Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe mobiel doet niks en is vier dagen oud

• January 31, 2026
  • 23 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik stap maar over naar een ander word hier zo slecht geholpen ben al dagen bezig.Ik ben geactiveerd zegt  k.p.n op mijn laptop maar mobiel doet niks .Doodziek hiervan kost me handen met geld Ben verdomme 80 jaar als er iets gebeurd kan ik niet eens bellen.Ze hebben met glasvezel mijn vaste telefoon er ook maar uit gehaald.Zo slecht heb ik k.p.n nog nooit meegemaakt .kathe

Beste antwoord door Arjan van KPN

Zo is dat! Gewoon blijven volhouden en dan lukt het van zelf of je treft iemand die je wel kan helpen. Mooi dat het gelukt is!

Vaste telefoon gaat wel degelijk samen met glasvezel, maar ik heb zo het idee dat het misschien gaat om de binnenhuis bekabeling waar het mis is gegaan. Als je daar nog hulp bij wilt, dan kun je altijd nog weer een moment kiezen om contact met ons op te nemen. 

23 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 31, 2026

Hallo ​@blondy2290 ,

Ga met jouw mobiele telefoon langs bij een KPN winkel. Daar kunnen ze jou vast verder helpen.

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2026

Hallo Noordzee is geen k.n p winkel hier in de buurt en ben helaas slecht ter been.heb hem pas 4 dagen en gelijk geactiveerd dat was oke kreeg ik als melding en wat doet die helemaal niks.Ze hadden op 1 dag 2 brieven gestuurd niet eens met een code erbij krijg je nog een grote mond als je er wat van zeg.Daarna had ik iemand aan de lijn en die stuurde wel de code mee.Toen kon ik pas activeren maar heb nu bij elkaar 4 brieven gehad en de laatste een code erbij.Dachten zeker dat ouwe wijf is gek zo werd ik ook aangesproken door de eerste man/jongen die ik sprak.Maar ja helpt niet hij is volgen mijn laptop geactiveerd en hij doet niks.Maar ik ben er nu al zoveel dagen mee bezig geweest dat ik het account heb opgezegt zo kwaad was ik,ben gedorie80 jaar hoeven mij echt niet zo te behandelen zijn meer bedrijven dan k.p.n. hoor,fijne avond en bedankt voor je berichtje,kathe

• January 31, 2026

Ik heb nog nooit gehoord dat je een code nodig hebt.

Je krijgt van KPN een SIM kaart. Deze stop je in het toestel. En dan moet het gewoon werken voor zover ik weet.

Een SIM kaart heeft wel een PIN code. Die is altijd 0000 bij een nieuwe SIM kaart.

De code die jij nodig hebt, hoe lang is die?

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2026

Hallo Manon nee je moet hem activeren met een code die je apart krijg heb ik allemaal gedaan als ik de code in toets krijg ik ook de melding van hij is al geactiveerd dus vertel het mij maar,fijne avond,kathe(blondy)

• January 31, 2026

Hoe lang is die code? 

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2026

Marlon die is 5 letters en die heb je nodig.fijne avond. (blondy2290) kathe

• January 31, 2026

@Noordzee weet jij hier iets van?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 31, 2026

@Noordzee weet jij hier iets van?

@Marlon92 

Ik vermoed een code voor aanvraag e-sim.

Check dit topic:

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het aanvraag scherm voor een nieuwe eSIM:

eSIM aanvragen met iDeal verificatie

Zorg er wel voor, dat WiFi aanstaat op de smartphone waarop de eSIM wordt geïnstalleerd.

• January 31, 2026

Waarom zou je met esim gaan rommelen als je 80 bent? Zelfs sommige 16 jarigen komen daar niet uit.

Gebruik gewoon een "ouderwetse" simkaart. Dat is veel eenvoudiger.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Noordzee en ​@Marlon92 

Voor het downloaden en activeren van een eSIM heb je géén aparte code nodig, je hoeft alleen maar de QR-code te scannen met je smartphone, waarna de eSIM automatisch wordt geactiveerd op het toestel.

Wel is het noodzakelijk dat de smartphone verbonden is met een WiFi netwerk, anders kan de eSIM niet gedownload en geactiveerd worden.

Zelf gebruik ik alleen nog de eSIM, en weet daarom ook dat je alleen een QR-code ontvangt vanuit KPN, die je moet scannen.
De activatiecode, zit namelijk al verwerkt in de QR-code en wordt tijdens het activeren verwerkt op het mobiele netwerk van KPN en in de centrale, waarna je kunt bellen en internetten.

Acht de kans heel klein dat de 80 jarige TS ​@blondy2290 een eSIM heeft aangevraagd, omdat ze een 5 letter code heeft ontvangen, waarmee je een fysieke simkaart online kunt activeren.
Zover ik het terug kon lezen, heeft TS ​@blondy2290 het ook op die manier geactiveerd.

Bij TS ​@blondy2290 gaat het dus om een fysieke simkaart en dus niet om een eSIM.

Nu begrijp ik uit het verhaal, dat zij wel de fysieke simkaart heeft kunnen activeren, maar dat deze simkaart vervolgens niets doet.
Dit zou eventueel een defect simkaart kunnen betreffen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 31, 2026

OK ​@blondy2290 ,

Ik begrijp dat je niet naar een KPN-winkel kunt gaan. 

