Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet gebeld worden op Malta, gaat gelijk naar voicemail. Data werkt wél goed

• December 4, 2025
  • 8 reacties
  • 117 keer bekeken

Mireille Combee-Riesenbeck
Nieuwkomer

Beste KPN, willen jullie alsjeblieft nakijken waarom ik op Malta al sinds maandag niet gebeld kan worden??? Mijn man ook niet, zit ook op jullie netwerk hier. Data werkt perfect maar iedereen die belt krijgt gelijk onze voicemail. Telefoon al herstart, roaming is aan, etc. Maar go mobile krijgt ons blijkbaar niet aangemeld op het netwerk voor bellen.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Mireille Combee-Riesenbeck, welkom op de KPN Community. Zit je lekker op Malta, blijk je niet bereikbaar te zijn telefonisch. Dat is natuurlijk niet heel handig. We zijn inmiddels wel weer een paar dagen verder. Werken de 06-nummers inmiddels al weer? Wij hebben een artikel geschreven met enkele tips die mogelijk een oplossing bieden: Wat te doen bij geen mobiel bereik in het buitenland

Zonder gegevens is het voor de KPN moderators erg lastig om te kijken wat er mis is met de mobiele nummers. Mochten er nog altijd problemen zijn, kun je  het beste even de collega's van webcare benaderen, via Facebook, X of instagram. Er kan een indien nodig, een meldign voor de mobiele technische dienst geregistreerd worden. 

8 reacties

Mireille Combee-Riesenbeck
Nieuwkomer

Wij zijn op Malta en komen tot de conclusie dat we al sinds maandag niet gebeld kunnen worden, hij gaat gelijk naar voicemail. We hebben wel data. 

We hebben de telefoon al opnieuw opgestart ander netwerk gekozen roaming gecheckt is het allemaal niet.

Admin: samengevoegd met eigen topic

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 8, 2025

Hallo ​@Mireille Combee-Riesenbeck, welkom op de KPN Community. Zit je lekker op Malta, blijk je niet bereikbaar te zijn telefonisch. Dat is natuurlijk niet heel handig. We zijn inmiddels wel weer een paar dagen verder. Werken de 06-nummers inmiddels al weer? Wij hebben een artikel geschreven met enkele tips die mogelijk een oplossing bieden: Wat te doen bij geen mobiel bereik in het buitenland

Zonder gegevens is het voor de KPN moderators erg lastig om te kijken wat er mis is met de mobiele nummers. Mochten er nog altijd problemen zijn, kun je  het beste even de collega's van webcare benaderen, via Facebook, X of instagram. Er kan een indien nodig, een meldign voor de mobiele technische dienst geregistreerd worden. 

• Nieuwkomer
  • December 18, 2025

Hi, 

Ik ervaar precies hetzelfde! Zit sinds september op Malta en niemand heeft mij sinds oktober kunnen bellen. Gelijk voicemail. Ook alle stappen via de KPN app, website doorlopen, ander netwerk selecteren krijg ik foutmelding. Ik heb 2 abbo's bij KPN en met beide niet bereikbaar. Graag hoor ik oplossingen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Misscorinneee, dat is natuurlijk knap lastig als je niet telefonisch bereikbaar bent. Als de tips op de KPN website niet werken en ook een ander netwerk selecteren geen soelaas biedt, moet onze technische dienst hier naar gaan kijken. Om de technische dienst aan te sturen kun je vanuit Malta het beste contact zoeken met de collega's van webcare, via FacebookX of instagram

Ik heb hier exact hetzelfde probleem. Hebben jullie al een oplossing of een workaround gevonden? Ik hoor het heel graag!

