Skip to main content
Vraag

Slechte 5G ontvangst tijdens fietstochten op Texel

• April 23, 2026
  • 4 reacties
  • 31 keer bekeken

Tijdens fietstochten op Texel vielen delen van de fietskaarten onderweg telkens weg. Ik gebruikte de fietsknooppunten app. Van de storingen heb ik screenshots gemaakt waarop te zien is dat er gaten vallen in de kaarten terwijl de route als groene lijn doorloopt. Ik heb een iPhone 15 plus, waarvan alle functies goed lijken te werken. Uitzetten, opnieuw opstarten, het hielp allemaal niets. Wat kan van deze storing de oorzaak zijn en wie kan hier iets aan doen?

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 23, 2026

Beste ​@Johghahn zet je mobiel op 4G(+), werkt even goed en kost ook nog eens veel minder stroom, zodat de batterij van je mobiel langer mee gaat.

Succes

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2026

Dag JanD.

Dat ga ik proberen. Maar betekent je suggestie dat 5G voor navigeren ‘minder is’. dan de oudere 4G? 

HG, Johan H

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 23, 2026

Beste ​@JanD 5G draait momenteel nog merendeel over de 4G(+) lijn en is nog geen zelfstandig 5G (N78).

KPN is druk bezig met de uitrol er van, zie eventueel de dekkingskaart hieronder:

https://antennekaart.nl/

als er bij de antenne 1/28 staat heb je surrogaat 5G, staat er 1/28/78 heb je echt 5G

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2026

Dank voor deze info! Dat verklaart voor mij een boel. Ik had kennelijk last van ‘surrogaat’ in het deel van Texel waar ik fietste.

een prettige dag verder!

Johan Hahn