Skip to main content
Vraag

KPN RCS-ondersteuning: ontwikkelingen, status en tijdlijn

• September 17, 2025
  • 10 reacties
  • 307 keer bekeken

1) Zouden jullie (KPN) aankunnen geven of jullie met de ontwikkeling van RCS ondersteuning bezig?

1. Als er ontwikkeling zijn, wat is dan de status?
  2. Is er een tijdsindicatie af te geven?

10 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Golfhuisje. Welkom op de community! We zien deze vraag vaker voorbij komen op de community. Op dit moment hebben we daar nog geen duidelijkheid over. Zodra er nieuws is over RCS-ondersteuning bij KPN, laten we dat natuurlijk meteen weten via de website of hier op de community.

Wanneer komt RCS als alternatief voor whatsapp of Google's RCS? 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 30, 2025

KPN het antwoord wat gegeven wordt is al ruim een jaar het zelfde. Graag concreter!!!! Mensen willen weg van Whatsapp en signal is en blijft ook Amerikaans en Telegram Russisch. 
mag wat sneller en is niet zo moeilijk. 

• Nieuwkomer
  • January 8, 2026

Het wordt inderdaad hoog tijd dat KPN hier prioriteit aan geeft. Gezien de globale ontwikkelingen zou KPN hier vol op moeten inzetten zodat onze communicatie buiten de Amerikaanse techbedrijven om kan gaan.

Gerko Mulder
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • January 12, 2026

Ik wil beamen dat ik van whatsapp en signal afwil. RCS zou echt prioriteit moeten krijgen om platform onafhankelijk berichten te verzenden. 

JanD
Superuser
  • January 12, 2026

Ik wil beamen dat ik van whatsapp en signal afwil. RCS zou echt prioriteit moeten krijgen om platform onafhankelijk berichten te verzenden. 

Bij mij werkt het gewoon op een Android toestel. 

JanD
Superuser
  • January 13, 2026

Het wordt inderdaad hoog tijd dat KPN hier prioriteit aan geeft. Gezien de globale ontwikkelingen zou KPN hier vol op moeten inzetten zodat onze communicatie buiten de Amerikaanse techbedrijven om kan gaan.

Bi/j mij werkt RCS gewoon ​@Litjens024 , gisteravond nog getest i.v.m. een reactie van ​@Gerko Mulder 

Een berichtje gestuurd naar de mobiel van mijn vrouw met als bijlage een foto en een berichtje gestuurd met als bijlage een geluidsopname en werkt perfect.

• January 13, 2026

Bij mij werkt het gewoon op een Android toestel. 

Dat is een service via Google. Link

Hier wordt ondersteuning direct door KPN bedoeld. Zover mij bekend ondersteund enkel Vodafone dit in Nederland.

JanD
Superuser
  • January 13, 2026

Dat is een service via Google. Link

Dan is het voor ​@Gerko Mulder ook niet zinvol om van WhatsApp af te stappen, want je blijft dan bij dezelfde aanbieder lijkt me.

• January 13, 2026

Dat is een service via Google. Link

Dan is het voor ​@Gerko Mulder ook niet zinvol om van WhatsApp af te stappen, want je blijft dan bij dezelfde aanbieder lijkt me.

Wezenlijk is rcs de opvolger van sms en mms. In een smartfoon  moet je dit voor de Google rcs chat service speciaal aanzetten. Als KPN dit direct ondersteund in principe niet. 

• Nieuwkomer
  • January 18, 2026

Als KPN dit direct ondersteunt dan is het mogelijk om tussen Android en iOS iMessage RCS berichten te versturen met foto's, media enz. Op dit moment kan dit niet via KPN. 

Bi/j mij werkt RCS gewoon ​@Litjens024 , gisteravond nog getest i.v.m. een reactie van ​@Gerko Mulder 

Een berichtje gestuurd naar de mobiel van mijn vrouw met als bijlage een foto en een berichtje gestuurd met als bijlage een geluidsopname en werkt perfect.

Â