Skip to main content

Na jaren klant te zijn van Ziggo+Vodafone, zijn wij sinds kort met de volledige club naar KPN gegaan. Dat is niet zonder slag of stoot gegaan. Wij hadden namelijk nog een lopend contract bij Vodafone tot dec. 2024, en wouden/konden daardoor niet over. Echter bleek dat dus wel te kunnen, maar heb ik na dagen bellen elke keer weer wat anders gehoord. Dat was al geen fijn welkom, maar lag groot en deels aan VodafoneZiggo. Hier is die ervaring nog volledig te lezen:

Ik neem dit eerste deel toch mee, om zo het totaal plaatje en wellicht frustratie aan deze kant te begrijpen. Vanwege “vieze” regels bij Ziggo konden we het alleen opzeggen met specifiek een reden, en dus geen gebruik maken van een overstapservice. Dat maakte de overstap erg spannend, maar is met ons thuisabonnement goed gegaan: we betalen iets dubbel, maar als dat het enige is, prima.

Echter ging de overname van onze mobiele abonnementen niet fantastisch. Vodafone gaf nummers steeds laat vrij en werd steeds heen en weer gestuurd. Ik wou hoe dan ook geen afkoopsom, maar kon elke keer maar niet bevestigd worden. Uiteindelijk leek het 1.5 week geleden eindelijk goed te gaan, tot een medewerker (ik weet de voornaam, maar deel die uit respect niet openbaar) van Save Desk een nummer heeft geannuleerd zonder mijn toestemming.

Een fout maken kan, we zijn allemaal mensen, maar de oplossing is dan wel belangrijk. Die beste meneer vertelde in het gesprek dat hij het meteen had gecorrigeerd, maar na een half uur was dat nummer uit de lucht. Daarna heb ik een boel moeten bellen, veel beloftes gehoord, zou ik vaak teruggebeld worden, maar alles is niet gebeurd.

Het kwalijkste vind ik het gesprek afgelopen maandag, dat het nummer definitief weg was (terwijl daarvoor bevestigd was dat het nummer in een reservebak terecht is gekomen van KPN) en dat ik maar pech had. Doorverbinden naar Save Desk kon niet. Toen ik aangaf: maar dan bel ik terug, en word ik dan wel doorverbonden: moest ik dat maar proberen. Dat deed ik, half uur verder, maar werd wel meteen doorverbonden en wél geholpen (het nummer was nog niet weg). 

Het vertrouwen in de klantenservice is heel laag geworden. Voornamelijk omdat ik gewoon ruim 5 dagen niet bereikbaar was, wat niet onze fout was. Ook twee klachten ingediend via https://kpn.com/klacht, maar die waren niet zichtbaar volgens de persoon aan de telefoon. (en nooit teruggebeld)

Nu hebben we vandaag een SMS gekregen dat het nummer is gewijzigd, maar zijn we nog steeds niet teruggebeld. Ik mis hierin echt het persoonlijke contact en ergens ook een erkenning dat er serieuze fouten zijn gemaakt. Een excuus maakt al verschil vind ik.

Ik zou dan ook graag eens écht met iemand contact willen krijgen, maar weet niet hoe. Daarom is mijn laatste “middel” maar via hier om wat advies te vragen. Ik wil/hoop dat mijn gesprekken teruggeluisterd kunnen worden, niet om mensen op de vingers te tikken maar puur om te leren van het verleden. Ik heb nu meerdere uren moeten bellen, wat tijd/kosten zijn die bespaard hadden kunnen worden.

En..

  • Er wordt de hele tijd gezegd dat de klantenservice tot 22.00 uur open is, maar na 18.00 uur hoor ik een bandje dat ze dicht zijn. Wat zijn nou de openingstijden? De site zegt wat anders dan iedereen die ik spreek aan de telefoon: heel verwarrend.
  • In de KPN winkel waren mijn KvK gegevens zichtbaar in het systeem. Dat wil ik niet, ik wil het graag los van mijn KvK hebben. Hoe kan ik gegevens opvragen en/of dit laten wijzigen/verwijderen? (Het zijn wel allemaal particuliere abonnementen)
  • Is er een officiële plek waar je ideeën kan indienen voor KPN ID bijvoorbeeld? (niet met de verwachting dat het er meteen komt, maar gewoon dat je je idee/suggestie kwijt kan)
  • Ik heb lopen zoeken op het forum, maar kon geen duidelijk antwoord vinden: kan/mag je je KPN TV abonnement tussentijds bijvoorbeeld stop zetten? Dus van Internet+TV naar alleen Internet gaan binnen je contract?

