Skip to main content

Ik kom er net achter dat ik met “Bescherming aan” naar 1266 kan voorkomen dat ik buiten de EU kosten maak voor mobiel internet. 
Geldt dit ook voor Tampnet?

Dus: als ik de beschermingslimiet aan heb staan, ben ik dan volledig beschermd tegen buiten bundel kosten? Voor buiten de eu en Tampnet? Kan ik dan dataroaming altijd aan laten? Dus ook op de Noordzee?

Dat zou inderdaad wel zo moeten zijn immers ook Tampnet valt buiten de "roam like at home" regeling.

Je zou dan dataroaming inderdaad altijd aan kunnen laten staan zonder dat je risico loopt voor die exorbitante kosten voor gebruik van data buiten de EU.


Dat zou perfect zijn. Gek dat dit niet standaard aan staat en dat ik er nu pas achter kom. 


Dat zou perfect zijn. Gek dat dit niet standaard aan staat en dat ik er nu pas achter kom. 

Dat smsje "bescherming aan" was/is misschien wel het best bewaarde geheim van KPN.

Pas in juli 2023 is er eindelijk iets over die functionaliteit gepubliceerd. Zie het onderstaande topic.

Voor die tijd repte KPN met geen woord over die mogelijkheid, zelfs niet in de vele, vele, vele topics waarbij mensen zich beklaagde over dergelijke kosten.

Ik heb jarenlang aandacht gevraagd voor het kunnen blokkeren van dataroaming buiten de EU zonder daarbij dataroaming binnen de EU uit te hoeven zetten en KPN is daar nooit op ingegaan tot in het door mij aangehaalde topic. 


Wat ik begrijp is dat de bescherming geldt zolang ik het niet uit zet of een bundel koop. Ik lees echter ook in het forum dat dit alleen geldt voor de huidige (factuur) periode. Of is dit oud nieuw?


Wat ik begrijp is dat de bescherming geldt zolang ik het niet uit zet of een bundel koop.

Als je een buitenlandbundel koopt dan kan die gebruikt worden en als die op is dan gaat de bescherming weer verder. Ook daarbij gelukkig dus geen onverwachte kosten meer.

 

Ik lees echter ook in het forum dat dit alleen geldt voor de huidige (factuur) periode. Of is dit oud nieuw?

Dat is destijds foutief vermeld en later door @Shyrin van KPN gecorrigeerd.

Bron


wjb; bedankt voor je snelle en duidelijke reacties. 
Heb je wel eens overwogen om bij KPN te gaan werken?


wjb; bedankt voor je snelle en duidelijke reacties. 
Heb je wel eens overwogen om bij KPN te gaan werken?

Hoi @Jochem vs 

Ik heb een tijd bij KPN mogen werken, en weet daarom ook dat het een fijne werkgever is.
Het is in mijn geval wel even geleden, maar ik deed daar werkzaamheden in het magazijn (met name Digitenne) in Leidschendam en op de telefonische klantenservice consumenten.

Ik denk wel dat dit werk bij mede forumlid @wjb zou kunnen passen, al is er wel inmiddels het één en het ander veranderd bij KPN, de dienstverlening is steeds meer digitaal (online) geworden.


Moet na verlenging abonnement opnieuw een sms bescherming aan worden verstuurd of gaat de “oude” bescherming gewoon door?

 


Geen idee. Maar bij twijfel kan dit geen kwaad om te doen denk ik.