Skip to main content
Vraag

Na te vroege scan van QR code voor e-sim activatie, werkt deze niet

• April 14, 2026
  • 3 reacties
  • 10 keer bekeken

Een poging om mijn e-sim te activeren wilde gisterenavond niet lukken. Vanmorgen nogmaals geprobeerd en nu zie ik dat de qr-code niet meer geldig is. 
Ook in de mijnKPN app zie ik geen melding dat er een e-sim klaar zou staan.

Ik van net bezig met een overstap van een andere mobiele provider naar KPN toe. Op dit moment in het buitenland en geen mobiele dekking meer.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@ManuelJan 

Welkom op de community van KPN.

Dat is inderdaad vervelend, zeker nu je in het buitenland verblijft.
Juist dan wil je graag bereikbaar blijven voor je familie in Nederland, maar natuurlijk ook om zelf te kunnen bellen en te internetten.

Je kunt een vervangende eSIM zelf online aanvragen, waarbij je ter verificatie 1 eurocent betaal (iDEAL - Wero), waarna je een nieuwe QR code per mail ontvangt.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de juiste pagina: 

Laat even weten of het je gelukt is!

Belangrijk!!: Zorg ervoor dat je smartphone verbonden is met een WiFi netwerk tijdens het downloaden en activeren van de eSIM (met QR code).

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@ManuelJan 

………...

Je kunt een vervangende eSIM zelf online aanvragen, waarbij je ter verificatie 1 eurocent betaal (iDEAL - Wero), waarna je een nieuwe QR code per mail ontvangt.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de juiste pagina: 

Laat even weten of het je gelukt is!

Belangrijk!!: Zorg ervoor dat je smartphone verbonden is met een WiFi netwerk tijdens het downloaden en activeren van de eSIM (met QR code).

Hoi ​@ManuelJan welkom op de KPN Community! Dit is ook het advies wat ik zou geven! Heb je nog een e-sim weten te bemachtigen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2026

Bedankt voor de antwoorden. In mijn geval bleek het bij aankomst in Nederland goed te komen.