Skip to main content
Vraag

Hoe ontkoppel ik mijn mobiele abonnement van het MijnKPN account van mijn ouders?

• March 17, 2026
  • 7 reacties
  • 22 keer bekeken

Hallo,

Ik heb dus al jaren lang een abonnement bij KPN en dat wil ik ook graag zo houden.

Alleen zit ik met mijn mobiel nog bij mijn vader op zijn account, dus ik kan niet in mijn KPN inloggen om mijn eigen gegevens te zien enzo.

Is er een mogelijkheid om dat los te koppelen?

Met vriendelijke groet,

Jimmie Smans

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 17, 2026

Beste ​@LijmPistool je vader kan dan dat account het beste laten ‘vergeten’ in de MijnKPN app en dan kun je dat account weer koppelen aan jouw MijnKPN ID.

Staat dat mobiele account wel al op jouw naam, anders wordt mijn reactie anders.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2026

Beste ​@LijmPistool je vader kan dan dat account het beste laten ‘vergeten’ in de MijnKPN app en dan kun je dat account weer koppelen aan jouw MijnKPN ID.

Staat dat mobiele account wel al op jouw naam, anders wordt mijn reactie anders.

Staat op mijn vaders naam

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@LijmPistool 

Welkom op de community van KPN.

Jazeker kun je jouw mobiele abonnement loskoppelen vanuit het account van je vader.
Het is ook vrij simpel om dat te doen, en werkt als volgt:

• Maak zelf een nieuw Mijn KPN account aan met je eigen KPN ID.
  • Gebruik hiervoor je eigen e-mailadres en je eigen 06-nummer voor de sms verificatie.
  • Zodra je jouw account hebt aangemaakt, koppel je jouw eigen 06-nummer aan dit nieuwe Mijn KPN account.
  • Zorg dat je jouw eigen klantnummer (staat op de factuur) en bankrekening bij de hand hebt, want daar wordt om gevraagd tijdens het koppelen van je 06-nummer.
  • Zodra je eigen 06-nummer is gekoppeld aan je eigen Mijn KPN account, zal deze automatisch verdwijnen uit het account van je vader.
  • Je vader hoeft dus niets te ondernemen.

Als je bovenstaande stappen goed hebt doorlopen, heb je dus je eigen Mijn KPN account met eigen KPN ID, en kun je dus zelf de Mijn KPN App installeren op je smartphone.
Vanaf dan heb je dus je eigen account met je eigen 06-nummer, en is deze volledig losgekoppeld van het account van je vader.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Staat op mijn vaders naam

Dat heeft voor de rest weinig invloed op het maken van je eigen Mijn KPN account.
Zolang je maar je eigen mailadres en 06-nummer gebruikt, bij het aanmaken van je eigen Mijn KPN account en KPN ID.

Laat even weten of het je uiteindelijk is gelukt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 17, 2026

Beste ​@LijmPistool je zult een contract overname moeten regelen zodat het mobiele abo op jouw naam staat.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2026

Eerst contractovername van je vader naar jou, ​@LijmPistool . Met je eigen bankrekening. Dit kan indien je 18+ bent. Handigst en snelst is samen naar de KPN winkel of een partner winkel. Met je beider bankpas en ID.

Daarna de in paars aangegeven stappen van ​@Michel.uit.Arnhem .

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2026

Dankjewel aan allen die hebben geantwoord! Ik waardeer jullie hulp :)