Skip to main content

Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

• Deelnemer
  • 7 november 2022

KPN,

Dit duurt te lang. Ik kan sinds de zomer nauwelijks tot geheel niets met m’n toestel. Bied me perspectief. Jullie smsjes dat ik gebeld ga worden zijn te weinig. 

Ik heb geen zin om hier een juridisch touwtrekken van te maken, maar het is duidelijk dat jullie tekort schieten. Mag ik er nog op vertrouwen dat dit opgelost wordt? Of blijven jullie in gebreken? 

Ik wil normaal kunnen bellen en internetten. Met dit toestel gaat dat niet. Vervang het, of keer vervangingswaarde uit. En compenseer de schade mbt het niet kunnen bellen en internetten. Tot nu heb ik nog niets hiervan gezien. 

graag reactie,

pieter   

• 7 november 2022
fransjdg schreef:

Wanneer u gebeld wordt door KPN (over een nieuwe telefoon) hou het dan kort en zakelijk.

Niet klagen en mopperen. U wordt gebeld en het kan door.

Hoe korter het gesprek hoe méér klanten (wij hier die nog niet gebeld zijn) op één dag gebeld kunnen worden die ook al heel lang wachten !

Alleen kort zakelijk antwoord geven en klaar.

Degene die belt kan er ook allemaal niets aan doen evenals de Moderator hier.

Schuld dat het zo lang duurt ligt aan de leidinggevende die het beleid bepaalt maar die krijg je toch niet aan de telefoon.

Hier berichten dat het pakje een paar dagen later is of andere randzaken is ondergeschikt m.i..

Prioriteit is dat we gebeld worden met een goede boodschap dat het in werking gezet wordt.

Dáár zitten we op te wachten.

wat erg helpt is dat je het Imei nummer bij de hand hebt. Dat wil de beller heel specifiek weten.

kingmasven schreef:

Is er nou wel of niet bekend wat nou de oorzaak is hiervan? Waarom kan jullie rode concurrent wel gewoon een IPhone 11 verbinden en KPN niet? Heel mooi dat er (weliswaar zeer gestaag..) een oplossing komt maar ik ben best wel benieuwd of jullie er nu achter zijn waarom iphone 11 niet meer met jullie netwerk functioneert? Verder duurt het wachten wel erg lang zo.. is er ook een manier om evt om deze reden het abonnement bij KPN vroegtijdig op te zeggen en over te stappen? Snap dat KPN daar vast niet heel welwillend in staat maar dan heb ik wel een oplossing voor dit probleem. Het duurt nu al zo lang.. 

Tot op heden overigens geen mail, sms of telefoontje. Wel twee keer vanuit hier bevestiging dat ik op de lijst zou staan.. Sta ik nu wel of niet op de lijst om gebeld/gemaild of gesmst te worden?🤨

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Ferdel schreef:

Ik heb met mijn iPhone 11 deze problemen ook. Kan een moderator mij aan de bellijst toevoegen?

@Ferdel welkom! Wat ervaar jij precies? En heb jij gecontroleerd of VoLTE op het toestel aan staat? Sinds wanneer ervaar je deze problemen? Als je deze vragen kunt beantwoorden, maken we een ticket voor onze technische dienst aan. Zij controleren of jouw toestel inderdaad deze problemen op het netwerk laat zien en zij sturen jouw gegevens dan weer door, zodat er contact opgenomen wordt met je. 

Stanley23 schreef:
Stanley23 schreef:
Marcia_ schreef:

@Stanley23 kan je aangeven op welk nummer je gebeld zou willen worden? Deze kan je het beste onder de ‘persoonlijke opmerkingen’ in jouw forumprofiel plaatsen. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 

Heb ik nu net gedaan!

Is dit goed verwerkt door de admins?

Ik weet dit niet zeker, @Stanley23, dus ik geef het voor de zekerheid nog eens door. 

EwaMigon schreef:

Sinds een paar weken reageert mijn mobiel internet niet meer op mijn iPhone 11. Waar kan ik hulp krijgen?

@EwaMigon Wat ervaar jij precies? En heb jij gecontroleerd of VoLTE op het toestel aan staat? Sinds wanneer ervaar je deze problemen? Als je deze vragen kunt beantwoorden, maken we een ticket voor onze technische dienst aan. Zij controleren of jouw toestel inderdaad deze problemen op het netwerk laat zien en zij sturen jouw gegevens dan weer door, zodat er contact opgenomen wordt met je. 

