Hallo allemaal,
Ik loop tegen een probleem aan met mijn Tesla en mijn iPhone. Ik probeer mijn Tesla te verbinden met de persoonlijke hotspot van mijn iPhone, en hoewel de auto aangeeft dat hij verbonden is, werkt streaming (zoals Tidal, Spotify of Netflix) niet. Ik vraag me af of iemand dit eerder heeft meegemaakt en hoe dit opgelost kan worden.
Met mijn Vodafone-abonnement werkte dit zonder enig probleem. Sinds ik ben overgestapt naar KPN ervaar ik deze issues.
Details:
- iPhone-model: iPhone 15 Pro Max
- iOS-versie: iOS 18.2.1
- Tesla-model: Model 3 Long Range (2018)
- Tesla-softwareversie: 2024.45.32.1
- Hotspot-instellingen:
- Maximaliseer compatibiliteit: Staat uit (ook geprobeerd met deze optie aan).
- Naam: iPhone 11 (standaardnaam van mijn iPhone).
- Wachtwoord: Een eenvoudig wachtwoord zonder speciale tekens.
Wat gebeurt er precies?
- Verbinding: De Tesla geeft aan dat hij verbonden is met de hotspot.
- Probleem: Streamingdiensten zoals Tidal, YouTube, en de navigatie werken niet. Het lijkt alsof er geen internetverbinding beschikbaar is in de Tesla. Tevens geeft de wifi diagnose soms pings aan van meer dan 300ms.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Tesla opnieuw verbinden met de hotspot.
- De hotspot aan- en uitzetten.
- De Tesla opnieuw opstarten.
- Mijn iPhone opnieuw opstarten.
- Een bezoek aan het Tesla Service Center: hier werkte de hotspot wel op een iPhone met een Odido-abonnement.
- Vriendin haar telefoon getest (iPhone 15, KPN-abonnement): werkte ook niet.
Andere context:
- Andere apparaten zoals mijn laptop en tablet werken zonder problemen via de iPhone-hotspot.
- Voorheen, met een Vodafone-abonnement, werkte alles perfect in combinatie met mijn Tesla.
Mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met dit probleem of een vergelijkbare situatie?
Ligt dit mogelijk aan KPN of aan specifieke instellingen die nodig zijn voor gebruik met Tesla? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn iPhone-hotspot weer kan gebruiken in mijn Tesla?
Alvast bedankt voor jullie hulp!