Skip to main content
Beantwoord

Sim vraagt om PUK-code, maar kom niet in MijnKPN en website geeft error

• July 25, 2026
  • 3 reacties
  • 58 keer bekeken

Goedemiddag,

ik ben mijn sim code vergeten waardoor mijn simkaart  geblokeerd is. Probeer nu de puk code te achterhalen maar dit lukt niet. Inloggen bij MijnKpn kan niet want inloggen vereist een sms die niet meer aankomt. Pukcode via de website opvragen werkt ook niet want blijf deze melding krijgen:

Er ging iets mis. Probeer het over een paar minuten opnieuw.

Kan jullie ook niet bellen of via chatbot een afspraak inplanen want hiervoor heb je een werkend nr nodig en ben dus niet bereikbaar. 

iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen en in contact kan komen met een mens van kpn? 

met vriendelijke groet,

Thomas

Beste antwoord door PeterG

Gelukkig is de situatie geen catch 22. 

Heb je niet de MijnKPN app met inloggen met 5 cijfers? Dat heeft geen sms.

Helaas heb je bij eerste keer inloggen met ID kennelijk niet gekozen voor 'onthoud dit apparaat'. Dat schakelt 2fa sms uit als je hetzelfde apparaat gebruikt.

Heb je ook het kaartje (bankpas formaat) niet meer van de simkaart? Daar staat de pukcode ook op.

Anders kun je het formulier gebruiken met verificatie via je bank. 

Zie http://kpn.com/pukcode

En bij een winkel, maar dan wordt het een nieuwe simkaart. Bij kpn winkel € 4,99. Partner winkel ~ € 15,-- .

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 25, 2026

Gelukkig is de situatie geen catch 22. 

Heb je niet de MijnKPN app met inloggen met 5 cijfers? Dat heeft geen sms.

Helaas heb je bij eerste keer inloggen met ID kennelijk niet gekozen voor 'onthoud dit apparaat'. Dat schakelt 2fa sms uit als je hetzelfde apparaat gebruikt.

Heb je ook het kaartje (bankpas formaat) niet meer van de simkaart? Daar staat de pukcode ook op.

Anders kun je het formulier gebruiken met verificatie via je bank. 

Zie http://kpn.com/pukcode

En bij een winkel, maar dan wordt het een nieuwe simkaart. Bij kpn winkel € 4,99. Partner winkel ~ € 15,-- .

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • July 25, 2026

Zie eventueel ook:

Ik kan mijn telefoon niet gebruiken, want ik kan mijn pukcode niet vinden

De Pukcode op het pasje werkt niet, de site herkent m ook niet

Ik ben eruit gekomen, breakdown afgeketst!

Het simkaartnummer wat als zodanig aangegeven op het pasje staat is niet het nummer wat men vraagt. Dat nummer wat gevraagd wordt staat op de simkaart zelf en bevat 19 cijfers.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@thomas1234556 welkom op de KPN Community, dat is een lastige situatie maar ik zie dat je goede tips hebt gekregen! van ​@PeterG en ​@Doman, dank daarvoor! Is het nog gelukt met deze tips? Als we nog iets kunnen doen laat het dan weten!