 

 

 

Hi @ikheetjeff, wat een nare ervaring. 

Ik denk graag mee. Mag ik me even hierin verdiepen? Zou ik van jou ook mogen weten welke nummer van jouw was die nu is komen te vervallen en welk nummer je uiteindelijk van KPN hebt gekregen? En zat dit nummer onder een jaarcontract bij Vodafone? Je kunt deze in je profiel invullen. 

Op de andere vragen kan ik alvast een antwoord geven. De klantenservice is open van maandag t/m vrijdag van 8 tot 18 uur en op zaterdag tot 17 uur. Erg slordig dat dit anders is vermeld. 

Je KvK gegevens zien we alleen wanneer dit een zakelijke aansluiting is, klopt dit? Wanneer dit anders moet, dan zal er een contractsovername naar particulier plaatsvinden. Ik wil wel benadrukken dat we altijd voorzichtig gaan met persoonlijke gegevens. 

Het makkelijkste om ideeen door te geven is op het forum, daar kun je een nieuw topic voor aanmaken, handig hieraan is dat andere meelezers ook mee kunnen denken. 

Het opzeggen van televisie kan na de eerste maand, let wel op dat je meestal hier een korting op krijgt de eerste 6 maanden. 

 


Hi @ikheetjeff, wat een nare ervaring. 

Ik denk graag mee. Mag ik me even hierin verdiepen? Zou ik van jou ook mogen weten welke nummer van jouw was die nu is komen te vervallen en welk nummer je uiteindelijk van KPN hebt gekregen? En zat dit nummer onder een jaarcontract bij Vodafone? Je kunt deze in je profiel invullen. 

Op de andere vragen kan ik alvast een antwoord geven. De klantenservice is open van maandag t/m vrijdag van 8 tot 18 uur en op zaterdag tot 17 uur. Erg slordig dat dit anders is vermeld. 

Je KvK gegevens zien we alleen wanneer dit een zakelijke aansluiting is, klopt dit? Wanneer dit anders moet, dan zal er een contractsovername naar particulier plaatsvinden. Ik wil wel benadrukken dat we altijd voorzichtig gaan met persoonlijke gegevens. 

Het makkelijkste om ideeen door te geven is op het forum, daar kun je een nieuw topic voor aanmaken, handig hieraan is dat andere meelezers ook mee kunnen denken. 

Het opzeggen van televisie kan na de eerste maand, let wel op dat je meestal hier een korting op krijgt de eerste 6 maanden. 

 

Dank @Alex_P voor je reactie en het meedenken tot zover. Ik heb inmiddels (eindelijk!) met iemand van klantreactie gesproken. Belangrijkste: het is opgelost.🕺🏻De manier waarop blijft wel jammer en vervelend.

Deze afdeling heeft mijn afgelopen woensdag één keer gebeld en voicemail ingesproken. Ik heb die week niks meer gehoord, tot ik gisteren werd gebeld en op tijd opnam, maar toen de verbinding werd verbroken. Elke keer terugbellen of naar de klantenservice bellen resulteerde in: “Wij kunnen niks doen, je hoort vanzelf meer.”

Ik ben vandaag opnieuw gebeld en was net even afwezig (zie je net weer), maar gelukkig kreeg ik deze keer een mail met een manier om wel weer terug te bellen. Het nummer was afgelopen vrijdag al hersteld, het gaat over het nummer  waar op het einde twee keer een dubbel nummer staat. Inmiddels toegevoegd aan mijn forumprofiel.

