Skip to main content
Vraag

Ik krijg altijd een 2G band-netwerk als ik Duitsland inrijdt

• May 14, 2026
  • 2 reacties
  • 26 keer bekeken

Al net zolang ik dit nummer bij kpn heb {en dat is langer dan 10  jaar} switch het netwerk bij overgaan van de grens naar Duitsland naar een 2G netwerk. Handig met Android auto, not. Na verloop van tijd vind hij wel een 4G band. Naar België toe geen problemen. Is dit op te lossen? Roaming staat aan en handmatig een netwerk zoeken is uiteraard geen oplossing. Groeten 

2 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Corstian! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 😄 Kan me voorstellen dat dit niet bepaald ideaal is met navigeren. 

Ik ga ook regelmatig naar Duitsland en ook bij mij duurt het soms even voordat hij 4G gevonden heeft. Het heeft te maken met het netwerk van de provider daar waar je verbinding mee maakt. Als die geen goede dekking heeft daar waar je de grens over gaat dan is het wachten tot je dichterbij een zendmast komt. 

Je geeft aan dat handmatig een netwerk zoeken geen oplossing is, waarom niet? Maakt hij er een volgende keer geen verbinding mee, of gaat het met alle providers daar niet goed wat de 4G betreft?
Op onze buitenland pagina kun je, als je Duitsland invult, vinden met welke providers we daar samenwerken.

Voor het gemak: 

Telekom Deutschland, Vodafone Germany, Telefónica Germany GmbH & Co. OHG

Ook je toestel even 2 minuten op vliegtuigstand zetten en daarna de vliegtuigstand weer uitzetten wil soms helpen. 

Hopelijk krijg je op die manier toch sneller verbinding!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 16, 2026

Laatste keer was het O2 2G waar het mee mis ging. Handmatig zoeken of vliegtuigmodus is geen optie omdat ik aan het rijden ben op het moment dat ik de grens over ga. Meestal ook met navigatie en muziek aan. Dat valt dan allemaal uit. Gebeurt overal waar ik grens over ga. Nijmegen Venlo Heerlen.