Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb sinds ongeveer anderhalve maand steeds meer verbindingsproblemen met mijn iPhone 11. Het gebeurt steeds vaker en op meer plaatsen dat de 4g uitvalt (en hij op Edge terugvalt). Nou zie ik overal en nergens dat iPhone 11's omgeruild kunnen worden voor een iPhone 13.

Ik heb mijn toestel toentertijd niet via KPN gekocht, maar ik vraag me af of ik, als klant van KPN dan wel in aanmerking kom voor deze regeling of niet? En zo, ja. Hoe ik dit dan het makkelijkste kan regelen. (ik had al gezien dat ik het toestel dan een paar weken kwijt ben. Dit is op zich niet zo'n probleem voor mij. Daar kan ik wel wat voor regelen.)

Net even gebeld met de service desk. Is helaas niet mogelijk.

Hoi ​@AppelFlap321. Ik ben er nog niet zo zeker van dat we je hierbij niet kunnen helpen. In de voorgaande maanden hebben we ook klanten geholpen die hun iPhone 11 elders hebben gekocht, dus ik verwacht eigenlijk dat het huidige proces hierin ook voorziet. 

Zou je eens je profiel kunnen invullen met je mobiel nummer en je gegevens? Dan ga ik controleren wat er mogelijk is. Laat je even hier weten wanneer je dit gedaan hebt? 

Hoi ​@Arjan van KPN ,

Bedankt voor je reactie en heel erg fijn dat je hier naar wilt kijken. Ik heb ondertussen m'n toestel vervangen, maar m'n dochter (die ook een (jeugd)kpn-abonnement heeft) heeft het toestel nu. (Voor haar is het minder van belang)

Het telefoonnummer van de iPhone 11 is dus van haar. Mijn telefoonnummer staat bij m’n opmerkingen.

Bij verschillende Appleflapjes (Iphones 🙂) zijn problemen gekomen in combinatie met het netwerk. Goed dat je toch een inruil overweegt. 

Dank je voor het invullen van je profiel! Het is voor ons zichtbaar dat je voor een bepaalde periode op 06*****031 een iPhone 11 hebt gebruikt. Je kunt dan kosteloos je toestel naar ons reparatiepartner in Zoetermeer sturen om het te laten beoordelen. Als dan beoordeeld wordt dat dit toestel de bekende 4G-issues laat zien, dan zal het worden omgeruild voor een nieuw toestel. Ik heb je de instructies per e-mail toegestuurd wat je precies dient te doen en ik raad je aan om de reparatieticket met je eigen 06-nummer aan te maken. Daar zijn namelijk ook de 4G-issues op te zien. 

Ik hoop natuurlijk op een goede uitkomst, maar laat maar weten wat er uitgekomen is :) 

Heel erg bedankt voor je snelle reactie en de service! Ik ga het toestel opsturen. Kan ik het toestel ook naar fabrieksinstellingen zetten? Of dat juist niet? (In elk geval de Find My iPhone uitzetten, zoals in het mailtje staat)

ik laat sowieso hier weten wat de uitkomst van het geheel is.

Graag gedaan! Het is geen probleem om je toestel eerst op fabrieksinstellingen te zetten. 

Ja, laat straks maar weten of het gelukt is :)

Heel erg bedankt voor je snelle reactie en de service! Ik ga het toestel opsturen. Kan ik het toestel ook naar fabrieksinstellingen zetten? Of dat juist niet? (In elk geval de Find My iPhone uitzetten, zoals in het mailtje staat)

ik laat sowieso hier weten wat de uitkomst van het geheel is.

Bij opsturen niet vergeten de simkaart eerst te verwijderen! 😉

KPN heeft nog steeds 2G. Dus tijdelijk zelfs een oude GSM voor je dochter kan ook nog.

@Arjan van KPN 

Hoi,

Intussen is het toestel opgestuurd (op 1 mei) en afgeleverd. Volgens PostNL was het op 6 mei bezorgd. Als ik echter kijk op de status-pagina van 'reparatie.kpn.com’, dan zie ik dat de status sinds de 30ste niet is aangepast.

30-04-2025 - In afwachting van verzending

30-04-2025 - In afwachting van ophalen door koerier

30-04-2025 - De order is aangemaakt

Heb jij enige idee wat die status betekend? Ik heb geen ontvangstbevestiging gekregen of zo. (ik had uiteraard het formuliertje om de telefoon heen gewikkeld)

N.B. Ik snap dat het even kan/gaat duren, maar het voelt altijd fijn om wat status-updates te zien 🙂 Zeker als het om post-bezorging/ontvangen gaat.

Hey ​@AppelFlap321. Ik denk niet dat er echt reden tot zorg is, want het kan soms wel even duren voordat er een statusupdate is. Ik zelf heb helaas geen inzicht in de reparatiestatus, maar je kunt wel altijd even zelf bellen met Reconext. Dat kan via 0800 - 820 00 08 en dan kunnen zij je meer vertellen ga ik vanuit. 

Bedankt!

de status is inderdaad veranderd naar dat ze het toestel hebben ontvangen en het onderzoek gestart hebben.

Ik zal ze na afloop wel wat opbouwende feedback geven (als ze er om vragen), dat de informatievoorziening wat summier is. Niet meer echt van deze tijd.

Maar goed. Ik wacht netjes af en houd jullie op de hoogte.

Ondertussen een update.

Ik kreeg een paar dagen terug een mailtje dat er geen gebreken waren gevonden aan het toestel, en dat het retour ging naar mij.

Ze hebben echter wel een nieuwe iPhone 13 opgestuurd! 😊 M'n dochter is helemaal happy!! (En ik ook dus!)

@Arjan van KPN Heel erg bedankt voor het inspringen, waar ik al had ‘opgegeven’ (door contact met de telefonische service desk) en het regelen/aanvragen van de reparatie voor me!!

Even één klein puntje van feedback: Het is jammer dat de telefonische servicedesk hier niet van op de hoogte is, dat dit kan.
En de communicatie van die derde partij (Reconext), is echt heel summier!

Ondertussen een update.

Ik kreeg een paar dagen terug een mailtje dat er geen gebreken waren gevonden aan het toestel, en dat het retour ging naar mij.

Ze hebben echter wel een nieuwe iPhone 13 opgestuurd! 😊 M'n dochter is helemaal happy!! (En ik ook dus!)

@Arjan van KPN Heel erg bedankt voor het inspringen, waar ik al had ‘opgegeven’ (door contact met de telefonische service desk) en het regelen/aanvragen van de reparatie voor me!!

Even één klein puntje van feedback: Het is jammer dat de telefonische servicedesk hier niet van op de hoogte is, dat dit kan.
En de communicatie van die derde partij (Reconext), is echt heel summier!

Dan kunnen er twee scenario's aan de hand zijn: of ze hebben per ongeluk het verkeerde mailtje gestuurd met betrekking tot de iPhone 11, of ze gaan de iPhone 13 terugvragen. Of ze sturen een rekening van de iPhone 13 als je deze niet terug zal sturen. Wellicht kan ​@Arjan van KPN even kijken wat er aan de hand is.

Wat fijn, ​@AppelFlap321!

@bnh Dit gebeurt wel vaker. Je kunt aan het IMEI nummer in de mail zien of het om jouw eigen toestel gaat dat retour komt of dat je toch een nieuw toestel krijgt.

Nu zie ik het inderdaad.

IMEI nummer en ‘nieuw IMEI nummer’ 😊

Reageer