Skip to main content
Vraag

Hoe en wanneer activeer ik Netflix keuzevoordeel? Net mobiel abonnement afgesloten

• January 21, 2026
  • 3 reacties
  • 19 keer bekeken

Ik heb momenteel een actief KPN-glasvezelabonnement met een 2-jarig contract. Daarnaast heb ik onlangs een SIM Only-abonnement afgesloten. Dit mobiele abonnement wordt per 10 februari 2026 geactiveerd. De simkaart heb ik inmiddels al ontvangen en geactiveerd.

Als keuzevoordeel wil ik graag Netflix toevoegen. Mijn eerste vraag is of ik Netflix nu al kan activeren, of dat dit pas mogelijk is vanaf 10 februari 2026, wanneer het SIM Only-abonnement officieel wordt geactiveerd.

Daarnaast heb ik nog een theoretische vraag: wordt het Netflix-abonnement automatisch beëindigd in het geval dat mijn (bovenstaande) KPN-abonnementen in de toekomst worden beëindigd?

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt voor de moeite!

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 21, 2026

Hallo ​@RLYMF ,

Nee, je kunt pas na de start van jouw mobiele abonnement het Combivoordeel activeren. In de praktijk vaak ongeveer twee werkdagen na de start van jouw mobiel abonnement. 

En nee, jouw Netflix-abonnement loopt bij Netflix gewoon door als je bij KPN geen recht meer hebt op Combivoordeel. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Beste ​@Noordzee,

Hartelijk dank voor je snelle en duidelijke reactie! Echt top. Complimenten voor alle hulp en support, en nogmaals dank voor de heldere uitleg. Een zeer fijne avond gewenst!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Noordzee en ​@RLYMF 

Omtrent Netflix.

Als je Netflix aanvraagt via KPN of via Combivoordelen, en je daarbij een compleet nieuw Netflix account hebt aangemaakt, komt deze volledig te vervallen bij het beëindigen van je contract bij KPN.
Netflix loopt in dat geval dus niet door en stopt dus automatisch, tenzij TS via zijn Netflix account voor een ander betaalwijze kiest, anders kun kun je géén gebruik meer maken van Netflix.

Dus op de vraag van TS ​@RLYMF :

Daarnaast heb ik nog een theoretische vraag: wordt het Netflix-abonnement automatisch beëindigd in het geval dat mijn (bovenstaande) KPN-abonnementen in de toekomst worden beëindigd?

Is het antwoord dus JA.
Na het beëindigen/opzeggen van je abonnementen bij KPN, stopt dus ook Netflix.
Je dient dan via jouw Netflix account een nieuwe betaalwijze toe te voegen, en een keuze te maken uit de beschikbare Netflix abonnementen.

Doe je dat niet, dan kun je dus niet meer kijken via Netflix.

Ditzelfde geldt trouwen ook, als jouw combivoordeel komt te vervallen als je bijvoorbeeld alleen je KPN mobiele abonnement zou opzeggen.

Had je al een bestaand Netflix account met abonnement voordat je het via KPN (combivoordelen) laat lopen, dan zal het oorspronkelijke abonnement automatisch verder gaan lopen, als je de abonnementen bij KPN zou opzeggen/beëindigen.
In dat geval is er géén onderbreking, en loopt Netflix dus gewoon door.