Skip to main content
Vraag

Activeren multisim Apple Watch 9 lukt niet, activeren blijft ‘hangen’

• September 12, 2025
  • 25 reacties
  • 262 keer bekeken

Ik heb enige tijd geleden geprobeerd om multisim te activeren voor mijn Apple Watch 9 met mijn iPhone 14 pro. Tijdens dit proces op site KPN kreeg ik een storing. En sinds dien staat in mijn Apple Watch app bij mobiel abonnement dat ie nog steeds bezig is om mijn KPN NL te activeren.

Ik wil toch het mobiel abonnement actief hebben, dus vanmorgen gebeld met de klantenservice. Helaas niet een succes. Ze leest alleen een script voor, terwijl ik aangeef wat ik al allemaal heb gedaan. En zegt dat het aan mijn iPhone ligt en daarom naar de KPN winkel moet. Terwijl ik op dit forum heb gelezen dat er in deze gevallen een ticket voor de technische dienst/2e lijn is aangemaakt (want ook in de winkel kon men dit niet verhelpen). Maar de dame van de klantenservice kon geen ticket aanmaken, want zij had voor dit probleem geen optie om ticket aan te maken.

Dus mijn vraag is wie binnen kpn kan dit verhelpen? Want ik ga niet onnodig kosten maken door naar hartje centrum Haarlem te gaan om niet met dit probleem geholpen te kunnen worden.

mvg Natascha

wat heb ik al gedaan:

✔️ Watch app: optie stel opnieuw in → verwijder alle mobiele abonnementen;

✔️ Watch app: optie stel opnieuw in → wis alle inhoud en instellingen van Apple Watch 

✔️ ontkoppelen en opnieuw koppelen van Apple Watch 

25 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 15, 2025

Hoi ​@Natascha369. Welkom op de KPN Community! Al kom je hier omdat je tegen een issue aanloopt wat blijkbaar niet zo één twee drie verholpen is. 

Als ik je bericht zo lees, dan heb je zelf al wat onderzoek gedaan en al veel geprobeerd om het op te lossen. Goed dat je zelf aan de slag bent gegaan en dan kunnen we die stappen gelijk overslaan. Als ik zelf zo wat oudere topics erbij pak, dan lees ik ook dat het probleem ineens spontaan verholpen kan zijn. Zou je voor de zekerheid nog eens willen kijken of het nu wel lukt? 

Als dat niet het geval is, dan zit er helaas niets anders op dan nog een keer te bellen. Want dan is, zoals je al vermoedde, een ticket nodig voor onze Technische Dienst. Je kan dan aangeven dat deze afdeling ook roamingklachten behandeld. Misschien gaat dan gelijk een belletje rinkelen waar ze moeten zijn voor de tickets. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Laat maar weten of je eruit gekomen bent met de Watch of de helpdesk!

• September 19, 2025

Ik heb hetzelfde probleem met het instellen van de multisim en ik kom er bij de klantenservice gewoon niet doorheen. Zelfs niet als ik aangeef dat hier gewoon gezegd wordt dat de Technische Dienst nodig is. Komt alleen een verhaal over dat ik er mee naar een KPN winkel moet. Dus ik weet even niet zo goed hoe ik er nu wel doorheen kom. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 22, 2025

Hey ​@Diedems. Hm dat schiet niet op dan. Het activeren van de multisim blijft bij jou nog steeds hangen in je iPhone? Als dat het geval is, vul dan je profiel aan met enkele gegevens. Dan ga ik kijken of ik een ticket voor je kan aanmaken. Wat ik dan nodig heb is je achternaam, postcode en huisnummer, laatste 3 cijfers van je IBAN-nummer, 06-nummer en EID van je smart watch. Dat laatste vind je op de volgende manier: 

1. Open de Instellingen-app op je Apple Watch
  2. Selecteer Algemeen en daarna Info
  3. Scroll naar beneden totdat je het EID-nummer ziet. Het EID-nummer wordt weergegeven onder de details van het serienummer en IMEI

Je moet dan rekening houden dat het ongeveer een week duurt voordat er contact met je wordt gezocht. Het kan ook zijn dat het tussentijds is opgelost, dus check af en toe nog of de activatie is gecanceld of toch is doorgelopen. 