Weetnietmeerwattedoen schreef:

@moderators, @kpn, wat een drama dossier is dit verhaal. Zoals zovelen heb ik amper 4G sinds de zomer. Op 6 oktober een sms dat ik binnen 2 weken wordt gebeld. We zijn een maand verder en nog geen bericht gehad. Zelf bellen levert niets op, alleen maar nieuwe beloftes dat ik binnen 3 dagen wordt gebeld (“echt mevrouw, echt waar geloof me, u wordt echt gebeld”). Werkelijk schandalig hoe er wordt omgegaan met ons. Kan iemand hier aangeven wanneer ik gebeld ga worden?? 
ik ben radeloos.

@Weetnietmeerwattedoen ik ga dit voor je uitzoeken en kom er op terug. Dat geldt ook voor jou, @XMelis en voor jou @Br93

kingmasven schreef:

Is er nou wel of niet bekend wat nou de oorzaak is hiervan? Waarom kan jullie rode concurrent wel gewoon een IPhone 11 verbinden en KPN niet? Heel mooi dat er (weliswaar zeer gestaag..) een oplossing komt maar ik ben best wel benieuwd of jullie er nu achter zijn waarom iphone 11 niet meer met jullie netwerk functioneert? Verder duurt het wachten wel erg lang zo.. is er ook een manier om evt om deze reden het abonnement bij KPN vroegtijdig op te zeggen en over te stappen? Snap dat KPN daar vast niet heel welwillend in staat maar dan heb ik wel een oplossing voor dit probleem. Het duurt nu al zo lang.. 

@kingmasven de oorzaak is nog niet bekend helaas. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent, maar vroegtijdig opzeggen is niet mogelijk. Althans niet zonder kosten. Ik kan er niets mooiers van maken :-(.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
psymon schreef:

KPN,

Dit duurt te lang. Ik kan sinds de zomer nauwelijks tot geheel niets met m’n toestel. Bied me perspectief. Jullie smsjes dat ik gebeld ga worden zijn te weinig. 

Ik heb geen zin om hier een juridisch touwtrekken van te maken, maar het is duidelijk dat jullie tekort schieten. Mag ik er nog op vertrouwen dat dit opgelost wordt? Of blijven jullie in gebreken? 

Ik wil normaal kunnen bellen en internetten. Met dit toestel gaat dat niet. Vervang het, of keer vervangingswaarde uit. En compenseer de schade mbt het niet kunnen bellen en internetten. Tot nu heb ik nog niets hiervan gezien. 

@psymon jij hebt je vóór 6 oktober gemeld bij ons, maar ook nog niets gehoord? Kan je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt?

kingmasven schreef:
kingmasven schreef:

Tot op heden overigens geen mail, sms of telefoontje. Wel twee keer vanuit hier bevestiging dat ik op de lijst zou staan.. Sta ik nu wel of niet op de lijst om gebeld/gemaild of gesmst te worden?🤨

Als je twee keer een bevestiging hebt gekregen dat je op de lijst staat, dan sta je erop hoor! Er wordt dan echt contact opgenomen met je. 

• Deelnemer
  • 7 november 2022
Marcia_ schreef:
Ferdel schreef:

Ik heb met mijn iPhone 11 deze problemen ook. Kan een moderator mij aan de bellijst toevoegen?

@Ferdel welkom! Wat ervaar jij precies? En heb jij gecontroleerd of VoLTE op het toestel aan staat? Sinds wanneer ervaar je deze problemen? Als je deze vragen kunt beantwoorden, maken we een ticket voor onze technische dienst aan. Zij controleren of jouw toestel inderdaad deze problemen op het netwerk laat zien en zij sturen jouw gegevens dan weer door, zodat er contact opgenomen wordt met je.

@Marcia_ Zodra ik van me eigen WiFi af ga dan heb ik geen internet meer. Het in- en uitschakelen van vliegtuigmodus wil hier soms nog verbetering in brengen maar ook zeker niet altijd. En ik heb VoLTE ingeschakeld staan bij netwerkinstellingen, zie bijgesloten schermprint. En wanneer de problemen begonnen zijn weet ik niet exact maar ervaar dit inmiddels al enkele maanden. 

• Nieuwkomer
  • 7 november 2022

Al enkele weken last van slechte bereik met mijn iPhone 11 op meerdere locaties met mijn KPN abonnement. 

Heb al een simkaart wissel gehad en de iPhone gereset maar dit had geen baat.

Met een andere provider heb trouwens geen last.

Het probleem komt identiek overeen met de klachten die ik lees op dit topic.

