Skip to main content
Beantwoord

Hoe vaak wordt er onderhoud gedaan aan de KPN masten?

• January 15, 2026
  • 8 reacties
  • 107 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ge achtte,

Informatief:

Hoe vaak zijn er werkzaamheden aan de 5G masten van k.p.n in Grave?

Voorheen kreeg ik sms als er aan de masten werd gewerd, tegenwoordig krijg ik geen melding meer via sms, en als ik dan op alle storingen ging kijken, zag ik tot mijn verbazing, dat er storing was en is op het k.p.n mobile netwerk.

Ik stel deze vraag, omdat ik in het verleden, meerdere sms ontving, omtrent deze werkzaamheden aan de 5G masten, waardoor ik merkte, dat mijn mobile netwerk tijdelijk trager werd, en na de dag in de avond, werd het weer beter tot goed.

Soms gaf de sms melding aan, dat het dagen kon duren, daar verontschuldigde k.p.n zich ook voor de overlast ( minder mobile netwerk, werking) geen probleem voor mij, maar werd men op de hoogte gehouden,, helaas de laatste maanden niet meer.

Groetjes,

G.O Tesfu

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Genet Tesfu ,

Check even de instellingen in (de app) Mijn KPN. Druk op profiel en dan onderin privacy-voorkeuren. Daar moet sms dan wel aangevinkt staan. 

8 reacties

JanD
Superuser
  • January 15, 2026

Beste ​@Genet Tesfu , via www.antennnekaart.nl kun je per mast zien en volgen wanneer er aanpassingen aan de mast zijn gedaan.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 15, 2026

Hallo ​@Genet Tesfu ,

Check even de instellingen in (de app) Mijn KPN. Druk op profiel en dan onderin privacy-voorkeuren. Daar moet sms dan wel aangevinkt staan. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2026

dat heb ik al gedaan, anders zou ik voorheen ook geen meldingen krijgen/ontvangen als er werkzaamheden aan de antenne zou zijn.

Sinds enige tijd geen meldingen meer ontvangen via sms,dat er werkzaamheden aan de antenne geweest zou zijn of nog gaan beginnen 

• January 15, 2026

Die SMSjes die je krijgt zijn van gepland onderhoud. Niet van storingen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 15, 2026

Vorige week heb ik nog een sms gekregen dat er werkzaamheden in mijn buurt zijn aan de kpn mast. Alleen bij een storing krijg je geen sms.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 17, 2026

Hi ​@Genet Tesfu, fijn om te zien dat de community je al op weg heeft geholpen. 

Het klopt inderdaad dat er bij een storing geen sms wordt verzonden, wel bij onderhoud. Hoe vaak dat gebeurt verschilt per mast. Ik zie dat jij op de website van allestoringen hebt gekeken, dat zijn meldingen van gebruikers en het ging vermoedelijk om een storing. 

Ik hoop dat alles op dit moment goed bij jou werkt, laat het anders weten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2026

staat bij mij mij aan

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 1, 2026

helaas merk ik wel op, dat er frequente storingen zijn op het 5G mobile netwerk van k.p.n, en dat er wel eens storingen zijn,kan altijd wel keertje gebeuren, maar merk de laatste 6 maanden op dat er veel 5G storingen zijn op het 5G mobile netwerk, dan zie ik mijn download fors verlagen, van tussen de 600 mbps en de 750 mbps naar de 200 mbps download.

Met tijd en wijlen mijn mobile paar keer uit gedaan en opgestart en dan werkt het weer beter 

Maar op zich gaat het goed.