Er zijn al veel boze reacties in dit forum geplaatst over de KPN-actie waarbij ongevraagd extra data voor mobiel bellen (en extra belminuten) zou worden toegevoegd (bij mij 3x verhoging), en dat je daar als klant vervolgens 1,25 euro extra p/m voor moet gaan betalen. Ik had hierover al een klacht ingediend omdat ik geen extra data hoef omdat ik weinig data verbruik. En dus ook niet de 1,25 extra wil betalen, ik vind dit gewoonweg geldklopperij. Het is feitelijk een extra prijsverhoging naast de inflatiecorrectie. De klacht heeft niets opgeleverd, KPN doet er namelijk helemaal niets mee. Ze hebben niet eens een formele klachtenprocedure. Ze schepen je als klant gewoon af.
Bij mij is nu per 1 maart de verhoging van 1,25 euro ingegaan, maar nu blijkt ook nog eens dat KPN helemaal geen extra data (en overigens ook geen extra belminuten) in maart heeft toegekend. Ze komen hun eigen toezeggingen dus niet eens na! Schandalig, ik vind dit een vorm van oplichterij. Ik zou iedereen die met de verhoging van 1,25 euro te maken heeft adviseren om nieuwe factuur en data en telefoonbundel goed te checken.