Skip to main content

Mijn huidige abonnoment loopt tot 31 dec.2021 en heb de melding gekregen van kpn dat ik kan overstappen.

Als ik dit doe heb ik dan tot 31 dec.2021 dubbelle abonnomentskosten?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Nee. @K.schmitz . Vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het einde van het abonnement kan je het contract verlengen (bij KPN) of overstappen naar een andere provider. Het nieuwe abonnement zal dan aansluitend (na 31 dec) aan het lopende contract beginnen. Je hebt dus geen dubbele kosten.


@RBxx bedankt Ruud voor de info.


@RBxx als ik deze week het toestel krijg, moet ik dan eerst mijn oude simkaart gebruiken of direct die van KPN?


Even voor de duidelijkheid: u wilt overstappen vanaf een andere provider naar KPN?

Waarom doet u dat eigenlijk, 4 maanden voor het einde van het abonnement? Wat is het nut daarvan? Waarom niet gewoon tot december wachten?


@Nick83 ik kreeg afgelopen week een melding van de overstap wekker van KPN, en omdat we ook internet en tv hebben van KPN konden ze me een veel betere voorstel doen.


@RBxx als ik deze week het toestel krijg, moet ik dan eerst mijn oude simkaart gebruiken of direct die van KPN?

@K.schmitz Zo lang je huidige abonnement nog loopt gebruik je de oude simkaart. Pas als het nieuwe abonnement begint, plaats je de nieuwe simkaart.

Op de overgangsdag stopt de oude simkaart en dan ga je over op de nieuwe simkaart.


Waarom doet u dat eigenlijk, 4 maanden voor het einde van het abonnement? Wat is het nut daarvan? Waarom niet gewoon tot december wachten?

Wat dacht je van een mooi nieuw toestel 😉 , al vier maanden eerder?

Edit: je loopt mogelijk leuke aanbiedingen in december mis. Dat wel...


@Nick83 ik kreeg afgelopen week een melding van de overstap wekker van KPN, en omdat we ook internet en tv hebben van KPN konden ze me een veel betere voorstel doen.

Ja... maar dat gaat ook pas in december in. Dus waarom nu al vastleggen?

In december heeft KPN ook nog black friday acties enzo. Daar kun je dan ook niet meer van profiteren. 

Bovendien word data steeds goedkoper. 10 GB heb je nu voor € 17,50. Over 4 maanden misschien wel voor 16 euro bijvoorbeeld. Dat kan. In 4 maanden kan er veel gebeuren.