Loop jij hier ook nog steeds tegenaan ​@Natascha369? Vul dan ook je profiel aan met de gevraagde gegevens. Dan kijk ik voor jou ook wat ik kan doen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Hoi Arjan,

Bij mij is het gelukkig verholpen. 

Ik heb afgelopen vrijdag nogmaals contact gezocht met klantenservice. Ook verwezen naar dit bericht. Uiteindelijk werd er een ticket aangemaakt voor technische dienst, helaas kon de eerste medewerker niet direct helpen maar erg behulpzaam. Die heeft mijn probleem bij een andere collega neergelegd die mij vervolgens ook snel belde. Die heeft mijn EID nummer gevraagd en ging daarmee verder aan de slag. En toen ik eind van de middag in mijn Apple Watch App keek zag ik dat mijn probleem was verholpen 🥳

Het oude netwerk verwerkt en opnieuw multisim aangevraagd. En binnen paar minuten was het geregeld 👍🏼 Dus bedankt Arjan en de heren van de technische dienst! 💪🏼

• September 22, 2025

Hey ​@Diedems. Hm dat schiet niet op dan. Het activeren van de multisim blijft bij jou nog steeds hangen in je iPhone? Als dat het geval is, vul dan je profiel aan met enkele gegevens. Dan ga ik kijken of ik een ticket voor je kan aanmaken. Wat ik dan nodig heb is je achternaam, postcode en huisnummer, laatste 3 cijfers van je IBAN-nummer, 06-nummer en EID van je smart watch. Dat laatste vind je op de volgende manier: 

1. Open de Instellingen-app op je Apple Watch
  2. Selecteer Algemeen en daarna Info
  3. Scroll naar beneden totdat je het EID-nummer ziet. Het EID-nummer wordt weergegeven onder de details van het serienummer en IMEI

Je moet dan rekening houden dat het ongeveer een week duurt voordat er contact met je wordt gezocht. Het kan ook zijn dat het tussentijds is opgelost, dus check af en toe nog of de activatie is gecanceld of toch is doorgelopen. 

Loop jij hier ook nog steeds tegenaan ​@Natascha369? Vul dan ook je profiel aan met de gevraagde gegevens. Dan kijk ik voor jou ook wat ik kan doen. 

Ja dat blijft nog steeds hangen. Ik zal de gegevens in m’n profiel zetten!

• Deelnemer
  • September 22, 2025

Ook ik had alle moeite genomen om mijn Apple Watch Ultra 3 verbonden te krijgen met multi-sim KPN.

Helpdesk KPN zouden geen ticket meer kunnen/mogen aanmaken om het probleem op te lossen maar er werd verwezen naar KPN community, ik heb hier totaal geen goed gevoel bij gezien de reacties op deze site met soortgelijke problemen.

Ik ben vanaf afgelopen vrijdag bezig geweest met de helpdesk KPN en van Apple om de multi-sim activatie voor elkaar te krijgen wat niets heeft opgeleverd. Het advies opgevolgd om fysiek een KPN winkel te bezoeken en daar het probleem voor te leggen. Jammer van de genomen moeite, waar ik al bevreesd voor was kwam uit. Weinig deskundigheid en interesse getoond voor mijn probleem, je moet daar alleen zijn voor het kopen van producten of het afsluiten van contracten.

Intussen heb ik mijn gloednieuwe Apple Watch Ultra 3 geretourneerd naar Apple en een nieuwe sim kaart aangevraagd bij KPN.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 23, 2025

Ja dat blijft nog steeds hangen. Ik zal de gegevens in m’n profiel zetten!

Jammer dat de activatie nog steeds blijft hangen. Ik wilde vandaag een ticket voor je aanmaken, maar ik zie dat je gisteren al hebt gebeld en er een ticket is aangemaakt. Dus dat loopt gelukkig al :) 

Spijtig dat het bij jou ​@Johan Cr. zo is gelopen dat je zelfs je Apple Watch hebt teruggestuurd. Dat was niet nodig geweest. Een ticket voor de technische dienst is wel de manier hoe we dit met jou kunnen oplossen. Raar en vervelend dat de medewerker die je sprak je hierbij niet wilde helpen. 

