Skip to main content
Vraag

Bereik 5G is in mijn directe omgeving erg slecht

• September 1, 2026
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

Ik heb sinds een kleine week mijn mobiel abonnement via KPN. Ik merk dat de 5g verbinding erg slecht is.

Meermaals mijn telefoon opnieuw opgestart. 
Nieuwe ESims geprobeerd, en weer opnieuw opgestart uiteraard, maar blijft zeer beperkt.

5g odido en vodafone halen makkelijk 300-400 mbps in mijn achtertuin en zelfs binnen.

KPN 30-70 mbs binnen en buiten. Dat is ongeveer 10-25% en vind ik een erg hoog verschil. Volgens de dekkingsgraad zou er hier zelfs 1gbs gehaald kunnen worden, maar ik ben beperkt tot 300mbs. Maar dat zou gewoon haalbaar moeten zijn. 
Het betreft Culemborg.

Meer die dit ervaren?

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 1, 2026

Vervelend. 

Het kan zijn dat de antenne locatie van kpn verder weg staat. Zie antennekaart.nl

• Auteur
  • September 1, 2026

Dank voor je reactie en tip Peter.

Zoals gezegd de dekkingsgraad zou hier top moeten zijn. Net ook de antennes gecontroleerd en er staan er 2 van KPN in de buurt. Vodafone is zelfs stuk verder.  
Dat ik wellicht niet de 300-400 haal, daar ben ik van bewust. Maar dit is een erg groot verschil.

• Auteur
  • September 1, 2026

Aan de hardware ligt het ook niet. Eerder Odido zelfde telefoon wel snel en goed bereik. 
Net vodafone sim van werkt er in gedaan. Wederom snel en goed bereik. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 1, 2026

Heb je je NAW, postcode e.d. in je profiel hier gezet. Dan kan een kpn moderator eventueel een onderzoek in laten stellen. 

De toepassingen op mijn telefoon hebben overigens nooit meer dan 16 Mbps nodig.... Zelfs 4k streaming. 

• Auteur
  • September 2, 2026

Ik ga wel even bellen. 
Bedankt nogmaals.