Skip to main content
Antwoord

1 van 2 buitenlandbundels werkt slecht, niet overal bereik

• September 21, 2025
  • 1 reactie
  • 28 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik zit nu in Kuala Lumpur en ik heb een supervoordeelbundel van 2G gekocht. Werkt uitstekend. Afgelopen 4 dagen heb ik een uitstapje naar Singapore gemaakt. Daar heb ik een bundel van 10G gekocht. De goedkoopste die er is. In Maleisië heb ik 108MB verbruikt. In Singapore 152MB. Helaas werkte de bundel van Singapore soms niet. Waar ik in het hotel de bundel de eerste keer gebruikte voor een Grab en niet via de wifi van het hotel, verliep die bestelling prima. Terugreis van een plaats buiten het hotel ging ook goed. De volgende dag bij dezelfde procedure in het hotel werkte de bundel niet meer en ook de dag erna op andere plekken niet. Ik heb nog wel tussentijds met QR in horeca succesvol gebruik kunnen maken van de bundel. Voor de Grab-ritten heb ik vaak van een lokaal wifi-netwerk in een winkel gebruik gemaakt. Ik snap er werkelijk niets van. In een land waar het digitaal gebruik verder is geïntegreerd in de samenleving dan in Nederland voel je je soms machteloos als je bijvoorbeeld niet direct hulp kunt krijgen van de lokale bevolking op stille plekken. Waarom werkt de bundel niet consistent?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@PGuitZ, Welkom op de community! Ik snap dat het erg vervelend is als je bundel niet altijd goed werkt, zeker als je in het buitenland bent en je mobiel internet nodig hebt. De bundel wordt in Singapore wel geactiveerd, maar de werking hangt af van de plaatselijke netwerken. Daardoor kan het zijn dat het de ene keer goed gaat en de andere keer niet.

KPN Mobiel in het buitenland: Roaming

Goed dat je via wifi en QR-codes toch steeds een oplossing hebt gevonden, al is dat natuurlijk niet ideaal. Wat soms kan helpen is je telefoon opnieuw opstarten of handmatig een ander netwerk in Singapore kiezen.

Hopelijk heb je verder een fijne reis gehad! Heb je de Petronas Twin Towers nog bezocht?

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 23, 2025

Hoi ​@PGuitZ, Welkom op de community! Ik snap dat het erg vervelend is als je bundel niet altijd goed werkt, zeker als je in het buitenland bent en je mobiel internet nodig hebt. De bundel wordt in Singapore wel geactiveerd, maar de werking hangt af van de plaatselijke netwerken. Daardoor kan het zijn dat het de ene keer goed gaat en de andere keer niet.

KPN Mobiel in het buitenland: Roaming

Goed dat je via wifi en QR-codes toch steeds een oplossing hebt gevonden, al is dat natuurlijk niet ideaal. Wat soms kan helpen is je telefoon opnieuw opstarten of handmatig een ander netwerk in Singapore kiezen.

Hopelijk heb je verder een fijne reis gehad! Heb je de Petronas Twin Towers nog bezocht?