Skip to main content
Vraag

Mobiel nummer achterhalen met behulp van simkaart nummer

• 14 februari 2025
  • 20 reacties
  • 318 keer bekeken

Een kennis van mij had nog een Ipad liggen waarvan hij de inloggegevens niet meer van wist zoals de unlock code , wachtwoord en de inloggevens van zijn icloud. Apple kan niets voor mij betekenen omdat hij de factuur niet meer bezit. Nu is er nog 1 mogelijkheid om het wachtwoord te herstellen en daarvoor moet ik het mobile nummer opgeven wat er is opgegeven als herstel mogelijkheid. Je raad het al, ook deze weet hij niet meer. Gelukkig heb ik nog wel de simkaart. Wie zou mij nu kunnen helpen met het nummer te vinden welke gekoppeld staat aan deze simkaart. Op de simkaart staat het logo van Yes maar die geven aan dat het simkaart nummer niet gebruikt wordt door hun. Wie kan mij helpen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2777 reacties
  • 14 februari 2025

Plaats je simkaart eens in een smartphone? Wordt deze dan nog wel geregistreerd bij het netwerk? 

En zo ja, 'bel' eens  *#149# Dan zie je als het goed is jouw telefoonnummer. 

Yes telecom is tegenwoordig volledig in handen van KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 februari 2025

Beste,

Bedankt voor je snelle reactie en het meedenken.

Ik had de simkaart zoals jij aangaf in mijn mobile geplaatst maar hij maakt geen verbinding met een netwerk. Wie weet is de simkaart niet meer actief. Had zo gehoopt dat providers dmv het simkaart nummer mij het mobile nummer zouden kunnen geven en desnoods (tegen betaling) de kaart kunnen activeren zodat we het wachtwoord van de Ipad kunnen resetten.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2777 reacties
  • 14 februari 2025

Als hij niet meer geregistreerd is, dan is het nummer verlopen. Of je kennis moet misschien ooit een vervangende SIM-kaart van KPN hebben gehad. Ik weet niet hoe dat gegaan is bij de transitie van Yes naar KPN.

Zat er een prepaid nummer achter, of een abonnement? Als het pre-paid is, dan is de kans groot dat deze verlopen zal zijn, omdat er niet mee gebeld zal zijn. En verlopen nummers kan je niet meer terugkrijgen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 februari 2025

Dat zou flink balen zijn want dan is mijn laatse mogelijkheid om het wachtwoord te resetten ook in rook opgegaan. Maar zou een provider wel kunnen achterhalen welk mobile nummer en ooit gekoopeld was aan de simkaart. Wie weet zou ik met dit nummer bij Apple kunnen aantonen dat de Ipad werkelijk eigendom is en niet uit diefstal afkomstig is.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2777 reacties
  • 14 februari 2025

Je kan proberen om KPN te bellen op 0800-0402. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4537 reacties
  • 14 februari 2025
radio749 schreef:

Dat zou flink balen zijn want dan is mijn laatse mogelijkheid om het wachtwoord te resetten ook in rook opgegaan. Maar zou een provider wel kunnen achterhalen welk mobile nummer en ooit gekoopeld was aan de simkaart. Wie weet zou ik met dit nummer bij Apple kunnen aantonen dat de Ipad werkelijk eigendom is en niet uit diefstal afkomstig is.

Wat schiet je op met achterhalen van de telefoonnummer? Apple kan je alleen geloven als je de SMS code weet correct te geven. Wil je de nieuwe eigenaar van de telefoonnummer bellen om te vragen, welke SMS hij net van Apple ontving?

Op internet kan je diverse hacker diensten vragen, jouw iPad te resetten (ik geef verder geen aanleiding). Ze gebruiken geleakte eerdere software versies, de opsporingsdiensten ook gebruiken om een telefoon zonder medewerken van de eigenaar te ontgrendelen. Afhankelijk van de waarde van de iPad en de iOS versie, kost het tussen 50-500 $

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 februari 2025

Het is rampzalig! Ooit heeft iemand zijn Ipad gebruiksklaar gemaakt omdat hij een leek is op het gebied van Ipad, computers. Ik zelf schrijf werkelijk alles op als ik systemen voor mensen instaleer en krijgen netjes een boekje van me mee waar alle gegevens in staan (ik zelf een reserve). Maar helaas heeft dit persoon dit verzuimt en zitten we nu met de ellende. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2777 reacties
  • 14 februari 2025

Dan maar met de factuur en de de Apple naar de Apple-store gaan? Die factuur zal vast misschien nog wel ergens in een mailbox of webwinkel rondslingeren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 februari 2025

Nee hij heeft die Ipad van zijn werkgever gekregen en die hebben we al benaderd en die gaf aan dat deze niet meer traceerbaar was (of dat deze geen zin had om meoite te doen) Hij heeft nooit wat gedaan met die Ipad. Tja als je geen intresse hebt doe je er ook niks mee. Dus lag deze al snel ergens werkeloos in een kastje. Nu kwam de Ipad weer boven water dus zou hij deze mooi kunnen gebruiken als de kleinkinderen er zijn. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2777 reacties
  • 14 februari 2025

Je kan naar de Apple store gaan, of eerst contact met hun opnemen. En kijken wat hun advies is.

