Skip to main content

Heb voor de vakantie mijn simonly verhoogd naar super unlimited.

Ging goed tot afgelopen maandag .

In plaats van 1000 mbit zakte de snelheid naar 3 en soms 2 mbit.

Ik sta op een camping in de buurt van Oldenburg .

Ook mijn vrouw, die een Symio (kpn) sim heeft, heeft niet of nauwelijks snelheid.

Volgens mijn linker bovenhoek werkt KPN hier samen met vodafone

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste ​@Elydewaal in Duitsland is het mobiele netwerk lang niet wat we in NL gewend en verwend zijn.

Heb je al eens geprobeerd handmatig een provider te kiezen? Dan kun je soms betere resultaten krijgen.

Hoi ​@Elydewaal 

In Duitsland kun je het beste kiezen voor Telekom DE, die heeft in Duitsland het beste 4G en 5G mobiele netwerk, zeker in de buurt van grote steden zoals Oldenburg.
Deze kun je handmatig selecteren in het menu van je smartphone, zoals mede community lid  ​@JanD 
al aangaf in zijn reactie.

Ga in het menu van je smartphone, ook bij die van je vrouw, naar netwerkinstellingen of mobiel netwerk en laat je smartphone zoeken naar beschikbare netwerken op de camping waar jullie staan.

Vodafone DE werkt niet samen met KPN, maar je kunt er wel gewoon gebruik van maken.
Alleen is dat netwerk iets minder dan die van Telekom DE.

Het mobiele netwerk van O2 DE raad ik af, aangezien die nog veel plekken heeft met verminderde of geen mobiele dekking.

Bedankt jongens,  maar geprobeerd zonder resultaat.

Er staat hier dichtbij een zendmast van de NDR, misschien dat die invloed heeft.

Hoi ​@Elydewaal 

Graag gedaan.

Maar een zendmast voor televisie en radio kan niet storen op de frequenties van mobiele telefonie, daar liggen de frequenties veel te ver van elkaar, en ook op andere banden dan mobiele telefonie.

De televisie- en radiotoren in mijn woonplaats Arnhem, heeft ook antennes van de mobiele netwerken van KPN en Odido aan de betonen buitenmuur hangen, zonder dat dit elkaar stoort.

Nee, ik denk eerder dat de mobiele zendmasten (van Telecom DE, Vodafone DE en O2) te ver weg staan van de Camping bij Oldenburg, waardoor je op de camping een verminderde dekking ervaart.
Want hoe verder je van de dichtstbijzijnde zendmast af zit, hoe langzamer het internet op je smartphone, maar daarnaast spelen er nog veel meer factoren hierbij mee.

De volgende onderwerpen zijn van invloed op je internetsnelheid.

• Het type mobiele apparaat dat je gebruikt.
  • De drukte op het internet of de internetpagina.
  • Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk.
  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast.
  • Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen.
  • Weersomstandigheden, zoals onweer.

Goedemiddag ​@Elydewaal , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

In landelijke of afgelegen gebieden, zoals campings, kan de netwerkdekking minder goed zijn. Zelfs als er normaal gesproken wel sprake is van een goede dekking, kan de lokale infrastructuur beperkend zijn. Campings kunnen tijdens vakantieseizoenen ook druk zijn, wat kan leiden tot een overbelasting van het netwerk. Dit kan resulteren in lagere snelheden omdat meer mensen dezelfde zendmast gebruiken. Wat je nog zou kunnen proberen, is handmatig een ander netwerk kiezen mits mogelijk. Soms kan het helpen om je telefoon opnieuw op te starten of handmatig te zoeken naar een netwerk dat mogelijk een betere verbinding biedt.

Hoi ​@Elydewaal

Nee, ik denk eerder dat de mobiele zendmasten (van Telecom DE, Vodafone DE en O2) te ver weg staan van de Camping bij Oldenburg, waardoor je op de camping een verminderde dekking ervaart.
Want hoe verder je van de dichtstbijzijnde zendmast af zit, hoe langzamer het internet op je smartphone, maar daarnaast spelen er nog veel meer factoren hierbij mee.

De volgende onderwerpen zijn van invloed op je internetsnelheid.

• Het type mobiele apparaat dat je gebruikt.
  • De drukte op het internet of de internetpagina.
  • Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk.
  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast.
  • Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen.
  • Weersomstandigheden, zoals onweer.

Eigenlijk vermoed ik dat bovenstaande wel eens kan kloppen. Zijn er ook andere mensen op de camping waarvan je weet dat ze KPN hebben? Ervaren deze mensen hetzelfde?

Ik ben in vier weken vanuit Nederland via noordduitsland naar Denemarken gereisd en terug.

Snelheden variërend van 500 tot 50 mbt, maar 0,2 mbt was ik nog niet tegengekomen .

Ben er nu ook achter dat 1000 mbt wel héél positief gedacht is van KPN 😏

Goedemorgen ​@Elydewaal :)

Hoop dat je een mooie vakantie hebt gehad! In het buitenland kan het helaas voorkomen dat je op bepaalde plakken slechte dekking hebt en dan zal de kwaliteit van je verbinding ook afnemen. Hier in Nederland hebben we natuurlijk invloed op dit soort zaken maar zodra je in het buitenland zit, niet meer. 

Reageer