezet naar een andere (verantwoordelijke) afdeling waarvan ik uiterlijk binnen 5 werkdagen een reactie kan verwachten. 

wordt vervolgd! ;)

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 26, 2025

graag reactie van kpn. 

Bij deze een reactie van KPN 😉:
Allereerst bedankt voor je uitgebreide toelichting en dat je alles zo helder uiteenzet, ​@Teitgrot. Ik snap heel goed dat dit verwarrend is geweest, zeker omdat in jouw MijnKPN omgeving staat dat het Opnemen Pakket gratis zou zijn bij level 2. Dat had je dus logischerwijs zo geïnterpreteerd. Goed om te weten: dat plaatje wordt aangepast, zodat dit soort misverstanden niet meer voorkomen.

In jouw situatie is het helaas zo dat je net in de overgangsperiode bent gevallen van de wijziging op 06 november 2025. Klanten die vóór die datum zijn teruggevallen naar Level 1, zoals bij jou het geval was, behouden het gratis Opnemen Pakket niet meer automatisch wanneer ze later opnieuw naar Level 2 gaan. Vanaf 06 november wordt dit voordeel namelijk niet meer standaard toegevoegd.

Belangrijk om te weten is het volgende:

• Had je vóór 06 november het Opnemen Pakket gratis als Combivoordeel?
    Dat houdt je het gewoon, ook als je daarna wisselt van level, je abonnement(en) wijzigt of verlengt. Alleen bij het opzeggen van TV vervalt het voordeel definitief. 
  • Had je vóór 06 november géén gratis Opnemen Pakket?
    Dan wordt dit na die datum niet meer automatisch toegevoegd wanneer je naar Level 2 of 3 gaat. 

Gelukkig is er in situaties zoals de jouwe wel ruimte voor coulance. Via onze klantenservice kan er een ticket worden geregistreerd, waarna een achterliggende afdeling beoordeelt of er alsnog een kortingsregel kan worden toegevoegd. Precies bedoeld voor klanten die door zo’n overgangsmoment anders tussen wal en schip zouden vallen.

Goed dat je hiervoor al contact hebt opgenomen. Fijn om te lezen dat de collega dit netjes heeft opgepakt en doorgestuurd. Hopelijk wordt het zo alsnog goed voor je geregeld. Houd ons vooral op de hoogte van de uitkomst.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Beste Shyrin,

Dank voor je reactie. 
Op mijn facturen is ook duidelijk te zien dat ik tot slechts enkele dagen voor 6 november nog level 2 had inclusief opnemen pakket. 
Ik ben blij dat dit (verwacht ik) alsnog geregeld gaat worden voor me en ik vind het prima als dat door kpn onder het kopje ‘coulance’ valt.
Ik ervaar het feit dat het in mijn eigen kpn omgeving nog wel vermeld stond (en staat) dan maar als een geluk bij een ongeluk zodat hiermee ook mijn ‘te goeder trouw’ verwachting van het behouden van het opnemen pakket wordt ondersteund. 
uiteraard goed dat jullie aan de hand van mijn casus direct actie ondernemen om dit bij bestaande klanten ook te wijzigen in hun eigen kpn omgeving. “graag gedaan!” Zou ik haast willen zeggen daarover 🤣. 

als ik een reactie krijg van de desbetreffende afdeling zal ik dit hier ook posten. Jouw antwoord geeft me in ieder geval vertrouwen dat dit goed komt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

nog ijzingwekkende radiostilte vanuit kpn. Zou het zo’n moeilijk geval zijn? Lijkt me niet toch?  Volgens de kpn callcenter medewerker zou ik binnen 5 dagen benaderd worden maar zo lang deden ze er eigenlijk nooit over. We zijn nu 6 dagen verder. Ik ga er maar van uit dat het (vijf) werkdagen zijn. 
morgen ga ik maar eens bellen hoe de zaken ervoor staan.

ennuh, ​@Shyrin van KPN  je geeft aan dat het plaatje in de mijn kpn omgeving aangepast gaat worden om (voor andere klanten) (toekomstige) misverstanden en onduidelijkheden te voorkomen maar zie de screenshot die ik net maak. Het staat er nog steeds. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Zoals beloofd een terugkoppeling als het was geregeld voor mij met kpn (of als het niet zou zijn geregeld). 
dat is het dus wel. Keurig opgelost door kpn. 
Er was iets (intern bij kpn) niet goed gegaan met het aanmaken van het ticket zodat het nooit bij de desbetreffende afdeling terecht was gekomen. Nu dus wel en gelijk geregeld. Ik kan weer alles opnemen gewoon als onderdeel van mijn combivoordeel level 2. 
tevreden klant hier ☺️