Ook ik heb een mail ontvangen dat mijn abonnement verandert per 22 maart. Met alle uitleg die ik vind hierover is mij nog steeds niet duidelijk wat dit concreet betekent voor mijn bundel. Enkel dat mijn databundel 3 x wordt vermenigvuldigd, maar op basis waarvan? Daarom hoop ik dat KPN de grootte van mijn databundel bevestigt, die ik na 22 maart ontvang. Zie de afbeelding van datgene wat ik maandelijks ontvang.
Mijn vrouw en ik komen beiden van Telfort en zitten nu met 2 mobiele abonnementen bij KPN.
Beste antwoord door Thomas van KPN
Hoi ​@MischaO, welkom op onze community. Hier is niet helemaal een eenduidig antwoord op omdat dit dus per abonnement een verschillend aantal MB's is.
Ja, alles wordt verdrievoudigd. Dus ook je gratis data of data met korting.
Voor inhoudelijke vragen over jouw specifieke abonnement kun je toch echt het beste even terecht bij mijn telefonische collega's. Je kunt daarvoor een belafspraak maken
Beste ​@Rowi. , daar gaat het toch niet om. Je kan alles wel relatief zien. Je gaat 1,25 euro betalen, zonder dat dit meerwaarde heeft. Ik ga er niet op vooruit met belminuten of data
Nou ja... nu kun je 20 GB elke maand op maken. Straks kan je 60 GB elke maand verstoken. Ik noem dat toch een vooruitgang.
Het punt is alleen: jij maakt er helemaal geen gebruik van. Jij hebt op de 27ste dag van de maand nog maar 3 GB gebruikt.
Beste ​@Rowi. , daar gaat het toch niet om. Je kan alles wel relatief zien. Je gaat 1,25 euro betalen, zonder dat dit meerwaarde heeft. Ik ga er niet op vooruit met belminuten of data
Dit is gewoon een soort inflatie
​@MischaO Dat zal ik niet ontkennen maar wil je antwoord geven op mijn vraag? Welk bedrag ga je uiteindelijk voor die 60 Gb en onbeperkt bellen betalen? En wat betaal je nu?
Niet helemaal waar MischaO kon nu al desgewenst die 60 Gb verstoken tijdens een vakantie, dan zou de nieuwe maand met max 20 Gb beginnen en moest hij opnieuw opsparen.
De oude bundel werdt het eerst gebruikt. Je nam standaard het ongebruikt tegoed van de voorgaande twee maanden mee . Ja hij begint nu wel elke maand met die 60GB maar wat er niet wordt gebruikt wordt weggegooid. Dat was het mooie van het meenemen er werdt minder data verspilt. Ik had destijds bij Telfort daarom bewust de laagste databundel. Volgens mij 3 Gb met de verdubbeling 6 dus met het meenemen maandelijks 18 Gb. Ook ik verbruikte niet volledig zelfs niet tijdens vakanties en thuis gebruikte ik niet eens de wifi verbinding.
Nou ja... nu kun je 20 GB elke maand op maken. Straks kan je 60 GB elke maand verstoken. Ik noem dat toch een vooruitgang.
Het punt is alleen: jij maakt er helemaal geen gebruik van. Jij hebt op de 27ste dag van de maand nog maar 3 GB gebruikt.
Ik snap de toegevoegde waarde niet van uw reactie. Ik krijg de indruk dat u niet weet hoe een oud TFT abonnement werkt. Eh, de 27ste dag. Dat maak ik er niet uit op. Ook u andere bewering klopt niet.
Dit is gewoon een soort inflatie
​@MischaO Dat zal ik niet ontkennen maar wil je antwoord geven op mijn vraag? Welk bedrag ga je uiteindelijk voor die 60 Gb en onbeperkt bellen betalen? En wat betaal je nu?
Bijna 31 euro met de verhoging van 1,25. Hierin zit ook nog een multisim toevoeging van 5 euro
Ik snap de toegevoegde waarde niet van uw reactie. Ik krijg de indruk dat u niet weet hoe een oud TFT abonnement werkt. Eh, de 27ste dag. Dat maak ik er niet uit op. Ook u andere bewering klopt niet.
Dat weet ik wel. Je neem je overgebleven data mee naar de volgende maand. Dat kan alleen als je die data niet gebruikt. Als je het wel gebruikt, dan neem je het niet mee.
In de huidige situatie kan je elke maand 20 GB op maken. Als je dat elke maand doet, dan spaar je niks op. En meer dan 20 GB gebruiken kan jij nu dan dus niet.
In de toekomende situatie kan jij elke maand 60 GB gebruiken. Dat is dus 3 keer zoveel.
Je start dit topic op 27 januari. Je plaatst meteen een plaatje waarop te zien is dat je nog geen 3 GB gebruikt hebt. Duidelijk toch?
Wat het verbruik betreft waar Marlon op wijst het screenshot uit je Start bericht laat zien dat je maandelijks 3 Gb lijkt te gebruiken.
Dan de maandlasten vanwege de inflatiecorrecties van de laatste jaren en de komende wijziging ga je dus € 26,00 betalen voor 60 Gb en onbeperkt bellen dit is wordt de nieuwe basis.
Die mulitsim reken ik dan niet mee.
In de oude situatie betaalde je feitelijk teveel voor de basis die 10 Gb met onbeperkt bellen.
De vraag is nu heb je die 60 Gb daadwerkelijk nodig zijn er maanden dat je meer verbruikt dan die 3 Gb?
Als ik die 31 euro neem dan zou unlimited50 voor € 22,50 mogelijk voordeliger zijn ook met die multisim kom je dan op € 27,50.
Op basis van je verbruik zou 6 Gb met verdubbeling 12 Gb beter passen dan zou je totaal met de multisim € 21,00 kwijt zijn.
Nee, er staat in het plaatje dat ik 25 dagen resterend heb.
Je hebt gelijk ik keek niet goed op zich veranderd dat niet zo heel veel aan mijn vorige reactie alleen is je werkelijke verbruik dus hoger, eerder tussen de 18 en 20 Gb per maand kan dat kloppen?
Ok. Je hebt gelijk. Ik dacht dat oude abonnementen altijd op de eerste dag van de maand nieuwe data kregen. Dat is bij jou dus niet zo.
Blijft staan dat je nu niet meer dan 20 GB per maand kan gebruiken. Niet langdurig iedere maand. Straks kan je iedere maand 60 GB gebruiken.
Maar wel tegen een hogere prijs dan een onbeperkt internet abonnement, kortom is het in mijn ogen hoe dan ook verstandig om een afweging te gaan maken.
Ok. Je hebt gelijk. Ik dacht dat oude abonnementen altijd op de eerste dag van de maand nieuwe data kregen. Dat is bij jou dus niet zo.
Blijft staan dat je nu niet meer dan 20 GB per maand kan gebruiken. Niet langdurig iedere maand. Straks kan je iedere maand 60 GB gebruiken.
Maar wel tegen een hogere prijs dan een onbeperkt internet abonnement, kortom is het in mijn ogen hoe dan ook verstandig om een afweging te gaan maken.
Succes het is best lastig. Persoonlijk zou ik ook verder kijken dan alleen KPN dat Mb's kunnen delen geeft de mogelijkheid een tweede abonnement naar beneden bij te stellen. Maar als het om de werkelijke maandlasten gaat zijn er andere opties. Met hun eigen voor en nadelen.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.