Skip to main content
Vraag

Apple Watch multisim activeren lukt niet

• January 9, 2026
  • 10 reacties
  • 73 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik had een apple watch ultra 2 met multisim gekoppeld aan mijn iphone. Ik wilde de watch vvlgs koppelen aan een andere iphone. 
Ben daarvoor naar de kpnwinkel gegaan. Die hebben het multisim abo stopgezet en de activatie op de nieuwe iphone gestart. Maar na 2 weken draait de watch in activerenstand nog steeds in een loop (zie foto).

Het multisim abo is inmiddels stopgezet, maar de activeringsstand draait nog steeds in een loop. Ik kan dus geen multisim toevoegen voor deze apple watch. Heel vervelend.

In de kpnwinkel zeggen ze nu dat zij hier niks aan kunnen doen. Ik moet naar een apple store voor een oplossing.

Vind ik nogal vreemd. Ik krijg service. Die gaat fout en dan moet ik het maar uitzoeken? Apple ziet me al komen!

Kunnen jullie helpen om een oplossing te vinden?

vast bedankt

10 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 12, 2026

Hi ​@Tarahumara, wat flauw dat het niet lukt om multisim te activeren ☹️

Kan het wellicht zijn dat je ‘Apple beta Private Relay (privedoorgifte)’ aan hebt staan? Zo ja, dan zorgt dat ervoor dat je geen Multisim kan installeren. Mocht dat aan staan bij jou, dan kan je dit dus uitzetten of hier hulp bij vragen via Apple support, als je er niet helemaal uit komt.

Mocht dit niet aan de orde zijn, dan is het toch wel verstandig dat wij hier vanuit KPN toch iets meer hulp bij gaan bieden. Zou je me in het laatste geval, willen vertellen of je wel alle stappen van het activeren hebt kunnen doorlopen? Multisim activeren voor jouw Apple Watch of Samsung Watch | KPN

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 12, 2026

Privedoorgifte stond idd aan. Heb die nu uitgezet, iphone opnieuw gestart, maar de activeringsstand draait nog steeds in een loop die er toch echt uit moet.

Hoop in samenspraak tot een oplossing te komen.

mvg

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 12, 2026

Ah kijk aan, dat zal de reden zijn dat het in eerste instantie niet goed ging, en dat je vanuit de winkel door bent verwezen naar Apple ​@Tarahumara!

Ik vermoed dat Multisim nu eerst weer uit moet worden gezet bij ons, en dat je daarna opnieuw de aanvraag kunt doen. Ik wil je aanraden om daarvoor even contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er met je meegekeken kan worden, na een verificatie die we hier via de community niet uit kunnen voeren. Dit kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 12, 2026

Hallo Maja,

ik heb begrepen in de winkel dat er voor het betreffende nummer geen multisim actief is. Dus kan die ook niet uitgezet worden?, of bedoel je dat de loop eruit gehaald moet worden? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 14, 2026

Hallo maja,

heb vanmiddag een uur aan de telefoon gehangen met de technische dienst van kpn. De kpn-medewerkster heeft haar uiterste best gedaan maar kon het niet oplossen. Zij heeft mij nu doorverwezen naar Apple. Vind het te gek voor woorden dat kpn een service verleent maar in dit geval de klant naar een derde doorstuurt. Zoek het maar uit dus. Mijn iphone is nu onverkoopbaar omdat dit probleem niet opgelost raakt. Dat is de verantwoordelijkheidd van kpn. Ik neem evt ook genoegen met een gelijkwaardige vervangende iphone.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 14, 2026

Ik heb voor vrijdag a.s. een belafspraak met Apple. Indien nodig kom ik hierop terug.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hou ons op de hoogte, ​@Tarahumara! Als we toch nog iets voor je kunnen doen na vrijdag, hoor ik het graag. Excuses dat het allemaal zo lang duurt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • February 3, 2026

Inmidels 2 sessies met Apple gehad, maar een oplossing hebben we niet kunnen vinden.

Ik heb de apple watch toen ontkoppeld en een oude aw 6 cellular gekoppeld aan de iphone. Vvlgs een multisim besteld. En wat een verrassing dat lukte in 1 keer.

mvg,

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 4, 2026

Is het nu gelukt met je oude watch? Of met de nieuwe? Het is me niet helemaal duidelijk maar ik hoop uiteraard dat het nu in orde is met je nieuwe ​@Tarahumara!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • February 4, 2026

Voorheen geprobeerd met de aw u 2. Ging niet. Met aw 6  cellular lukte het wel.