Skip to main content

 

Hallo @Joostzoveel 

 

Het ligt er maar aan waar je precies bent op Terschelling, volgens deze kaart zitten er wel wat gaten in de dekking, hetzelfde geldt voor 2G, 5G heeft zelfs nog minder dekking.

En als op die plek zonder of slechte dekking wel Tampnet zit zal die automatisch gekozen worden, je kan dus voor nu beter Roaming even uitzetten op je toestel.

 

 


Hi @Joostzoveel 

Tampnet is een offshore netwerk t.b.v. mobiele dekking voor zakelijke klanten op de Noordzee.
Onder bepaalde omstandigheden kan het signaal (vooral op de waddeneilanden) aan land komen.

Zie dit nieuwsbericht op de KPN website: KPN en Tampnet werken samen | overons.kpn.

Dus niet meer alleen aan boord van veerboten naar Engeland of Noorwegen of aan de buitengrenzen van de EU landen, maar ook langs de Noordzee kan je dit nu overkomen.


Hi @Joostzoveel 

Tampnet is een offshore netwerk t.b.v. mobiele dekking voor zakelijke klanten op de Noordzee.
Onder bepaalde omstandigheden kan het signaal (vooral op de waddeneilanden) aan land komen.

Zie dit nieuwsbericht op de KPN website: KPN en Tampnet werken samen | overons.kpn.

Dus niet meer alleen aan boord van veerboten naar Engeland of Noorwegen of aan de buitengrenzen van de EU landen, maar ook langs de Noordzee kan je dit nu overkomen.

Dank voor de info. Ik heb roaming uitgezet, maar ben wel eerst op kosten gejaagd terwijl ik binnen NL ben. 2,50 per mb! Heel apart dat je ongemerkt op extra kosten wordt getrakteerd. 
Groet! Joost


Hallo @Joostzoveel 

 

Het ligt er maar aan waar je precies bent op Terschelling, volgens deze kaart zitten er wel wat gaten in de dekking, hetzelfde geldt voor 2G, 5G heeft zelfs nog minder dekking.

En als op die plek zonder of slechte dekking wel Tampnet zit zal die automatisch gekozen worden, je kan dus voor nu beter Roaming even uitzetten op je toestel.

 

 

Dank voor de info. Ik heb roaming uitgezet, maar ben wel eerst op kosten gejaagd terwijl ik binnen NL ben. 2,50 per mb! Heel apart dat je ongemerkt op extra kosten wordt getrakteerd. 
Groet! Joost


Dank voor de info. Ik heb roaming uitgezet, maar ben wel eerst op kosten gejaagd terwijl ik binnen NL ben. 2,50 per mb! Heel apart dat je ongemerkt op extra kosten wordt getrakteerd. 
Groet! Joost

 

M.i. zouden ze dit moeten compenseren, hier hoef je als klant toch geen rekening mee te houden.

Anders zitten we straks weer in dezelfde situatie als voor Roam like at home en je in Nederland maar uit voorzorg je roaming uit moet gaan zetten.

 


Dat ben ik met je eens @GeSp . Met een netwerk, bedoelt voor zakelijk gebruik op de Noordzee, zou je geen rekening mee hoeven houden.


Tja, hier in Noord/west staan kpn, Vodafone niet echt sterk om hun dekking. Geld ook op Vlie of Terschelling. Ik zit gelukkig weer op het T-Mobile netwerk dus overal weer dekking. Voorbij Oosterend en met name de Boschplaat tot aan het drenkelingenhuisje is het netwerk wel wat slechter. Maar de rest van de eilanden totaal niet. Ben zo af en toe aan het eilandhoppen. Schiermonnikoog kom ik nooit, is niks aan daar 😋


Netwerkoperator handmatig selecteren. 


Hoi @Joostzoveel, welkom op ons forum! Helaas heb ik hier ook niet echt een andere oplossing voor dan roaming uitzetten tenzij je het bewust wilt gaan gebruiken.
Ik zal jullie signaal doorgeven maar ik vermoed dat tampnet liever iedereen toelaat op hun netwerk. Ook voor de particulieren met een boot.


Hi @Thomas , maar @Joostzoveel is toch geen particulier met een boot maar een particulier (vakantiegast?) op het eiland Terschelling. Tampnet is bedoeld voor offshore mobiel gebruik door mensen die werken op boorplatforms en windmolenparken, maar ook vissers en defensiepersoneel.

Helaas is een mobiele telefoon niet kieskeurig (net zoals op veerboten en aan de buitengrenzen van de EU) en maakt die verbinding met het sterkste signaal.


Binnen de EU kun je roaming aan laten staan, maar op Terschelling moet ie uit? Kom op zeg.

Ik denk dat KPN z’n signaal / dekking op Terschelling enzo gewoon iets sterker moet maken. Dat past bij hun belofte.

Dank voor alle aanvullingen!

Joost (idd badgast 😉)


Ik ga dat sowieso voor je doorzetten, wil je je nummer in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Dekking is op sommige plekken wat lastig voor elkaar te krijgen. Specifiek bij natuurgebieden kunnen we niet zomaar een extra mast neerzetten


Het is gewoon de reinste oplichting. Ik zit op zee en krijg dit bericht niet eens. We zitten op Nederlands/europees grondgebied dit zou niet mogen/ verboden. Hoeveel mensen hier onbewust dus geld mee kwijt raken. Ik denk dat ik dit eens ga aankaarten bij Kassa!


In het andere topic ook gereageerd: bepaalde Tampnet masten staan wel heel dicht bij land. Deze situatie is niet onverwacht. En of dit mag is wel een beetje twijfelachtig (roam-like-home in territoriale wateren / EEZ).

De kosten zijn intussen net zo hoog alsof je in Amerika zit.