Skip to main content
Beantwoord

Is simkaart in SOS noodlicht ook voor particulieren beschikbaar?

• 31 januari 2025
  • 15 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hierbij heb ik een vraag over een SIM kaart, met nagenoeg onbeperkte houdbaarheid.

Er bestaat nl. een noodlicht met SIM kaart, die goed is tot 2038.    Zie de volgende link;

https://www.amazon.nl/FLASH-LED-SOS-noodlicht-aangesloten-mini-primer-hulpset/dp/B0BZJ2N316

Dit noodlicht zal binnenkort in Spanje verplicht worden, om bij je te hebben.

Mijn vraag; Is dit soort  SIM kaarten  ook voor de gewone burgerij te koop ?

Of worden deze alleen in bulk aan zakelijke klanten geleverd, bijv. aan Enexis en Stedin, om

te gebruiken in de slimme energiemeters ?

Ik heb nl. een oude Nokia in het dashboardkastje van de auto,  om de wegenwacht te bellen.

Dat  ding is natuurlijk altijd vervallen, als je hem nodig hebt, want de auto is practisch nooit kapot.

Ik ga ervan uit, dat een dergelijke   SIM kaart een  097 nummer  heeft ?

Beste antwoord door Sanne van KPN

We hebben een terugkoppeling! Marcia heeft het nagevraagd en de conclusie is dat deze apparaten geleverd worden met een simkaart. Voorlopig zullen we hier daarom nog geen verdere actie op ondernemen. Je kunt voor nu gebruik maken van de tips die in dit topic gedeeld zijn. 🙂

Bekijk origineel

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7983 reacties
  • 31 januari 2025

Beste ​@Xenomatrix2 een 097-kaart is een simkaart voor uitsluitend datagebruik en niet om te bellen.

Als je een thuisabo hebt van KPN kost een kaart momenteel €5 per maand met 1+1GB aan data.

Ik weet voor soort kaart er in jouw aangehaalde apparaat zit, net zo min dat ik niet weet wat voor soort SIM er in mijn auto zit voor updates van diverse autozaken.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30780 reacties
  • 4 februari 2025

Hi ​@Xenomatrix2, leuke vraag! Ik beken meteen dat ik geen idee heb, maar ga het zeker eens navragen. Zodra ik meer weet, kom ik er bij je op terug!

PeterG
Superuser
  • 60688 reacties
  • 4 februari 2025

Heb je je gewone mobiel,  met abonnement, niet bij je in de auto?

En het is toch een kleine moeite om steeds binnen 6 maanden even een smsje te versturen om 'm weer 6* maanden geldig te houden????

Gewoon in je agenda zetten. Steeds na 5 maanden bijvoorbeeld. 

*6 maanden indien kpn prepaid 

NOTA BENE

097 is Data only. Grote kans dat je daarmee de ANWB niet eens kunt bellen. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30780 reacties
  • 4 februari 2025

Dat is zeker een kleine moeite, als je eraan denkt. Maar als er andere opties zijn, dan is dat ook een kleine moeite om die even te onderzoeken😊.

• 2840 reacties
  • 4 februari 2025
Xenomatrix2 schreef:

Of worden deze alleen in bulk aan zakelijke klanten geleverd, bijv. aan Enexis en Stedin, om

Ik heb nl. een oude Nokia in het dashboardkastje van de auto,  om de wegenwacht te bellen.

Jij wilt bellen. Maar die simkaarten in die energiemeters kan niet mee gebelt worden. Die zijn alleen voor (een klein beetje) data. Daar heb jij in je Nokia niks aan.

• Topper
  • 12 reacties
  • 4 februari 2025
Marlon92 schreef:
Xenomatrix2 schreef:

Jij wilt bellen. Maar die simkaarten in die energiemeters kan niet mee gebelt worden. Die zijn alleen voor (een klein beetje) data. Daar heb jij in je Nokia niks aan.

Ik wil helemaal niet bellen.  Het liefst vervang ik die Nokia door de nood-lamp van Amazon.com.  Die lamp ‘belt’  ook niet, maar verstuurt alleen een klein beetje data naar  een alarm-meldkamer.  ( 112 ? )

Maar, net zoals je na   5 of 10 jaar een nieuwe batterij in je rookmelder moet doen, zal je op een gegeven moment ook een nieuwe SIM kaart in je nood-lamp moeten doen. 

@PeterG   Ik heb  uit principe geen smartphone in de auto, omdat er recent  een familielid  van me is dood gereden,  door zo'n  mafkees, die zat te vingeren op zo'n ellendig toestelletje.  😥

Kan ik ervan uitgaan, dat je hier begrip voor kunt hebben ?    NB. Ik typ dit op m'n desktop PC.

