Skip to main content
Vraag

Afwijzing Samsung Galaxy Watch-actie – aankoop Samsung S25

• January 13, 2026
  • 10 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik hoop dat iemand van KPN of een moderator even met me mee kan kijken.

Op 1 december 2025 heb ik via kpn.com een Samsung Galaxy S25 gekocht. Rond die tijd werd de actie “Black Friday – Snelpakker + Watch8 en 6 maanden Multisim” duidelijk en prominent gepromoot op de website. Deze actie zag ik al vaker terug en daarbij stond geen zichtbare vermelding dat er een specifieke aankoopperiode gold. 

In januari heb ik via het Samsung-aanvraagformulier de Galaxy Watch aangevraagd. Deze aanvraag is afgewezen omdat '’ ik het product niet heb aangekocht binnen de promotieperiode.'’

Wat ik lastig vind te begrijpen: de promotie bleef zichtbaar, maar lijkt later te zijn verlengd of aangepast, waardoor er een nieuwe aankoopvoorwaarde is ontstaan? Daardoor val ik nu tussen wal en schip, terwijl ik mijn aankoop heb gedaan op basis van dezelfde promotie.

Voor de volledigheid: ik ontving de aankoopbon pas op 4 december per e-mail, terwijl deze nodig is voor registratie.  Ik heb bovendien een screenshot van kpn.com met datum en tijd (1 december) waarop de actie zichtbaar is. 

Mijn vraag is of iemand kan meekijken of dit kan worden doorgezet naar de juiste afdeling, om te beoordelen of hier een coulance-oplossing mogelijk is?  😥

10 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

Ik heb mijn product letterlijk nog op 1 december besteld. Hier heb ik ook een mail van ontvangen.  

Mijn aankoopdatum valt dus nog binnen de actieperiode. Helaas staat op mijn aankoopbewijs de datum van 4 december.  

Volgens consumentenrecht (artikel 6:230m BW en regels rond misleidende reclame) mag een consument niet benadeeld worden door interne administratie of kleine lettertjes die niet duidelijk zijn gecommuniceerd.

Mocht de afwijzing gebaseerd zijn op de factuurdatum in plaats van mijn daadwerkelijke aankoopdatum (1 december 2025), dan verzoek ik vriendelijk of dit op mijn aankoopbewijs kan worden aangepast, zodat dit correct overeenkomt met de geadverteerde actieperiode.

JanD
Superuser
  • January 13, 2026

Beste ​@Monaa92 Samsung vraagt in de regel om een kopie factuur, want dan heb je het product ook letterlijk gehad en niet om een bestelbon, want die kan weer ongedaan worden gemaakt.

Als jouw lever- en factuurdatum nà 1-12-2025 is geweest, ben je inderdaad te laat voor Samsung-actie, jammer, maar helaas.

KPN kan en mag geen documenten  antedateren, dan overtreden ze de wet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

@JanD Ik begrijp dat Samsung meestal de factuur als bewijs wil zien, maar ik heb nu bewijs dat de aankoop op 1 december 2025 is getekend via het contract. Dit toont aan dat ik op dat moment de overeenkomst heb gesloten en de aankoop redelijkerwijs binnen de geadverteerde actieperiode viel.

Mijn verzoek is dan ook of Samsung/KPN dit bewijs kan accepteren, zodat mijn aanvraag alsnog in behandeling kan worden genomen..

JanD
Superuser
  • January 13, 2026

Ik ben bang van niet, want het is een bestelling en géén factuur , zoals ik al eerder uitgelegd heb.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Monaa92. Welkom op de community! Wat vervelend om te lezen dat je nu tussen wal en schip valt. Ik snap heel goed dat dit frustrerend is, vooral omdat de promotie nog zichtbaar was toen je je aankoop deed en je alles goed had vastgelegd met screenshots en je bon.

Helaas kan ik dit zelf niet verder oplossen, maar het beste is om een terugbelafspraak te maken met onze klantenservice. Zij kunnen samen met jou uitzoeken wat er mogelijk is en het eventueel doorzetten naar de juiste afdeling.

Wat ik wel kan doen, is een notitie in je dossier achterlaten met jouw uitleg. Zo is alles direct duidelijk voor de collega die je terugbelt. Wil je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in jouw profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Ik hoop dat er nog iets geregeld kan worden voor jou!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2026

Hoi ​@Vikash van KPN Vikash, bedankt voor je reactie.

Even extra context; Ik heb de samsung met abbo op 1 dec gekocht. In mijn contract staat ook de juiste datum. Maar samsung wilt perse een aankoopbewijs..en daar staat als factuurdatum 4 december. Daardoor zal mijn aanvraag worden afgewezen. Terwijl ik het product nog net op tijd gekocht heb.  Mijn vriend heeft via vodafone dezelfde actie en situatie en hij kreeg een heel ander contract/aankoopbewijs.. waar alles in 1 keer op staat. Die van hem werd wel goedgekeurd. 

Ik zal een terugbel afspraak inplannen en mijn profiel aanpassen zodat je een notitie kan achterlaten voor de klantenservice.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor het doorgeven van je gegevens. Het mobiele nummer lijkt niet helemaal goed te zijn ingevuld. Toch heb ik je verzoek kunnen doorsturen, omdat je ook je klantnummer hebt ingevuld.

Ik heb een notitie achtergelaten in je dossier, zodat mijn collega’s weten wat er speelt. Je kunt hierover contact opnemen met onze klantenservice. Laat je weten hoe het afloopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2026

@Vikash van KPN  Kpn heeft een onderzoek gestart en nu is het afwachten.  Zelf heb ik samsung ook gesproken en daar geven ze dit aan:

Hi Mona, ik neem dit gesprek over van mijn collega. Wij accepteren in dit geval een prijsoverzicht van jouw bestelling. Je kunt KPN hiernaar vragen. ^Jer

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor je update. Fijn dat je ook al contact hebt gehad met Samsung en dat zij aangeven wat ze nodig hebben. Goed dat KPN een onderzoek is gestart. Dat is nu nog even afwachten.

.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Is er inmiddels al meer bekend?