Skip to main content
Vraag

Waarom betaal ik meer voor Viaplay als ik probeer op te zeggen?

• July 18, 2026
  • 3 reacties
  • 62 keer bekeken

Waarom kan ik Viaplay pas 28/7 opzeggen terwijl het 27/6 ingegaan is? Dan zou deze toch door moeten lopen t/m 26/7? Dan zou ik de 27e moeten kunnen opzeggen. Zo betaal ik elke keer net iets meer dan 1 maand. Dit is in mei precies zo gegaan. Toen is het abonnement 21/5 ingegaan, dan zou ie t/m 20/6 moeten lopen, ik kon pas de 22e opzeggen. Heb dus 22,81 betaald ipv 21,99. Gaat nu waarschijnlijk ook weer gebeuren. 

3 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

Beste ​@MCE73 als je niet opzegt, betaal je maandelijks gewoon hetzelfde bedrag toch?

Of zeg je iedere keer op, om wat voor reden dan ook?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 18, 2026

Beste ​@MCE73 als je niet opzegt, betaal je maandelijks gewoon hetzelfde bedrag toch?

Of zeg je iedere keer op, om wat voor reden dan ook?

Ik heb 1x opgezegd ivm vakantie/geen F1 race en deze keer ga ik opzeggen omdat mijn vriend viaplay neemt. Maar KPN zet dan toch de opzegdatum te laat? Waarom kan ik niet opzeggen wanneer ik wil en dat ze me dan aan die maand houden? Het gaat maar om € 0,82 de eerste keer, maar goed, ik ben er gewoon benieuwd naar.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 19, 2026

@MCE73 ,

KPN hanteert de voorwaarde dat je pas na één maand mag opzeggen. Technisch wordt dat dan één maand en één dag. 

Het is niet anders. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 19, 2026

@MCE73 ,

KPN hanteert de voorwaarde dat je pas na één maand mag opzeggen. Technisch wordt dat dan één maand en één dag. 

Het is niet anders. 

Ok prima toch, vroeg het me alleen maar af he....niks aan de hand verder 🤷🏼‍♀️ ze kunnen je toch ook gewoon meteen laten opzeggen en dan een maand in rekening brengen.