PeterG
Superuser
  • 60688 reacties
  • 4 februari 2025

Ik kan dat begrijpen. Maar niet voor jezelf. Je weet donders goed dat je 'm niet rijdend moet gebruiken. 

Ook ik gebruik hem zeker niet als ik zelf rijd. Om er tijdens het rijden geen afleiding van te hebben zet ik 'm ook altijd op "stil zonder trillen" en ligt ie in het dashboardkastje. 

Het noodbel systeem in die lamp werkt niet in Nederland. Alleen in Spanje. 

Ik wil helemaal niet bellen.  Het liefst vervang ik die Nokia door de nood-lamp van Amazon.com.  Die lamp ‘belt’  ook niet, maar verstuurt alleen een klein beetje data naar  een alarm-meldkamer.  ( 112 ? )

PeterG
Superuser
  • 60688 reacties
  • 4 februari 2025

Hee. Je hebt 2 gebruikersnamen hier. Dat maakt het verwarrend. 

@Xenomatrix , ​@Xenomatrix2 

• Topper
  • 12 reacties
  • 4 februari 2025

@PeterG  Klopt. Ik heb een keer aan een van je collega's gevraagd, of hij beide accounts kon samenvoegen.   Hij kreeg het niet voor elkaar.   Zie jij wel een kans om dit te regelen ?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30780 reacties
  • 4 februari 2025
Xenomatrix schreef:

@PeterG  Klopt. Ik heb een keer aan een van je collega's gevraagd, of hij beide accounts kon samenvoegen.   Hij kreeg het niet voor elkaar.   Zie jij wel een kans om dit te regelen ?

Ik stuur jou hierover even een privébericht, anders gaat alles helemaal door elkaar lopen.

PeterG
Superuser
  • 60688 reacties
  • 4 februari 2025
PeterG schreef:

Maar je kunt toch gewoon consequent alleen op het éne account inloggen? Dan misschien beter Xenomatrix2, want die vertoont meer activiteit.

...èèèn terug naar onderwerp.

• Topper
  • 12 reacties
  • 4 februari 2025
PeterG schreef:
PeterG schreef:

Maar je kunt toch gewoon consequent alleen op het éne account inloggen? Dan misschien beter Xenomatrix2, want die vertoont meer activiteit.

...èèèn terug naar onderwerp.

Maar Xenomatrix  is  jaren  ouder, dus ik wil Xenomatrix2  wel houden, maar met de begin-datum van Xenomatrix, dat geeft meer vertrouwen, dan  een account, dat net bestaat.

Op Marktplaats bijvoorbeeld, wordt dit expliciet  aangegeven  bij het betreffende account.

• 2840 reacties
  • 4 februari 2025
Xenomatrix schreef:
Marlon92 schreef:

Maar, net zoals je na   5 of 10 jaar een nieuwe batterij in je rookmelder moet doen, zal je op een gegeven moment ook een nieuwe SIM kaart in je nood-lamp moeten doen.

Nee. Dat hoeft niet als het goed is. Want daar zou niks van terecht komen. Bijna niemand denkt daar aan. Heb jij het bij de energiemeter wel eens de simkaart vervangen dan?

Sowieso denk ik niet dat er echt een fysieke simkaart in zit die je eruit kan halen en om kunt wisselen. Er zal wel een esim ofzo in zitten. Of hij zit vast gesoldeerd. Ik weet bijna wel zeker dat er in een energiemeter ook geen losse simkaart zit.

PeterG
Superuser
  • 60688 reacties
  • 4 februari 2025

Nou. Één uitstapje van het onderwerp dan nog even. 

Maar Xenomatrix  is  jaren  ouder, dus ik wil Xenomatrix2  wel houden, maar met de begin-datum van Xenomatrix, dat geeft meer vertrouwen, dan  een account, dat net bestaat.

Op Marktplaats bijvoorbeeld, wordt dit expliciet  aangegeven  bij het betreffende account.

Dan is het toch vrij simpel. Gebruik alleen de login die hoort bij Xenomatrix 🙂.

En zeker ook niet in één topic beide door elkaar. Zoals hier. Ik dacht dat bijvoorbeeld het forum stuk was omdat er geen [auteur] bij je reactie stond.

Ik ben eigenlijk nooit uitgelogd trouwens. Een inlog blijft steeds tot 24 uur na het laatste gebruik actief. Per apparaat, dat wel.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7375 reacties
  • Antwoord
  • 5 februari 2025

We hebben een terugkoppeling! Marcia heeft het nagevraagd en de conclusie is dat deze apparaten geleverd worden met een simkaart. Voorlopig zullen we hier daarom nog geen verdere actie op ondernemen. Je kunt voor nu gebruik maken van de tips die in dit topic gedeeld zijn. 🙂

Reageer