Kunnen we hier wat aan doen?

• Deelnemer
  • 7 november 2022
Marcia_ schreef:
psymon schreef:

KPN,

@psymon jij hebt je vóór 6 oktober gemeld bij ons, maar ook nog niets gehoord? Kan je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt?

kingmasven schreef:
kingmasven schreef:

Als je twee keer een bevestiging hebt gekregen dat je op de lijst staat, dan sta je erop hoor! Er wordt dan echt contact opgenomen met je. 

@marcia_ ik heb het aangevuld. Fijn dat ik op de lijst kom. FYI Ik krijg al lange tijd berichten dat ik gebeld ga worden. 

Marcia_ schreef:
psymon schreef:

KPN,

kingmasven schreef:
kingmasven schreef:

Nou dat is het hem juist na de eerste bevestiging bleek er toch iets mis te zijn gegaan en tot op heden heb ik nog geen mailtje/telefoontje of smsje over het hele gedoe ontvangen terwijl ik voortdurend hier lees dat er smsjes en mailtjes worden gestuurd .. dus kan er misschien gecheckt worden of ik op de befaamde lijst sta en dus gebeld ga worden? Het is in mijn ogen namelijk nogal onzeker omdat ik dus geen enkele bevestiging ofzo dat mijn ticket in behandeling is? Alvast bedankt en voorop gesteld fijn dat de KPN medewerkers van dit forum hier wel werk van maken! Ik begrijp dat er inhoudelijk (wat is nu het probleem en over evt vroegtijdig beëindigen van mijn abo) geen uitspraak gedaan kan worden?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

@Ferdel klopt het dat jij een abonnement via je werkgever hebt? Ik kan je gegevens helaas niet opvragen en daarom ook geen ticket voor je aanmaken. Je dient hiervoor even contact op te nemen met je werkgever (of de IT-afdeling binnen het bedrijf). 

@LoneWolf40 heb jij VoLTE aan staan in je toestel? En jij ervaart ook deze internetproblemen? Als dit het geval is, dan maak ik een ticket voor je aan. Onze technische dienst kijkt dan op het netwerk of deze problemen inderdaad zichtbaar zijn. In dat geval sturen zij jouw gegevens door naar collega's die dan contact met je opnemen. 

@psymon ik zie dat jij sinds september geen abonnement meer bij KPN hebt, klopt dat? Ben je overgestapt naar een andere provider? Dan moet je daar zijn. 

@kingmasven er is op 23 oktober een ticket voor jou aangemaakt. Dat betekent dat er inderdaad contact met je wordt opgenomen! Je krijgt hier in de tussentijd geen mailtjes of sms’jes over. 

• Deelnemer
  • 7 november 2022

@Marcia_ Dat klopt, en ik heb al contact gehad met de ICT afdeling maar die zeggen het is je eigen toestel dus je eigen probleem. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Ferdel schreef:

@Marcia_ Dat klopt, en ik heb al contact gehad met de ICT afdeling maar die zeggen het is je eigen toestel dus je eigen probleem. 

Nog een keer bellen dan hoor! Je werkgever heeft gewoon een eigen ingang bij onze zakelijke collega's. Ik kan je helaas écht niet helpen hiermee :-(.

• Deelnemer
  • 7 november 2022
Marcia_ schreef:
Ferdel schreef:

Nog een keer bellen dan hoor! Je werkgever heeft gewoon een eigen ingang bij onze zakelijke collega's. Ik kan je helaas écht niet helpen hiermee :-(.

Dan koop ik wel even een maandelijks opzegbaar sim only abonnement. 

• Deelnemer
  • 7 november 2022

@marcia_  hoi Marcia, nee ik moet bij jullie zijn. Ik ga niet uitgebreid in herhaling vallen, want heb al meerdere hierover met je collega’s gebeld.

De korte samenvatting: ik heb bij jullie deze telefoon gekocht en een abonnement. Van beide kan ik geen gebruik maken. Ik ben inderdaad inmiddels over naar een andere provider, maar ervaar daar dezelfde problemen. 

Graag oplossen en compenseren, en niet van kastje naar de muur sturen. Dank. Pieter 

• Deelnemer
  • 7 november 2022

Kan een Moderator bevestigen dat ik op de bellijst sta?

Mijn geduld raakt een beetje op..