Als het telefoonnummer verlopen is dan gaat het niet echt lukken. Of je moet hoop hebben dat deze toegewezen is aan iemand anders, die een SMS-code kan doorgeven. Maar zulke procedures worden ook gebruikt voor malafide doeleinden, dus of het via die weg gaat lukken?

Ik raad aan om eerst advies bij Apple te vragen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10526 reacties
  • 14 februari 2025

Je lijkt werkeloos toe hoe de Ipad er werkloos bijligt. 😎

PeterG
Superuser
  • 64411 reacties
  • 14 februari 2025

Enige optie is om de iPad volledig terug te zetten op fabrieksinstellingen. En dan nieuwe installatie uitvoeren. Een andere mogelijkheid is er gewoon niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 februari 2025

Beste Peter,

En dat is nu het grootste probleem, omdat te kunnen uitvoeren heb je dus e-mail adres nodig van icloud incl wachtwoord en als je die gegevens niet hebt dan kun je het wachtwoord resetten dmv het mobile nummer wat je hebt opgegeven bij ingebruikname. Ik heb de Ipad in de herstelmode en via Itune gaat hij netjes de Ipad herstellen. Als hij vervolgens daarmee klaar is dan beginnen we weer van vooraf aan.  grrr.

PeterG
Superuser
  • 64411 reacties
  • 14 februari 2025

Nou nou. Is dat zo streng bij Apple?

Een Android kan je gewoon een harde fabrieksreset geven. 

Dus als dat niet kan lijkt me nog maar één route. Het inleverpunt van de gemeente. 

En dat nummer zal wel prepaid zijn geweest. Want dat die simkaart doet het dus ook niet meer.

Ik neem aan dat de iPad ook best wel oud is. Apple ondersteunt ze vaak niet meer na 5 jaar. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4537 reacties
  • 14 februari 2025
PeterG schreef:

Een Android kan je gewoon een harde fabrieksreset geven. 

Dat kan je met een Android apparaat ook niet als Google Device Protection ingeschakeld is, bij fabrieksreset wordt dan eerst gevraagd Google Account met wachtwoord (of PIN, Patterns) te ontgrendelen.

radio749 schreef:

Ik heb de Ipad in de herstelmode en via Itune gaat hij netjes de Ipad herstellen. Als hij vervolgens daarmee klaar is dan beginnen we weer van vooraf aan.  grrr.

Behalve Apple kan alleen mensen met toegang tot hackertools de iPad resetten (nieuwe Device ID geven)

De nieuwste versie kan al apparaten met iOS 18.0 of 18.01 ontgrendelen. De eerdere versie kan nieuwe iPads of iOS versie nog niet. Hier is een voorbeeld van de stand op 07-2024 met geleakte versie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 februari 2025

Is van deze iPad het wachtwoord nu te omzeilen of gewoon formatteren.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2777 reacties
  • 14 februari 2025
radio749 schreef:

Neem gewoon contact op met Apple, en zie verder 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 februari 2025

Al fijn contact gehad met Apple omtrent mijn probleem. Echter zitten zij ook aan regels verbonden. Ik heb zelf aangeboden een kopie van mijn identiteitsbewijs beschikbaar te stellen dat zij mij wisten te vinden als bleek dat deze IPad gestolen bleek te zijn. Maar helaas, het is dit of dat of niets. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4537 reacties
  • 14 februari 2025
radio749 schreef:

Ja, dat is een iPad 5e generatie uit jaar 2017, het is te omzeilen, maar het is niet de moeite waard. Gebruikt kost zo een iPad minder dan 100€ en je moet ook nog ongeveer 50€ betalen voor het resetten. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8252 reacties
  • 18 februari 2025

Goedemorgen ​@radio749 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Zie dat je al veel reacties hebt mogen ontvangen en ik kan hier verder eigenlijk ook niet zoveel meer aan toevoegen! 

TDN schreef:

Ja, dat is een iPad 5e generatie uit jaar 2017, het is te omzeilen, maar het is niet de moeite waard. Gebruikt kost zo een iPad minder dan 100€ en je moet ook nog ongeveer 50€ betalen voor het resetten. 

Hier sluit ik me bij aan, dit is inmiddels inderdaad een oudje en ik denk persoonlijk dat het ook niet de moeite waard is.