En top ​@Natascha369 dat het bij jou is opgelost! Dank je dat je hebt laten weten hoe dat gegaan is. 

• Deelnemer
  • September 23, 2025

Beste Arjan,

Vanaf vorige week vrijdagmiddag druk doende geweest met het voor elkaar proberen te krijgen om een ticket bij de technische dienst op te laten maken.

in het weekend met seniors van Apple gesproken en alles laten controleren met de conclusie dat het bij KPN lag.

Ik kwam er bij de klantenservice met geen mogelijkheid doorheen om bij de technische dienst een ticket aan te maken. Verwezen naar Apple en een fysiek bezoek te brengen bij een KPN winkel.

Op een gegeven moment ben je er wel klaar mee en vandaar dat ik mijn Apple Watch Ultra 3 heb geretourneerd. Nu ik je antwoord heb gelezen ga ik binnenkort wederom een ultra 3 aanschaffen.

Toch bedankt voor je reactie.

• Topper
  • September 24, 2025

Hier hetzelfde probleem (met AWU 3) vandaag gebeld, “Hiervoor moet je naar de winkel, wij kunnen je telefonisch niet helpen” was na 30 minuten het antwoord van de klantenservice. Eerst vanochtend best goed en kundig te woord gestaan, maar de medewerker van vanmiddag had er niet zoveel kaas van gegeten. Ondanks mijn bezwaar om naar de winkel te gaan was dit toch echt de enige oplossing volgens hem. Wat is het advies uit de community?

• Topper
  • September 24, 2025

Hier hetzelfde probleem (met AWU 3) vandaag gebeld, “Hiervoor moet je naar de winkel, wij kunnen je telefonisch niet helpen” was na 30 minuten het antwoord van de klantenservice. Eerst vanochtend best goed en kundig te woord gestaan, maar de medewerker van vanmiddag had er niet zoveel kaas van gegeten. Ondanks mijn bezwaar om naar de winkel te gaan was dit toch echt de enige oplossing volgens hem. Wat is het advies uit de community?

Voor de volledigheid (kon mijn bericht niet meer editen), in de eerste instantie gaf de Apple Watch app een foutmelding om überhaupt te activeren. Na het 1e contact vanochtend waarbij het mulitsim werd beëindigd en weer aangezet kon ik wel aanmelden, maar sindsdien blijft hij draaien met de melding “activeren” zoals in de 1e foto van Natascha hierboven. Heb via de watch app abonnementen verwijderd, maar hij komt dan na enige tijd weer gewoon terug met de status “activeren”. Ik kan dus niet opnieuw aanmelden, en de klantenservice kan het abonnement niet uitzetten, omdat het nog niet geactiveerd is. De optie ticket aanmaken is niet aangeboden door de klantenservice (en was mij tijdens het telefoongesprek nog niet bekend). Ik zou jullie hulp erg op prijs stellen!

• September 25, 2025

Gisteren mail gehad van de technische dienst en daarop gereageerd met alle stappen die ik gedaan had en nu staat er eindelijk wat anders bij mobiel internet. Ik moet het nog instellen, dus ik juich nog niet, maar er is in elk geval iets gebeurd!! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 25, 2025

We hebben het nu ook wat breder geëscaleerd dat veel mensen melden dat ze de multisim niet kunnen activeren als er sprake is van de combinatie Apple Watch en iPhone. Er is nu een incidentticket aangemaakt en het onderzoek loopt. Dus dat zou uiteindelijk jou ook moeten helpen ​@Midway. Dat wil ik eerst even afwachten. 

En top dat jij ​@Diedems nu weer wat verder lijkt te komen. Laat maar weten of het (al) gelukt is!

• September 25, 2025

Hallo ​@Arjan van KPN fijn dat het wat breder opgepakt gaat worden! Ik kon een nieuw abonnement aansluiten en toen ik overal toestemming voor had gegeven kreeg ik weer een foutmelding bij KPN en stond dat “activeren” met het radertje in de app. Helaas! 

• Topper
  • September 25, 2025

@Arjan van KPN , thanks voor het breder uitzetten, ik hoop dat jullie de oorzaak snel vinden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 26, 2025

Volgens de technici zou het weer mogelijk moeten zijn om de multisim te activeren. Zouden jullie het eens willen controleren? 

