Skip to main content
Beantwoord

Mijn familie wordt ineens heel vaak gespoofd, is dit normaal? Wat kunnen wij hieraan doen?

• 25 maart 2025
  • 6 reacties
  • 58 keer bekeken

Wij worden als hele familie gespoofd de laatste maanden. Enorm gek! Wat zal dit zijn? Hebben jullie dit ook? Ik heb het nooit eerder gehad

Beste antwoord door PeterG

VF TR schreef:
AriënC schreef:
VF TR schreef:
PeterG schreef:

Je krijgt dus steeds rare terug bellers die melden dat je hen gebeld hebt?

Nee volkom andersom

Dus jij wordt gebeld door gefakte telefoonnummers? Wat zeggen ze precies? 

Exact. Ik neem niet op. Ik kwam er wel heel later achter dat het neppe nummers waren. Het zijn nummers die niet in gebruik zijn?

Dat kan.  Vanuit landen als India, Pakistan en dergelijke is daar helemaal geen controle op. Er is apparatuur te krijgen om een zelf op te geven nummer mee te sturen. 

Nummerherkenning is niet meer zo betrouwbaar als in de eerste 20 jaar. (Sinds 14 augustus 1989 op de vaste nummers beschikbaar). Aan de andere kant, ook weer wel.…

Maar goed. Dan wordt jij niet gespooft. Want dan gebruikt zo'n bende te onrechte jouw nummer. En ook daar doe je niks tegen. 

Bekijk origineel

6 reacties

PeterG
Superuser
  • 61151 reacties
  • 25 maart 2025

• Auteur
  • Helper
  • 41 reacties
  • 25 maart 2025
PeterG schreef:

Nee volkom andersom

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2343 reacties
  • 25 maart 2025
VF TR schreef:
PeterG schreef:

Nee volkom andersom

• Auteur
  • Helper
  • 41 reacties
  • 25 maart 2025
AriënC schreef:
VF TR schreef:
PeterG schreef:

Nee volkom andersom

Exact. Ik neem niet op. Ik kwam er wel heel later achter dat het neppe nummers waren. Het zijn nummers die niet in gebruik zijn?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2343 reacties
  • 25 maart 2025

Daar kan je helaas nog weinig tegen doen. Als je technisch aangelegd bent kan je altijd een simpel keuzemenu (IVR) voorschotelen, omdat botjes en de meeste simpele zielen van het oplichtersgilde dat toch niet snappen. 

PeterG
Superuser
  • 61151 reacties
  • Antwoord
  • 25 maart 2025
VF TR schreef:
AriënC schreef:
VF TR schreef:
PeterG schreef:

Nee volkom andersom

Dat kan.  Vanuit landen als India, Pakistan en dergelijke is daar helemaal geen controle op. Er is apparatuur te krijgen om een zelf op te geven nummer mee te sturen. 

Nummerherkenning is niet meer zo betrouwbaar als in de eerste 20 jaar. (Sinds 14 augustus 1989 op de vaste nummers beschikbaar). Aan de andere kant, ook weer wel.…

Maar goed. Dan wordt jij niet gespooft. Want dan gebruikt zo'n bende te onrechte jouw nummer. En ook daar doe je niks tegen. 

Reageer