Skip to main content
Beantwoord

Netflix niet aan te vragen als Keuzevoordeel

• 28 februari 2025
  • 12 reacties
  • 85 keer bekeken

Hoi,

Ik betaalde netflix altijd via de factuur van KPN, deze is inmiddels opgezegd. Nu wil ik mijn nieuwe combivoordeel activeren maar er blijft staan dat ik eerst netflix op moet zeggen. Inmiddels ook mijn nieuwe factuur gehad met het nieuwe bedrag (netflix staat hier niet meer op) maar netflix blijft erin staan, wanneer kan ik dit aanpassen? De factuur is ook al afgeschreven met het nieuwe bedrag.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

​@Kimsky Top dat Netflix niet meer op je nieuwe factuur staat! Ik verwacht dat 't dan vlot moet lukken nu. Geef het deze week even de tijd en probeer het nog eens. Lukt het dan in het weekend nog niet, geef me dan begin volgende week hier een seintje, dan ga ik navraag doen over waarom 't nog niet lukt.

Bekijk origineel

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36410 reacties
  • 1 maart 2025

Hallo â€‹@Kimsky ,

Lukt het nog steeds niet? 

Er zijn momenteel meer klanten die tegen dit probleem aanlopen. KPN werkt aan een oplossing om dit proces beter te laten verlopen. 

Een moderator van KPN schreef in een ander topic: 

Ik begrijp dat als je een Keuzevoordeel wilt kiezen, je melding krijgt dat je Netflix via de kpn factuur hebt en het eerst bij Netflix het moet opzeggen. Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. We werken daarom aan een verbetering om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Dat betekent dat je dan niet meer je abonnement bij Netflix hoeft te beëindigen en te wachten. We verwachten dit op korte termijn gereed te hebben.

Mocht het nu nog niet gelukt zijn om een Keuzevoordeel te kiezen, dan raad ik je aan om dit in de loop van volgende week nogmaals te proberen. Laat je het hier weten als het gelukt is of als er nog vragen of opmerkingen zijn? 

bron: 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 1 maart 2025

Dank je, nee het lukt nog steeds niet helaas! Op de de factuur is het al wel verwerkt. Dus KPN is dan allang op de hoogte anders kunnen ze dit niet verwerken op de factuur. Maar netflix blijft gewoon hangen op betalen via factuur en ik krijg telkens de melding dat ik het op moet zeggen via netflix. Heel apart! Kpn zou dit sneller moeten verwerken. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@Kimsky, ik zie dat Noordzee je al de goede kant op gewezen heeft.

Hoe staat het er nu voor? Wanneer heb je Netflix opgezegd en per welke datum zou het helemaal stoppen? Zo gauw je Netflix abonnement helemaal stopgezet is, krijgen wij een seintje: Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 4 maart 2025

24 februari is het al stopgezet, en ook al op de factuur van KPN zichtbaar. Maar grappig dat KPN het dan wel verwerkt op de factuur en ook al betaald is en dat KPN dan wacht op een seintje, hoe kan KPN het dan al van de factuur halen? Het is toch allemaal niet zo moeilijk?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

​@Kimsky Ik snap dat het simpel lijkt :) Netflix is geen dienst van KPN en je had een abonnement bij Netflix via een andere betaalwijze (ik vermoed als online aankoop op de KPN factuur?). Dat wil je veranderen naar Combivoordeel. Dat kan, maar dan moet eerst het huidige Netflix abonnement met die betaalwijze helemaal stopgezet en afgerond worden. Daarna kan het nieuwe abonnement via Combivoordeel geactiveerd worden. 

Het is nu wachten totdat jij je nieuwe KPN thuis factuur hebt ontvangen, waar de vorige betaalwijze niet meer op staat. Ga daarna naar MijnKPN en kies daar Netflix als keuzevoordeel.

Goed om te weten:
Een Netflix abonnement wordt elke 30 dagen gefactureerd. Je opzegging wordt daarom actief nadat de 30 dagen zijn verlopen van je huidige abonnement. Heb je dus net weer betaald voor Netflix, dan zul je 30 dagen moeten wachten totdat de opzegging is voltooid. Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

En zoals gezegd, we werken er intussen aan om het overzetten van Netflix naar je Combivoordelen te verbeteren.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 5 maart 2025

Dat snap ik dat netflix niet van KPN is😀 Het bedrag is al van de factuur gehaald, de factuur met periode 26 februari t/m 25 maart staat netflix niet meer op. ðŸ˜‰ Als ik het goed begrijp moet ik tot 25 maart wachten?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

​@Kimsky Top dat Netflix niet meer op je nieuwe factuur staat! Ik verwacht dat 't dan vlot moet lukken nu. Geef het deze week even de tijd en probeer het nog eens. Lukt het dan in het weekend nog niet, geef me dan begin volgende week hier een seintje, dan ga ik navraag doen over waarom 't nog niet lukt.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 6 maart 2025

Dank je Alexandra.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 10 maart 2025

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 10 maart 2025

Al wel uit het overzicht verdwenen maar kan het nog niet aanpassen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goedemorgen ​@Kimsky, ziet het er intussen nog hetzelfde uit voor jou?

En vul je je profiel zo volledig mogelijk in en geef je me dan hier een seintje? Dan kan ik je gegevens erbij pakken!

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 15 maart 2025

Ik wacht wel, jullie kunnen toch niks veranderen! Zal wel een maand moeten wachten. En het is al bijna de 24e, die 2 weken kan ik ook nog wel wachten! Jammer dat netflix direct opzegt en dat je dan toch een dikke maand moet wachten…

Reageer