Skip to main content

Goedendag KPN,

Ik woon op Texel en nu ik begrijp dat dit een prachtig eiland is, betekent dat niet dat Texel niet bij Nederland hoort! Jullie hebben bij mij een “Noordzee tampnet” bundel geactiveerd! Terwijl ik gewoon op Texel verblijf, ik zag nu online al dat jullie extra kosten hebben geactiveerd als “buitenland bundel”

Ik verwacht spoedig excuses en dat dit opgelost wordt!

 

groet

Hallo @Doeke0000 ,

Tampnet is een offshore netwerk t.b.v. mobiele dekking voor zakelijke klanten op de Noordzee.
Onder bepaalde omstandigheden kan het signaal (vooral op de waddeneilanden) aan land komen.

Zie dit nieuwsbericht op de KPN website: KPN en Tampnet werken samen | overons.kpn.

Dus niet meer alleen aan boord van veerboten naar Engeland of Noorwegen of aan de buitengrenzen van de EU landen, maar ook langs de Noordzee kan je dit nu overkomen.


met dank aan @RBxx voor de tekst. 
 

Zet voortaan je mobiele data uit als je aan de rand van het eiland bent. KPN is niet verantwoordelijk voor kosten die je maakt via Tampnet. 


…...
Zet voortaan je mobiele data uit als je aan de rand van het eiland bent. KPN is niet verantwoordelijk voor kosten die je maakt via Tampnet. 

Maar eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat je nu ook al bij een dagje naar strand in Nederland voor deze onverwachte en ongewenste kosten komt te staan, door een netwerk bedoeld voor zakelijke klanten op de Noordzee.


Helemaal eens, dat hoort zeker niet. Eigenlijk zou Tampnet eerst om toestemming moeten vragen aan een klant of het internet gebruikt mag worden. 


KPN is niet verantwoordelijk voor kosten die je maakt via Tampnet. 

Dit is me iets te kort door de bocht.

KPN heeft wel degelijk de verplichting om dergelijke kosten te voorkomen.

Bron.

 

Ik pleit er hierbij voor dat die "predefined limit" door de abonnee ingesteld kan worden en dus ook op €0,- gezet kan worden.


1. Het genoemde netwerk is een "terrestrial" netwerk, dus je opm klopt niet. Je zou dus na de €50 een waarschuwing moeten krijgen.

2. Zet je telefoon "vast" op KPN. 


1. Het genoemde netwerk is een "terrestrial" netwerk, ...

Nee, het genoemde netwerk (tampnet) is geen terrestrial netwerk.


Nee @jojootje , het is een offshore netwerk. 


Hoi @Doeke0000, welkom op ons forum! Behalve roaming uitzetten op je toestel heb ik hier helaas ook niet echt een oplossing voor. 
Goede dekking krijgen kan soms lastig zijn, specifiek in en om natura2000 gebieden.
Als je toestel geen verbinding meer met ons heeft maar er blijkbaar wel dekking met Tampnet zal hij daarmee verbinden.
Dit is helaas niet iets wat we los van roaming kunnen blokkeren. 


Dit is helaas niet iets wat we los van roaming kunnen blokkeren. 

Natuurlijk kunnen jullie dat wel alleen moet die functionaliteit nog even ontwikkeld worden.

Ik hoop oprecht dat we in zomer 2023 verstoten zullen blijven van dergelijke excessieve kosten.

DOE ER WAT AAN!!! 😡


dat vraag ik me af, volgens mij is het de telefoon die besluit welk netwerk gebruikt gaat worden. De eigenaar van de telefoon is dus degene die die blokkade kan instellen. Wat je van KPN mag verwachten is dat ze je een melding geven van een niet-nationaal netwerk, een roaming netwerk dus. Maar blokkeren kan alleen apple of google, of de eigenaar…. KPN mag sowieso niet je geo-locatie bijhouden, iets met privacy...


@Doeke0000,
Dit is helaas niet iets wat we los van roaming kunnen blokkeren. 

Dan moeten we misschien maar Simpel aanraden, die kan dat wel.


dat vraag ik me af, volgens mij is het de telefoon die besluit welk netwerk gebruikt gaat worden. 

Het is heel simpel, gewoon een dataroaminglimiet van €0,- in kunnen stellen waardoor dergelijke verbindingen direct geblokkeerd worden.


Ik vind het onbegrijpelijk dat KPN zijn verantwoordelijk zo maar naar de klanten afschuift, door ze te vragen roaming uit te zetten. Tampnet is de verantwoordelijkheid van KPN. Dus moet KPN zorgen voor een goede oplossing, zodat klant hierdoor niet worden benadeeld. Minimaal moet KPN standaard de kosten vergoeden voor verbindingen die zonder toestemming van de klant tot stand komen. Is dit niet iets voor de Consumentenbond of de ACM?


Is dit niet iets voor de Consumentenbond of de ACM?

Ik heb dit al meerdere keren bij de ACM neergelegd maar helaas nog nooit iets teruggehoord.