Skip to main content

Wij zitten al jaren bij KPN met glasvezel en daarnaast 4 mobiele abonnementen. 3 daarvan staan op mijn naam (privé, zakelijk en voor mijn zoon) en daarnaast heeft mijn vrouw haar eigen abonnement.

Omdat 2 van die abonnementen geen of weinig MB’s hebben, deel ik altijd op de 1e van de maand MB’s uit aan die 2 abo’s. Dat heeft jaren goed gewerkt, maar sinds ik een paar weken terug onze verhuizing heb doorgegeven blijkt nu dat ik weliswaar alle producten wel terug zie komen in Mijn KPN maar onder het kopje “Voordeel” zie ik maar 2 van de 4 abo’s.

Ook is het zo dat ik de verhuizing pas voor half oktober had doorgegeven, maar dit blijkbaar per direct is doorgevoerd. Geen probleem verder, maar ik zag het op de factuur en in Mijn KPN.

Ik heb vanochtend aan 1 abonnement MB’s kunnen uitdelen, het andere abonnement lukte niet en als ik die opnieuw probeer toe te voegen aan KPN Compleet krijg ik een foutmelding. Dit heb ik zowel in de app op mijn telefoon als op de laptop geprobeerd.

Ik snap dat KPN Compleet gebonden is aan het ook hebben van internet op dat adres, maar dit heb ik besproken en daarom zou de tijdslijn als volgt moeten zijn:

  • per begin november de 4 mobiele abonnementen naar ons nieuwe adres verhuizen (dan krijgen we de sleutel)
  • per half november het huidige glasvezel op ons huidige adres stopzetten
  • per begin november een nieuw glasvezel abo op het nieuwe adres in laten gaan

Die laatste 2 lijken goed geregistreerd te staan, maar doordat de 4 mobiele abonnementen nu al naar het nieuwe adres verhuisd zijn, kan ik dus blijkbaar niet bij alle abonnementen meer MB’s delen. Vreemd is wel dat naar die van mijn vrouw toe wél lukt.

Ik hoor graag een oplossing, want mijn 2e abonnement heeft geen MB’s (die ik voor mijn werk gebruik) en daar heb ik ook weinig nodig (er wordt alleen e-mail opgehaald, ik geef normaal 1 GB), maar helemaal niks is geen optie voor mij. En ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het pas administratief goed gaat komen als de glasvezel 2 november op het nieuwe adres aangesloten wordt en KPN Compleet dan pas weer herkent dat we “Compleet” zijn doordat jullie nu al de fout hebben gemaakt door de 4 mobiele abonnementen per direct te verhuizen en niet zoals ik heb aangegeven per begin november.

Hoi @AddVariety, het zit bij jou wat ingewikkelder in elkaar omdat je niet je bestaande abonnement verhuist maar een nieuw abonnement afsluit op je nieuwe adres. Wat je dan ook moet doen is de mobiele abonnementen op het oude adres laten staan totdat het vaste abonnement op het nieuwe adres actief is. Je kunt de adressen voor de mobiele abonnementen gemakkelijk zelf aanpassen in de MijnKPN. Zorg er dan wel voor dat je zowel het woonadres als het factuuradres aanpast. Nadat je dit gedaan hebt, vul voor de zekerheid dit formulier in om de voordelen te (her)activeren.

 

Nadat dan, begin november, het nieuwe abonnement op het nieuwe adres actief is geworden kun je via de MijnKPN de mobiele adressen weer aanpassen. Vul daarna het formulier opnieuw in, maar dan met het nieuwe adres.