Skip to main content

Ik ben op dit moment in Engeland op vakantie. De WiFi in het hotel bleek erg slecht waardoor ik al snel door mijn data was. Internet werkte nog wel een tijdje, maar nu al 2 dagen geen internet meer (WiFi wel mogelijk).

Nu heb ik een extra bundel gekocht, en Mijn Kpn laat zien dat ik data heb. Maar internet werkt nog steeds niet. Hoe kan dit?

Telefoon opnieuw gestart maar dat heeft niet geholpen.

Heeft iemand enig idee?

Ik had afgelopen dagen heel kort internet, maar meer niet dan wel.

Volgens kpn heb is er data. Vermoed dat de snelheid niet terug naar normaal is gegaan, na het kopen van de bundel.

Tips?

Persoonlijke ervaring (2-ish jaar geleden) met de data in het Verenigd Koninkrijk is dat de snelheid en werking danig te wensen overlaat bij de verschillende mobiele providers daar als je roamed met je KPN abonnement.
(ik heb geen vergelijking met andere nederlandse providers maar ik vermoed dat die hetzelfde probleem hebben)

Ik heb de genoten vakantie daar regelmatig gewisseld van engels netwerk om een beetje verbinding te krijgen/hebben/houden.

Bedankt voor de reactie.

Vorig jaar in Schotland had ik ook lang niet altijd beeik. Maar dat is redelijk te verwachten in de highlands.

Ik zit nu alleen in Londen, je zou verwachten dat het daar beter is. (geschreven via wifi)

Hoi ​@Ajpwillems 

We zijn in dat opzicht best wel verwent geraakt in Nederland, zeker nu het KPN mobiele netwerk tot de beste ter wereld behoord, en je vrijwel overal in Nederland bereik hebt.

In Engeland, Schotland en Ierland zijn de mobiele netwerken helaas van mindere kwaliteit, waardoor je op meer locaties slechte tot geen bereik hebt, en de snelheden op 4G en 5G ook vaak lager uitvallen.

Ik ken mensen met een Odido en Vodafone abonnement, en die hebben hetzelfde ervaren in Engeland en Schotland, dus het ligt dus niet aan het feit dat je KPN klant bent.
Ook klanten van Odido of Vodafone, maken van dezelfde zendmasten gebruik in Engeland.

De providers hebben daar nog het nodige te verbeteren, voordat ze op vergelijkbaar niveau komen zoals in Nederland.

Bedankt voor de informatie.

Het kan dus Zijn dat het aan de internet mogelijkheden ligt n Engeland. Het is alleen raar, dat dit begon nadat het data limiet was bereikt, maar niet verbeterde nadat ik een extra bundel kocht.

Inmiddels is mijn vakantie bijna voorbij. Morgen reis ik weer terug naar Nederland. Het zal dan blijken of het aan Engeland ligt of niet. Tot nu toe probeer ik me te redden met de diverse WiFi spots.

Hoi ​@Ajpwillems welkom op de KPN Community, zoals je merkt denkt die graag even mee, dank daarvoor. Het is inderdaad zeer lastig om te bepalen waar het dan fout gaat omdat dit niet direct ons netwerk is. Een optie is om met de netwerkinstellingen te “spelen”. Dus handmatig een aanbieder kiezen en om hem eens van 5G naar 4G vast te zetten om te kijken of het toestel dan betere resultaten haalt. Ik hoop dat je van jouw vakantie hebt genoten en mochten we nog wat kunnen doen laat het dan weten!

Reageer