Skip to main content
Vraag

Samsung A56 maakt alleen na herstart toestel verbinding met mobiele netwerk in het buitenland

• March 12, 2026
  • 2 reacties
  • 24 keer bekeken

Hallo,

Ongeveer een half jaar geleden heb ik mijn mobiele KPN abonnement verlengt. Tevens een nieuw toestel erbij. Deze keer met een Samsung A56. Sinds die tijd heb ik steeds problemen met mobiele verbinding als ik de grens over ga. De verbinding is dan weg en komt niet terug. Pas wanneer je het toestel opnieuw laat opstarten maakt hij "meestal" wel verbinding. Heb al vanalles geprobeert maar kan niet vinden waarom dit gebeurt. Voor mijn partner heb ik dezelfde dag ook het abonnement verlengt en ook met een A56. Ook bij deze gebeurt dit. Toestel daarvoor was een A54 en een Nokia X20, daarmee geen problemen gehad.

Iemand hetzelfde probleem? Of een oplossing?

2 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Muts20, goed dat je deze vraag hier stelt. 

Toeval wil dat een collega hier ook de A56 heeft en dit probleem heeft hij in ieder geval in Duitsland niet. 

Staat roaming ook standaard aan? En staat het selecteren van netwerken ook op automatisch en niet handmatig? 

Probeer ook de netwerkmodus in te stellen op verschillende standen, zoals hier aangegeven Netwerkmodus instellen op automatisch | Galaxy A56 5G eSIM. Bij voorkeur 5G, maar kijk ook of andere opties wél werken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2026

Hallo,

Roaming heb ik uiteraard ook naar gekeken, dit staat gewoon aan. Ook wanneer het probleem aan de orde is, staat Roaming gewoon aan.

Netwerk keuze staat op automatisch, en 5G voorkeur. Ook dit had ik al gecheckt en nu weer.

Wij zitten vrij dicht aan de belgische grens, als je daar overheen gaat treed het probleem al op. In December was ik een aantal dagen in Berlijn, ook daar komt het met regelmaat voor. Kan het niet iets met het abbonement te maken hebben? Immers is het aan de orde vanaf verlenging van het abbonement. Vreemd vind ik het dat mijn partner exact hetzelfde probleem ervaart...