• Topper
  • September 26, 2025

Bij mij werkt het niet, hij blijft nog steeds draaien op “activeren”

• Topper
  • September 28, 2025

@Arjan van KPN ik heb vanavond nog even zitten stoeien. Als ik in de watch app bij mobiel netwerk keek zag ik 3x KPN, waarbij de bovenste de status “activeren” had met het draaiende icoontje. De onderste kon ik wel verwijderen, maar kwam na enige tijd weer uit zichzelf terug. Ik heb zojuist in de instellingen van mijn telefoon bij instellingen mobiel netwerk de instelling “schakel deze lijn in” uitgezet. Hierna kon ik in de watch app alle 3 de KPN regels verwijderen. Hierna verschijnt de knop “configureer mobiel netwerk” uitgegrijsd. Toen zowel de telefoon en de watch uitgeschakeld, paar minuten gewacht en weer aangezet. Vervolgens in de instellingen van mijn telefoon de lijn weer ingeschakeld. Kort daarna verschenen in de watch app weer de 3 regels KPN NL onder de kop “mobiel abonnement”, eerst de bovenste weer met de status “activeren” en het draaiende icoontje, en even later daaronder beiden met onder KPN NL mijn telefoonnummer. Het lijkt er dus op dat hij deze status ophaalt/doorkrijgt. 

• Topper
  • September 30, 2025

@Arjan van KPN De IOS en WatchOS updates van gisteren hebben helaas ook niet het verschil gemaakt, nog steeds hetzelfde als hierboven vermeld. Heb jij al nieuws of zou je voor mij een ticket aan kunnen maken zodat dit opgelost wordt?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik was even afwezig, dus sorry dat het even stil was. Dank je dat je uitgebreid hebt beschreven wat je geprobeerd hebt, maar alle inspanning mocht niet baten dus.

Ik zie dat je in je profiel al de benodigde gegevens hebt ingevuld. Top. Dan ga ik even kijken of ik je gegevens bij de juiste mensen kan laten landen en anders maak ik een ticket aan. 

• Topper
  • October 2, 2025

@Arjan van KPN , dank voor je reactie. Ik heb gisteravond het horloge ontkoppeld (mobiele abonnementen verwijderd en daarna alle inhoud en instellingen gewist). Vervolgens telefoon en horloge enige tijd uitlaten staan en toen gekoppeld als nieuwe watch. Helaas popte het scherm zoals hierboven na al die moeite gewoon weer op.
Vanmiddag gebeld met de helpdesk. Zij hebben een ticket aangemaakt en ik ben in verband daarmee eind van de middag al gebeld (voor het eid nummer). Hij verwacht dat het morgen in de loop van de dag moet gaan lukken. Voor nu fingers crossed en ik laat de uitkomst hier wel even weten. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Midway. Er is weer wat gesleuteld op de achtergrond. Zou je het nog eens willen proberen? 

• Topper
  • October 7, 2025

Hi ​@Arjan van KPN , ik zit nu even in het buitenland voor mijn werk, maar zal het vrijdag bij terugkomst meteen proberen en hier terugkoppelen!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Helemaal goed. Dan hoor ik het morgen van je!

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 6, 2025

Hi ​@Arjan van KPN ,

Ik lees op het forum dat ik niet de enige ben met problemen bij het activeren van de eSIM op mijn iWatch. Ik gebruik een iPhone 16 in combinatie met een iWatch Pro (gen 1).

Ik heb inmiddels alle tips die op het forum beschreven staan uitgeprobeerd, maar helaas zonder succes. Mijn contactgegevens heb ik bijgewerkt zoals aangegeven en ook het EID-nummer toegevoegd bij ‘modem serienummer’.

Zou je a.u.b. een ticket kunnen aanmaken zodat mijn aanvraag wordt opgepakt en hopelijk snel kan worden opgelost?

Alvast bedankt voor je hulp!

Mvg., A.J

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@AJ_89. Ik wilde net een ticket voor je gaan aanmaken, maar ik lees dat het al gelukt is met de multisim activeren. Goed om te lezen! Veel plezier ermee!