Ik heb mijn vragen ook aan die mevrouw gesteld, en kreeg deze antwoorden:

  • Het klopt (blijkbaar?) wel dat de klantenservice tot 22:00 bereikbaar is, maar dat in de avond de lijn soms eerder (tijdelijk) dicht gegooid wordt i.v.m drukte. Daarom lukte het mij één keer wel om voor 22.00 uur nog iemand te spreken, en de andere keer niet. Wel gek dat op de site enzovoort weer wat anders staat.
  • Blijkbaar staat er een klantenpas met mijn KvK gegevens in het systeem, er staan geen actieve orders op. Ik ben tenslotte ook gebeld door middel van m'n KvK, waar ik al vraagtekens bij had. Het was volgens mevrouw alleen een te lastige administratieve klus om die klantenpas te verwijderen. Ik neem aan dat dat dus niet kan?
  • Dank voor je tip over suggesties.
  • Over TV aanpassen heb ik dezelfde tip gekregen van mevrouw, dus ook daarvoor dank!

Er was daarnaast een tijdelijke order geplaatst, maar die kon ook ruim 5 dagen niet gebruikt worden, want de SIM kwam pas een week later (donderdag 27 juli) binnen. Altijd kwam die super snel, en nu net weer niet haha. Kan er wel om lachen, maar was wel frustrerend. Gelukkig kon een KPN winkel een nieuwe SIM activeren die maandag 24 juli.

Nummer kwijt, dus pech?
Het is nu opgelost, maar het had ook heel anders kunnen gaan. Daar vind ik wel dat ergens echt té grote fouten zijn gemaakt. Voornamelijk mijn gesprek op maandag 24 juli waar de conclusie was dat het nummer maar kwijt was en ik pech had. Doorverbinden naar Save Desk geen optie, maar vervolgens terugbellen en verhaal opnieuw vertellen kan ik wel meteen doorverbonden worden. Dat kost mij een half uur extra, maar ook KPN: en het is soms al redelijk druk aan de klantenservice. (herhaalverkeer?)

Ergens zou mijn wens nog zijn dat dit geëvalueerd wordt, wat voor alle partijen profijt kan hebben. Daarnaast werkt klantreacties & Save Desk in een eigen (verouderd) systeem, die niet gekoppeld staat aan die van de (recent vernieuwde) klantenservice. Hierdoor kon de klantenservice niet zien wat er al met Save Desk en/of Klantreacties is besproken. (Dus ook niet de verzonden klachten) Wellicht is dat ook wel iets wat meegenomen moet worden, want eerst de belofte krijgen dat alles genoteerd wordt en daarna horen: “Ik zie hierover niks terug”, is erg frustrerend. (Wellicht ook voor de klantenservice zelf)

Conclusie
Ik ben niet snel boos en netjes te woord gestaan vandaag. Dat lost al veel op, en het is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Ik hoop nog ergens dat de wens voor evaluatie ergens opgepakt kan worden, daar hoef ik verder geen terugkoppeling van. Die KvK klantenpas laten verwijderen zou mooi zijn. Is er een plek om op te vragen welke gegevens KPN heeft van mij? En waar ik kan indienen wat ik wil laten verwijderen eventueel? (Los van wat nodig is voor mijn lopende contracten, uiteraard) Dan is het wat mij betreft helemaal compleet.

 


Dankjewel voor je uitgebreide bericht. Ik heb dit meegenomen en doorgegeven als feedback. Ik wil nog wel benadrukken dat dit ook een samenhang van omstandigheden is geweest en dat het gelukkig om incidenten gaat. Dat maakt het natuurlijk niet minder erg, en daarvoor bied ik je mijn excuses aan. 

Een overzicht van de gegevens die wij hebben kun je opvragen via rechtenavg@kpn.com


Dankjewel voor je uitgebreide bericht. Ik heb dit meegenomen en doorgegeven als feedback. Ik wil nog wel benadrukken dat dit ook een samenhang van omstandigheden is geweest en dat het gelukkig om incidenten gaat. Dat maakt het natuurlijk niet minder erg, en daarvoor bied ik je mijn excuses aan. 

Een overzicht van de gegevens die wij hebben kun je opvragen via rechtenavg@kpn.com

Dank voor het doorgeven. Het had allemaal anders kunnen gaan en waren wel teveel incidenten achter elkaar, dat had anders gekund en uren bellen kunnen besparen. Dank voor je informatie en meedenken.

Helaas is het nog niet helemaal opgelost. Er zijn toch weer 4 keer aansluitkosten gerekend, terwijl de originele order dat niet had + was toegezegd dat het niet zou gebeuren. Helaas is een notitie betreft een korting die was afgesproken tijdens het plaatse van de eerste order niet meer terug te vinden, waar ik echt heel erg van baal want is mij 1000% toegezegd en kon ik op vertrouwen.