• Nieuwkomer
  • 7 november 2022

Even een “positief” bericht tussendoor. Ik lees al sinds september mee en had mij ook op de lijst laten zetten op dit forum, Op 11 oktober ben ik gebeld met het aanbod om de iphone 11 te wisselen voor een nieuwe 12. Deze is dit weekend na ruim 3 weken zenuwslopende radiostilte dan toch ineens bezorgd. Geen bevestigingmail o.i.d. gehad na het belletje met het aanbod, ook geen track & trace code. Ik begreep wel dat dit allemaal via een externe parti loopt die de telefoontjes pleegt en registreert en KPN daar zelf in eigen systemen niet direct zicht op heeft. Nou ja het resultaat telt. Nu hopen op de restitutie van het abonnementsgeld!

Al met al na lang wachten, wel netjes opgelost. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
psymon schreef:

@marcia_  hoi Marcia, nee ik moet bij jullie zijn. Ik ga niet uitgebreid in herhaling vallen, want heb al meerdere hierover met je collega’s gebeld.

De korte samenvatting: ik heb bij jullie deze telefoon gekocht en een abonnement. Van beide kan ik geen gebruik maken. Ik ben inderdaad inmiddels over naar een andere provider, maar ervaar daar dezelfde problemen. 

Graag oplossen en compenseren, en niet van kastje naar de muur sturen. Dank. Pieter 

Voor wat betreft compensatie denk ik dat je bij ons moet zijn. Er wordt momenteel uitgezocht hoe we dit aanpakken bij klanten die opgezegd hebben. Voor wat betreft een eventueel vervangend toestel: als er geen actief mobiel abonnement meer is, dan kunnen wij geen checks doen en je daar niet verder mee helpen, @psymon.

Gijs Kln schreef:

Kan een Moderator bevestigen dat ik op de bellijst sta?

Mijn geduld raakt een beetje op..

Mijn collega Shyrin heeft vorige week een ticket voor jou aangemaakt. Naar aanleiding daarvan wordt er contact met je opgenomen. Het is ontzettend druk bij onze technische dienst dus dat kan wel even duren. 

@Wilcooz heel fijn! Leuk dat je het even deelt! Ik geef jouw feedback intern door.

Goedemiddag,

Ik ben benieuwd wanneer ik gebeld ga worden.. tot op heden nog niks gehoord! 
Kan ik nog weer een update krijgen? Alvast bedankt! 

Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • 7 november 2022

Wat is de periode van leveren na bellen?.

Is daar iets over te zeggen?

• Deelnemer
  • 7 november 2022

Ik ben inmiddels al twee keer gebeld. De eerste keer nam ik maar maar ik hoorde niks aan de andere kant van de lijn. De tweede keer kon ik niet opnemen omdat ik aan het werk was. Wanneer kan ik dan nog een telefoontje verwachten en hoe zorg ik ervoor dat ik wel wat hoor als er wordt gebeld?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 7 november 2022
PME schreef:

Tot nu lees je hier van enkele dagen tot enkele weken.

Dus niks over te zeggen ben ik bang.

Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • 7 november 2022
Roos79 schreef:
PME schreef:

Ik zit nu op 2 weken.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 7 november 2022
PME schreef:
Roos79 schreef:
PME schreef:

Ik zit nu op 2 weken.

De laatste die je leest zaten op 3 en bijna 4 weken en toen stond ineens post.nl voor de deur.

Ik duim voor je dat je hem snel mag ontvangen 

• Deelnemer
  • 7 november 2022
Jeroen_dB schreef:

Om welk 06 nummer gaat het @Heleen Lamers? Zou je dat nog in jouw profiel willen vermelden? 

@Esther1972 jouw gegevens zijn doorgegeven.  

Heb nog niets gehoord, wanneer ga ik iets horen van jullie? Probleem begint nu zo groot te worden dat ik ook financiële schade heb. Hoe gaan we dit oplossen? En ik wil graag hierover gebeld, via whatsapp of gemaild worden ipv via een forum communiceren. Graag persoonlijk contact.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 7 november 2022
Esther1972 schreef:
Jeroen_dB schreef:

Om welk 06 nummer gaat het @Heleen Lamers? Zou je dat nog in jouw profiel willen vermelden? 

@Esther1972 jouw gegevens zijn doorgegeven.  

Heb nog niets gehoord, wanneer ga ik iets horen van jullie? Probleem begint nu zo groot te worden dat ik ook financiële schade heb. Hoe gaan we dit oplossen? En ik wil graag hierover gebeld, via whatsapp of gemaild worden ipv via een forum communiceren. Graag persoonlijk contact.

Je wordt ook persoonlijk gebeld maar men kan niet zeggen wanneer.