Skip to main content
Vraag

iPhone 11 wordt niet vervangen omdat mijn zoon belde met een ander toestel

• 25 maart 2025
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Mijn zoon heeft een IPhone 11 probleem gemeld in oktober:Geen verbinding met bellen, Wifi of 4g ineens weg dan komt er een E. 

Hij belde ten tijde van melding met een geleende IPhone 12 van een vriend. (Welke hij terug moet geven) Er werd door de klantenservice gezegd dat hij een email zou krijgen waarin zou staan dat hij een nieuwe IPhone zou krijgen en daarna zijn oude naar KPN moest sturen maar hij hoorde maar niets. En gebeld en nog een keer gebeld en de medewerker zei dat het genoteerd was. En vandaag 25 maart weer gebeld en toen werd er gezegd dat hij zijn defecte telefoon moest opsturen. Hij zei ik zou een mail krijgen en een nieuwe IPhone. Nee er was nu een nieuw tijdslot??? 

Dus ik belde zelf even en de eerste medewerker begreep het niet en verbond me door naar een andere, Die nam op met een diepe zucht en ik vroeg of hij het al had gehoord van zijn collega. 

Nee! Dus ik vertel weer wat er aan de hand was. Ik hoop dat de KPN het gesprek nog na wilt luisteren! De medewerker zei tot mijn verbazing dat er gebeld was met een IPhone 12 en niet met een IPhone 11. Ik zei mijn zoon kan geen andere telefoon betalen ik weet zeker dat hij geen andere heeft gekocht.  Omdat mijn zoon met een 12 belde ipv met een 11 krijgt hij geen nieuwe IPhone. De medewerker wist mij te vertelllen dat in het systeem bij de KPN vermeld staat dat er achter de naam van mijn zoon staat: Niet verder helpen” Geen oplossing bieden”belt vanaf een IPhone 12!!

Een tijdelijk geleende IPhone 12 van een vriend want zijn IPhone 11 met de problemen zoals hierboven beschreven werkt niet naar behoren, KPN!  De medewerker zei dat aan het Imei te zien is of het zo een toestel is. Vraag ons dan het nummer dan kunnen jullie zelf zien dat dit toestel binnen deze serie valt!

Verder nog iets anders als dit achter iemands naam staat genoteerd kunnen we bellen wat we willen maar gewoon een aanname van de KPN dat mijn zoon een nieuw toestel zou hebben gekocht waardoor ze geen ander Ipone hoeven te leveren is het schofferen van iemand.

Dus KPN, ik hoop dat nagekomen wordt zoals er in eerste instantie is toegezegd aan mijn zoon. De IPhone 11 werd aangemeld omdat het de bekende IPhone problemen heeft en ik hoop dat jullie dit ook naar behoren oplossen en we niet afgewimpeld worden zoals in jullie systeem staat.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Ranou 

Welkom op de community van KPN.

Wat een vervelend verhaal omtrent het omruilen van de iPhone 11 van je zoon, voor een nieuwe iPhone 13, maar dat dit nu spaak loopt door die vermelding achter zijn naam.

In dit geval kun je het allerbeste een officiële klacht indienen bij KPN, dan zal een medewerker van de klachten afdeling zich hierin gaan verdiepen, en je vervolgens terugbellen met een passende oplossing.

De KPN community is hiervoor niet de geschikte plek, omdat hier klanten andere klanten helpen.
Daarnaast behandelen de moderatoren geen persoonlijke issues, maar springen ze alleen maar bij als dat nodig is.

Via de volgende link, kom je direct uit op de online klachtenformulier, vul deze zo volledig mogelijk in en klik aan het eind op verstuur: Klachten formulier KPN

Ik hoop oprecht dat het daarna snel wordt opgelost voor je zoon.

• 3421 reacties
  • 26 maart 2025

Komt dat toestel bij KPN vandaan? Waarom bel je nu pas naar KPN voor dit probleem? Waren er eerder nog geen problemen? Werkte het toestel eerst wel goed?