En als het om een defecte gewone simkaart gaat (dus geen e-sim), dan kun je via deze website een vervangende simkaart aanvragen: 

https://www.kpn.com/service/ugs/simkaart-e-sim-pukcode?page=1

• January 31, 2026

Acht de kans heel klein dat de 80 jarige TS ​@blondy2290 een eSIM heeft aangevraagd, omdat ze een 5 letter code heeft ontvangen, waarmee je een fysieke simkaart online kunt activeren.

Moet dat dan? Heb ik nog nooit van gehoord...

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2026

ik hen nu al 5 kaarten omdat ik een kaart voor 2 toestellen nodig heb vandaar moet je er eentje invullen met je nummer in de brief.Maar ik had een beetje bijdehandje aan de lijn hij stuurde 2 dagen dagen elkaar brieven met de simkaarten wat niet nodig was.dus heb nu 5 simkaarten waar ik er maar 1 van gebruik.je kan niet 2 kaarten gebruiken met het zelfde nummer,in 2 toestellen wel om en dan zou je dezelfde nummers hebben,.je kan de simkaart wel naar het 2e toestel doen om en om zeg maar,.Daarom moest ik hem net als dat lange nummer op kpn zetten.Maar ja beiden teostellen doen het nu niet meer en aangezien ik glasvezel heb hebben ze de vaste telefoon weggehaald dus nu heb ik niks meer,p.s ik heb een duo email kaart dat was er maar 1 nodig geweest.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

omdat ze een 5 letter code heeft ontvangen, waarmee je een fysieke simkaart online kunt activeren.

Ja, anders kan iemand (postbode b.v.) de simkaart onderscheppen en op kosten van de abonnee telefoneren. De activatie code wordt niet samen met de simkaart verzonden.

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2026

Marlon altijd zo denigreent geweest hoop dat je de 80 haalt maar dank voor je advies .Blondy2290

• January 31, 2026

Ze hebben met glasvezel mijn vaste telefoon er ook maar uit gehaald.

Dat lijkt mij geen normale gang van zaken.
Wordt het nog wel in rekening gebracht ?

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2026

Nee is weer een geinte van k.p.n Kees

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2026

Michel die heb ik wel eMail kaart.

• January 31, 2026

Ze hebben met glasvezel mijn vaste telefoon er ook maar uit gehaald.

Dat lijkt mij geen normale gang van zaken.
Wordt het nog wel in rekening gebracht ?

Nee is weer een geinte van k.p.n Kees

Hm, vreemd, nu blijkt dat het toch wel handig is om een 2e manier van telefoneren te hebben.
Normaal zit de vaste telefoon met een kabeltje in het modem.
Betaal je er nog voor, wil je het wel hebben ?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@blondy2290. Welkom terug op de KPN Community! Maar dat is niet omdat je momenteel zo blij bent met KPN begrijp ik. Niet leuk om te lezen dat je niet zo prettig te woord wordt gestaan en niet goed geholpen wordt. Normaal zou het activeren van een simkaart niet zo moeilijk moeten zijn, maar dat wordt wat lastiger als je 5 simkaarten hebt ontvangen.

omdat ze een 5 letter code heeft ontvangen, waarmee je een fysieke simkaart online kunt activeren.

Ja, anders kan iemand (postbode b.v.) de simkaart onderscheppen en op kosten van de abonnee telefoneren. De activatie code wordt niet samen met de simkaart verzonden.

En dit klopt inderdaad. Je activeert de simkaart op onze website dan met de activatiecode die je per mail hebt ontvangen. Deze code kan de medewerker van de helpdesk ook niet in zien, dus het is belangrijk dat je zelf de juiste code erbij pakt. Na het activeren kun je dan de simkaart in je toestel stoppen of je dient even opnieuw het toestel op te starten als de sim er al in zat. 

Als dit toch wat moeilijkheden met zich meebrengt, dan zit er niets anders op dan nog een keer te bellen met de helpdesk. Nu begrijp ik dat je vaste telefoon momenteel ook niet werkt, dus hopelijk lukt het bellen wel met een andere telefoon. Dan kan mijn collega het even rustig met je doornemen en je begeleiden in het activeren. Dan moet het helemaal goedkomen. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

• Auteur
  • Topper
  • February 2, 2026

Hallo Arjan van kpn ,kan wel oud zijn maar krijg het toch voor elkaar is inorde nu dank je voor je andwoord en allemaal maar denken dat ik geen code nodig had .Alles is voor elkaar nu en wat de vaste telefoon betreft die hebben ze gewoon met het plaatsen van glasvezel verwijderd dat kon niet smen zijden ze.Nou als ze nu hadden gezegt dat het teveel werk was maar ik ga er verder maar niet op in,was trouwens niet kpn zelf die het had gedaan(was uitbesteed maar wat ik al zei ga er niet verder op in),fijne avond kathe

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 3, 2026

Zo is dat! Gewoon blijven volhouden en dan lukt het van zelf of je treft iemand die je wel kan helpen. Mooi dat het gelukt is!

Vaste telefoon gaat wel degelijk samen met glasvezel, maar ik heb zo het idee dat het misschien gaat om de binnenhuis bekabeling waar het mis is gegaan. Als je daar nog hulp bij wilt, dan kun je altijd nog weer een moment kiezen om contact met ons op te nemen. 

• Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

Hoi Arjan dat klopt ze moesten helemaal door mijn binnenmuur en daar had die weinig zin in zag ik gelijk al aan zijn gezeligge gezicht.Maar ik ga geen geld uitgeven voor een vaste telefoon daar heb ik niet om gevraagd,Hij heeft met die glasvezel al teveel vernield fijne avond kathe…..