Skip to main content
Vraag

Netflix wordt gefactureerd ondanks dat het volgens KPN keuzevoordeel gratis zou zijn

• February 26, 2026
  • 1 reactie
  • 16 keer bekeken

Hallo,

Sinds een half jaar heb ik netflix via KPN aangevraagd. Ik moest daarvoor een account aanmaken, dit heb ik gedaan. Sindsdien ziet Netflix mij als nieuwe klant en betaal ik elke maand het abonnement voor Netflix, terwijl KPN dit als voordeel ziet.

Wie herkent dit probleem en wat moet ik doen?

1 reactie

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@BvDiest84 , welkom bij de Community! 😊 Wat balen dat dit zo loopt, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik ben even benieuwd: heb je jouw bestaande Netflix-account ook echt gekoppeld aan je KPN abonnement via MijnKPN? Als je bij het activeren een nieuw account hebt aangemaakt in plaats van je bestaande account te koppelen, dan kan het inderdaad gebeuren dat Netflix je als nieuwe, losse klant ziet en je apart factureert.

Wil je het volgende even controleren?

• Log in op MijnKPN
  • Ga naar je abonnement en kijk bij entertainment of Netflix daar actief en gekoppeld staat, hier kan je ook meteen zien of je Netflix als combivoordeel hebt.
  • Controleer bij Netflix zelf onder Account > Facturering via wie je betaalt (staat daar KPN of betaal je rechtstreeks aan Netflix?)

Als je daar ziet dat je nog rechtstreeks aan Netflix betaalt, dan is de koppeling waarschijnlijk niet goed gegaan. Laat je even weten wat je ziet? Dan help ik je graag verder!