Skip to main content
Vraag

MB’s delen en huishouden verdwenen na opzeggen internet terwijl abonnement nog loopt

• September 5, 2026
  • 2 reacties
  • 40 keer bekeken

Hoi,

Ik heb KPN Mobiel en KPN Internet. Mijn internetabonnement heb ik onlangs opgezegd, maar dit loopt nog gewoon door tot 2 oktober 2026.

Mijn vrouw en dochter hebben ook KPN Mobiel. Tot voor kort stonden zij bij mij in het huishouden en kon ik vanuit mijn mobiele abonnement iedere maand MB’s met ze delen (ongeveer 50 GB met mijn vrouw en 25 GB met mijn dochter).

Nu zie ik ineens dat mijn vrouw en dochter niet meer onder mijn huishouden staan en het MB’s delen zoals ik dat gewend was lijkt daardoor ook verdwenen te zijn.

Het vreemde is: als ik bij MijnKPN naar ‘huishouden toevoegen’ ga, zie ik hun nummers daar wél staan. Ze zijn dus blijkbaar nog bekend op hetzelfde adres, maar zitten niet meer in mijn huidige huishouden.

Ik heb mijn huidige KPN Internet alleen opgezegd per 2 oktober. Tot die datum loopt het abonnement gewoon door. Er is daarnaast inmiddels een nieuw KPN Internet-abonnement aangevraagd op naam van mijn vrouw dat op 2 oktober ingaat.

Mijn vraag is vooral: waarom is mijn huidige huishouden/MB’s delen nu al gewijzigd terwijl mijn internetabonnement nog tot 2 oktober actief is? En moet ik mijn vrouw en dochter nu opnieuw aan mijn huishouden toevoegen, of kan ik dat beter niet doen omdat er al een nieuwe internetbestelling op naam van mijn vrouw klaarstaat?

Ik wil vooral voorkomen dat ik nu iets verkeerd koppel en straks problemen krijg met MB’s delen of Combivoordeel.

Omdat de telefonische klantenservice in het weekend niet of nauwelijks bereikbaar is, stel ik mijn vraag hier.

Alvast bedankt!

2 reacties

• Auteur
  • Topper
  • September 5, 2026

Kleine aanvulling:

afgelopen week hebben we het nieuwe internetabonnement op naam van mijn vrouw besteld en daarna voor haar een eigen KPN ID aangemaakt. Haar mobiele abonnement is vervolgens aan haar eigen KPN ID gekoppeld. Ik heb daarvan ook een bevestiging van KPN gekregen.

Opvallend is alleen dat niet alleen mijn vrouw, maar ook mijn dochter nu uit mijn huishouden voor MB’s delen verdwenen is. Als ik bij ‘Huishouden toevoegen’ kijk, zie ik zowel mijn vrouw als mijn dochter daar wél staan.

Kan het zijn dat door het koppelen van het mobiele abonnement van mijn vrouw aan haar nieuwe KPN ID, of door de nieuwe internetbestelling/opzegging, ons bestaande huishouden administratief is ontkoppeld? En kan een moderator controleren of mijn vrouw en dochter weer aan mijn huidige huishouden gekoppeld kunnen worden

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 6, 2026

De grote vraag is ook waarom je kpn internet opzegt en vervolgens weer aanvraagt op het zelfde adres. Voor de welkoms actie hoefde je dat niet te doen 😅