Nee nog steeds geen oplossing en/of compensatie aangeboden gekregen. Sterker nog ik ben ondertussen al 2 maanden bezig. Er zijn 4 tickets aangemaakt voor de Technische dienst die mij nooit hebben teruggemaild en ik er elke keer zelf achteraan moest gaan en elke keer moet ik hetzelfde verhaal herhalen en elke keer krijg ik dezelfde domme antwoorden en tips die ik al vanaf het eerste moment geprobeerd heb. Als ik vraag naar een leidinggevende of manager te spreken die wat meer kan dan alleen de klantenservice word ik weggewuifd. Na veel gezeik heb ik eindelijk een keer een reactie gekregen van de technische dienst en weer met het antwoord om een ander netwerk te selecteren op Malta. In het eerste ticket staat al dat ik daar op beide telefoons foutmeldingen op kreeg en dat dus niet lukte. Nu ben ik verhuisd naar een andere stad op Malta en had ik het nog eens geprobeerd om een ander netwerk te selecteren, dit lukte na 3x proberen ineens wel. Hartstikke fijn zou je denken.. Nee ik krijg nu op beide telefoons meerdere malen per dag een foutmelding dat het niet mogelijk is om met dit netwerk te verbinden en dat ik dus alleen op wifi bereikbaar ben. Dus feitelijk nog steeds niet opgelost. Ik ben nog steeds niet stabiel te bereiken via bellen en daar betaal ik grof voor, met welgeteld 2 abonnementen. Dit is onacceptabel KPN. Ik word van het kastje naar het kastje gestuurd. Ik word niet serieus genomen en ondertussen kost mij dit al vanaf oktober inkomen omdat ik niet te bereiken ben voor mijn klanten. 
Mijn geduld is ondertussen echt op. Ik wil een oplossing horen van jullie kant. Ik heb alle stappen aan mijn kant meerdere malen doorlopen. Ik heb in augustus net weer een nieuw abbo + toestel bij jullie gekocht maar het liefst zou ik zsm willen overstappen.

Ai ai ai - dat is geen reclame voor KPN zeg. Onvoorstelbaar dat ze je zo behandelen. 
Ik heb het nu (tijdelijk) voor elkaar gekregen door:

• wifi uitschakelen
  • ”epic” netwerk selecteren en accepteren dat het signaal niet goed is en je geen 4/5G hebt
  • telefoon volledig herstarten

Een week geleden werkte deze truc ook, maar toen bleek het een dag of twee erna weer mis te zijn. Dus ik moet kijken hoe lang deze oplossing het vol houdt. 

Mijn telefoon (iPhone) staat in het Engels, maar het lijkt iets te maken te hebben met de setting “Phone” → “Call forwarding”. Als ik niet gebeld kan worden dan kan de iPhone die setting niet weergeven in de UI. Als ik wel gebeld kan worden, dan zie ik die setting wel en staat deze uit. 

Misschien helpt het (tijdelijk). 

Bijkomend probleem is dat er geen enkele aanwijzing op je telefoon is dat je überhaupt gebeld wordt of bent (als het stuk is zeg maar). Geen belsignaal, geen trilling maar zelfs geen bericht van een gemiste oproep of in je bel historie een regel. Helemaal niets. 

Dus idd KPN: neem dit serieus en werk aan een solide oplossing! En laat iets weten over de status hiervan. 

Dank voor de tips! Ik heb ze geprobeerd. Ik heb 2 Samsung toestellen, maar ik heb ze opnieuw opgestart nadat ze wel konden verbinden met Epic Malta. En de setting gevonden, maar bij Samsung gaat “call forwarding” puur over naar welk ander telefoonnummer ik hem door wil laten schakelen mits ik niet bereikbaar ben. En beide nummers zijn niet bereikbaar dus dat helpt mij niet verder.

En inderdaad; ik ben sinds september 2025 op Malta en kwam er eind oktober pas achter dat ik niet te bereiken was en geen gemiste oproep sms of Voicemail ontving en de belhistorie was helemaal leeg. Het is dat mijn moeder begon te vragen waarom ik niet opnam, maar ik kreeg helemaal geen meldingen. Zo is deze zoektocht begonnen.

Ik hoop dat de truc voor jou wel werkt!