Skip to main content
Beantwoord

Kan mobiel niet meer gebeld worden

• April 16, 2026
  • 5 reacties
  • 19 keer bekeken

Ik kan niet mobiel gebeld worden. Herstarten telefoon helpt soms maar meestal niet. Simkaart al vervangen, geen resultaat. Chat AI verwijst je naar een probleemoplosser op je telefoon. Moet je wachten op een SMS met code. Duurt zo lang dat de inlog inmiddels verlopen is. Nogmaals, weer duurt SMS te lang. Hoe dit op te lossen?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@otten407 en welkom bij de KPN Community! Wat onhandig dat je niet meer gebeld kunt worden. 😕

Je hebt de stappen op de website al doorlopen zo te lezen, al is het gek dat de SMS code niet binnenkomt. 
Was dit via de mobiele problemen oplossen tool? 

Zo ja, kun je dan nergens gebeld worden? Of alleen thuis bijvoorbeeld niet?
Heb je ook een ander toestel in de buurt waar je de simkaart tijdelijk in kunt testen? Als je dan wel gebeld kunt worden weet je in elk geval zeker dat het hem niet in de verbinding of de simkaart zit en kun je de oplossing in het toestel zelf zoeken. 

Ik hoor het graag!

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2026

Overigens alle tips e.d. op de KPN site geprobeerd (vliegtuigmodus e.d.). Ook geen resultaat.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 18, 2026

Hi ​@otten407 en welkom bij de KPN Community! Wat onhandig dat je niet meer gebeld kunt worden. 😕

Je hebt de stappen op de website al doorlopen zo te lezen, al is het gek dat de SMS code niet binnenkomt. 
Was dit via de mobiele problemen oplossen tool? 

Zo ja, kun je dan nergens gebeld worden? Of alleen thuis bijvoorbeeld niet?
Heb je ook een ander toestel in de buurt waar je de simkaart tijdelijk in kunt testen? Als je dan wel gebeld kunt worden weet je in elk geval zeker dat het hem niet in de verbinding of de simkaart zit en kun je de oplossing in het toestel zelf zoeken. 

Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 18, 2026

Dank voor je reactie! Ik heb alle methoden uitgeprobeerd, geen werkt. Er zit een nieuwe simkaart in het toestel, zelfde probleem. Thuis of niet maakt geen verschil. De mobiele problemen oplossen tool heb ik ook doorlopen. KPN app: Inloggen lukt niet omdat het uren duurt voordat de sms code binnenkomt. Ik heb inmiddels maar een nieuwe besteld. Een KPN medewerker aan de telefoon vertelde mij dat ik in dit geval een (tijdelijk) vervangend toestel zou krijgen bij reparatie maar dit blijkt niet te kloppen. Dus maar een andere.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het snelle reageren ​@otten407! Super dat je dit allemaal al getest en gedaan hebt. Ik ben benieuwd of het met een nieuw toestel allemaal weer werkt, laat je weten wat de resultaten zijn? 

Ik hoop dat het nieuwe toestel ook bevalt. 🙂

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 18, 2026

Hallo ​@otten407 

Werkt alleen (inkomend) gebeld worden niet? Kan je zelf wel (uitgaand) iemand bellen?
Doen app's en internet browser het nog wel?

Staat “Bellen via 4G” wel aan op jouw telefoon? Als dat bij jou uitstaat, bel je dus nog via 2G.

KPN gaat 2G op termijn uitschakelen (1 december 2027). Dat duurt nog even, maar KPN is vanaf maart 2026 bezig met uitzetten van 2G voor klanten die het niet meer nodig hebben.