Ik wacht dat nog maar weer even af hoe dat verder gaat lopen.


Dankjewel voor je uitgebreide bericht. Ik heb dit meegenomen en doorgegeven als feedback. Ik wil nog wel benadrukken dat dit ook een samenhang van omstandigheden is geweest en dat het gelukkig om incidenten gaat. Dat maakt het natuurlijk niet minder erg, en daarvoor bied ik je mijn excuses aan. 

Een overzicht van de gegevens die wij hebben kun je opvragen via rechtenavg@kpn.com

Dank voor het doorgeven. Het had allemaal anders kunnen gaan en waren wel teveel incidenten achter elkaar, dat had anders gekund en uren bellen kunnen besparen. Dank voor je informatie en meedenken.

Helaas is het nog niet helemaal opgelost. Er zijn toch weer 4 keer aansluitkosten gerekend, terwijl de originele order dat niet had + was toegezegd dat het niet zou gebeuren. Helaas is een notitie betreft een korting die was afgesproken tijdens het plaatse van de eerste order niet meer terug te vinden, waar ik echt heel erg van baal want is mij 1000% toegezegd en kon ik op vertrouwen.

Ik wacht dat nog maar weer even af hoe dat verder gaat lopen.

Ik pak dit graag voor je op, wat was de afspraak precies? Dat de aansluitkosten maar 1 keer in rekening gebracht zouden worden?


Dankjewel voor je uitgebreide bericht. Ik heb dit meegenomen en doorgegeven als feedback. Ik wil nog wel benadrukken dat dit ook een samenhang van omstandigheden is geweest en dat het gelukkig om incidenten gaat. Dat maakt het natuurlijk niet minder erg, en daarvoor bied ik je mijn excuses aan. 

Een overzicht van de gegevens die wij hebben kun je opvragen via rechtenavg@kpn.com

Dank voor het doorgeven. Het had allemaal anders kunnen gaan en waren wel teveel incidenten achter elkaar, dat had anders gekund en uren bellen kunnen besparen. Dank voor je informatie en meedenken.

Helaas is het nog niet helemaal opgelost. Er zijn toch weer 4 keer aansluitkosten gerekend, terwijl de originele order dat niet had + was toegezegd dat het niet zou gebeuren. Helaas is een notitie betreft een korting die was afgesproken tijdens het plaatse van de eerste order niet meer terug te vinden, waar ik echt heel erg van baal want is mij 1000% toegezegd en kon ik op vertrouwen.

Ik wacht dat nog maar weer even af hoe dat verder gaat lopen.

Ik pak dit graag voor je op, wat was de afspraak precies? Dat de aansluitkosten maar 1 keer in rekening gebracht zouden worden?

 

Er zouden helemaal geen aansluitkosten in rekening gebracht worden. Heb gebeld en het zou gecorrigeerd worden, maar toen ik een tweede keer belde was dat nog maar de vraag. Kan jij misschien terug zien of dat goed gaat?

 

Belangrijker vind ik een korting van 90,- euro die mij is toegezegd op 30 juni door een mevrouw die ik sprak via nummer (088) 765 00 17. Dat is namelijk ineens nergens meer terug te vinden, maar is mij wel toegezegd en zou in het systeem moeten staan.


Dat kan ik zeker. Ik kan alleen de korting van €90,- niet plaatsen. Was dat gespreid over een aantal maanden? 


Dat kan ik zeker. Ik kan alleen de korting van €90,- niet plaatsen. Was dat gespreid over een aantal maanden? 

Ben zojuist gebeld door klantreacties en toevallig zelfde mevrouw die mijn eerste klacht ook in behandeling had genomen. Lijkt nu de goede kant op te gaan. Voor efficiëntie lijkt mij beste dat even af te wachten, vind je dat goed? in ieder geval al bedankt voor het meekijken zo ver.

 

90 euro korting is inderdaad toegezegd betreft 3 maanden 30 euro korting extra. (9 maanden ipv 6) 


Natuurlijk, dat hoort ook eigenlijk via die afdeling te gaan maar na hoe alles is gegaan wilde ik zelf kijken. Ik wacht dit af, laat het me weten hoe het afloopt en of ik nog iets kan doen.