Er word natuurlijk fraude gepleegd. Klanten die een iPhone 11 nog achter in een kast hebben liggen al jaren niet meer gebruikt of bij vrienden/familie vandaan hebben en die dan KPN bellen om te proberen dat toestel om te ruilen voor een nieuwe. Of mensen met een iPhone 11 die vanaf een andere provider doelbewust naar KPN overstappen omdat ze dan verwachten dat KPN ze een nieuw toestel geeft.

KPN probeert dat waarschijnlijk tegen te gaan en zal niet zomaar iedereen klakkeloos een nieuw toestel toe willen sturen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 maart 2025

Dat begrijp ik, dat er mensen zijn die op deze manier proberen fraude te plegen. Mijn zoon heeft in oktober hierover gebeld. Zijn studiegenoot die bij de KPN werkt, zag dat hij zulke problemen had met zijn mobiel en zei dat hij het moest melden omdat deze Iphone de mankementen had waar mijn zoon tegenaan liep. Toen heeft hij de KPN gebeld. Jullie kunnen zien dat hij voor dat hij contact op nam met de KPN de leen telefoon van een vriend is gaan gebruiken.  Wij zijn niet overgestapt naar een andere provider, hadden geen oude Iphone in de kast liggen en vind het niet kunnen dat je als een fraudeur wordt neergezet. Nog erger zo een notitie achter je naam krijgtJa, het toestel is bij de KPN gekocht. 
1e keer in oktober zou hij een mail krijgen Voor een nieuwe IPhone. 

2e keer ik heb geen mail gekregen wacht nog steeds op de levering vd Iphone,heb het genoteerd hebben ze gezegd je hoort verder van ons want er zijn veel aanvragen. 
3e keer hetzelfde zoon weer gebeld zelfde, daarna bel ik, maar dan krijg ik een naar gesprek met een medewerker zoals je zegt als een fraudeur behandeld. Je bent het niet maar er staat iets achter je naam dus wordt je zo behandeld. Heb de medewerker tijdens het gesprek aangesproken over zijn manier van handelen naar mij toe. Vind ik wel erg. Ik heb beide telefoons voor mijn kinderen gekocht. 

Overigens mijn dochter heeft het probleem nog later gemeld dan mijn zoon, en zij heeft maandag haar nieuwe Iphone ontvangen. Lag ook niet achter in de kast, Bij de KPN gekocht, vanaf het begin bij KPN. Ik kan overigens de bankoverschrijving van het toestel bij de KPN gekocht naar jullie toesturen maar dat kunnen jullie ook zelf opzoeken. Toch?? Handig om dat te checken binnen de procedure dan hoeft een klant bij voorbaat niet zo behandeld te worden.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi en welkom ​@Ranou. Jammer om te lezen dat het oplossen van de problemen met de iPhone 11 van je zoon zo veel moeite kost! Goed dat je het aankaart.

Heb je een iPhone 11 met problemen, dan geldt nog steeds dat je die kunt opsturen. Dat gaat via reparatie.kpn.com. Ik vermoed dat er destijds in oktober iets mis gegaan is, waardoor je niks gehoord hebt, maar dat is puur een vermoeden. Het is in elk geval niet de bedoeling! Nog steeds geldt, je kunt het toestel naar ons opsturen, dan zorgen wij dat het opgelost wordt.

Heb je nog aanvullende vragen, maak dan gerust een belafspraak; dan helpt een van mijn collega's je verder.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 maart 2025

Bedankt Alexandra voor je reactie. 

Je begrijpt dat het voor ons nu ook dubieus is in hoeverre dit goed word opgelost. Aangezien er onterecht een melding bij jullie in het systeem achter zijn naam staat. En zoals het gesprek met de medewerker ging was ook de tone of voice zoals de opmerking beschreven staat bij jullie. Wat ik zeg echt onterecht. Ik zal een belafspraak maken. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik begrijp de twijfel gezien je eerdere uitleg. Laat maar weten hoe de belafspraak afloopt, want zoals ik aangaf; dit is nog steeds hoe het opgelost kan worden bij problemen met een iPhone 11. Dus ik verwacht dat dat goed komt!

Reageer