Skip to main content
Beantwoord

KPN abonnement simkaart bruikbaar in USA in een mifi router?

• 17 januari 2025
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Is de KPN Postpaid USIM kaart bruikbaar in de USA, geplaatst in een MiFi router?

Wat zijn de kosten die aan het gebruik verbonden zijn?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Soeter en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al hulp hebt gehad. 🙂

Ik weet niet hoe lang je in de USA bent, maar ik zou je niet adviseren om daar een MiFi router met KPN simkaart te gebruiken. Als je veel MB's verbruikt kan dit aardig in de kosten oplopen, dus als ik jou was zou ik in d USA kijken naar goedkope (prepaid) simkaartjes met data. 

Mocht dat geen optie zijn, dan kan je het ook met onze simkaart proberen. Ik kan alleen niet van tevoren zeggen met welke MiFi routers ze wel en niet goed zullen werken. Dat is een kwestie van proberen en zien of het werkt. 
Weet dat je ook een persoonlijke hotspot in kunt stellen op veel smartphones. Misschien is de router dan niet eens nodig, let ook hierbij goed op het dataverbruik. 

Hopelijk vind je een goede oplossing, en veel plezier in de USA gewenst! 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38484 reacties
  • 17 januari 2025

Hallo ​@Soeter ,

Per land en per provider verschilt wat je betaalt per MB, je kunt de tarieven voor jouw bestemming op onze site opzoeken.

bron: 

https://community.kpn.com/mobiel%2D15/nieuwe%2Ddata%2Dvoordeelbundels%2Dvoor%2Dpopulaire%2Dvakantiebestemmingen%2D595097

Voor o.a .de USA zijn er databundels.

Belangrijk om te weten

• De bundels bevatten alléén data en zijn 31 dagen geldig.
  • Je kunt de bundels stapelen, wat inhoudt dat je al een nieuwe bundel actief kunt zetten voordat je huidige bundel op is. Zo hoef je geen minuut zonder te zitten!
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit deze bundels. 

Hoe zit het met de Bel/SMS bundels die er eerder waren?

Deze zijn, voor de hier genoemde landen, komen te vervallen. Bellen en SMS’en doe je in deze landen nu tegen betaling per minuut/SMS. Het is dan ook aan te raden om hiervoor chat of (video)bel apps te gebruiken zoals Whatsapp. Deze gebruiken hiervoor de internetverbinding, en dat valt wel binnen de bundel. Let er wel op dat videobellen veel data kan kosten.

Buitenbundeltarieven

Bellen per minuut Gebeld worden SMS sturen SMS ontvangen Data per MB
€1,00 €0,50 €0,30 gratis €2,50

Bellen en sms

Bellen en sms'en betaal je per minuut of per sms. 

Ik ben in de VS/Canada
Je bent in de Verenigde Staten/Canada en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

• Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis
  • Internet: € 2,50 / MB (kosten zonder databundel)

Ik bel of sms van Nederland naar de VS/Canada
Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit de VS/Canada.

Bellen: € 0,30 / min
Sms versturen: € 0,30 / sms

Welke nieuwe databundels zijn er en wat zijn de kosten?

Land Bundel Prijs
VS / Canada 10 GB €24,99
VS / Canada 15 GB

€34,99

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 17 januari 2025

Kan ik dan ook daatvoor de KPN Postpaid USIM kaart gebruiken (097 nummer) in een MiFi-router die geschikt is voor de VS?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38484 reacties
  • 17 januari 2025
Soeter schreef:

Kan ik dan ook daatvoor de KPN Postpaid USIM kaart gebruiken (097 nummer) in een MiFi-router die geschikt is voor de VS?

Je moet een bundel voor de USA per sms bestellen. Dat sms-en lijkt mij lastig met zo'n 097-nummer.  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 17 januari 2025

Hallo Noordzee,

Bedankt voor je berichten.

Het is mij dan niet duidelijk hoe de postpaid USIM kaart dan wel kan worden gebruikt.

Waarschijnlijk dus niet in de MiFi router.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 8361 reacties
  • Antwoord
  • 18 januari 2025

Hi ​@Soeter en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al hulp hebt gehad. 🙂

Ik weet niet hoe lang je in de USA bent, maar ik zou je niet adviseren om daar een MiFi router met KPN simkaart te gebruiken. Als je veel MB's verbruikt kan dit aardig in de kosten oplopen, dus als ik jou was zou ik in d USA kijken naar goedkope (prepaid) simkaartjes met data. 

Mocht dat geen optie zijn, dan kan je het ook met onze simkaart proberen. Ik kan alleen niet van tevoren zeggen met welke MiFi routers ze wel en niet goed zullen werken. Dat is een kwestie van proberen en zien of het werkt. 
Weet dat je ook een persoonlijke hotspot in kunt stellen op veel smartphones. Misschien is de router dan niet eens nodig, let ook hierbij goed op het dataverbruik. 

Hopelijk vind je een goede oplossing, en veel plezier in de USA gewenst!