Skip to main content
Beantwoord

Vragen over de aankomende wijziging van mijn mobiele abonnement

• 21 januari 2025
  • 22 reacties
  • 327 keer bekeken

• Deelnemer
  • 7 reacties

Ik heb een mail ontvangen van campagne@kpn.com   . hierin staan wijzigingen van de voorwaarden van mijn mobiele abonnement.  Ik heb geprobeerd hier een vraag over te stellen bij de servicedesk van KPN maar die kunnen deze mail niet inzien!  Vreemd.  Ik heb vragen over de wijziging maar die kan ik dus niet stellen.  Nu heb ik de mail maar beantwoord met een vraag maar ik heb niet het idee dat deze wordt gelezen of beantwoord.  Wat de doen? alvast bedankt

Ed

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Goedenavond ​@edko

Je hebt helemaal gelijk: deze mailbox wordt niet uitgelezen. Dus fijn dat je hier contact met ons zoekt. Al mijn collega’s kunnen je vragen beantwoorden en informatie vinden over deze wijziging, zelfs als de mail niet aan jouw klantgegevens gekoppeld is. Excuses dat je eerdere poging niet succesvol was.

Voor meer informatie hebben we een handige pagina met veelgestelde vragen: kpn.com/wijzigingmobiel. Hier vind je misschien al het antwoord dat je zoekt?

Wil je liever persoonlijk geholpen worden?

• Dan kun je een belafspraak maken. Eén van mijn collega’s belt je terug op een moment dat jou goed uitkomt.
  • Daarnaast kun je je vraag direct hier stellen, in dit topic
  • of contact opnemen via onze sociale media kanalen
  • Liever een formulier invullen? Dat kan ook via onze website → Online contactformulier

Met deze opties hopen we je snel en naar tevredenheid te kunnen helpen!

Bekijk origineel

22 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7007 reacties
  • Antwoord
  • 21 januari 2025

Goedenavond ​@edko

Je hebt helemaal gelijk: deze mailbox wordt niet uitgelezen. Dus fijn dat je hier contact met ons zoekt. Al mijn collega’s kunnen je vragen beantwoorden en informatie vinden over deze wijziging, zelfs als de mail niet aan jouw klantgegevens gekoppeld is. Excuses dat je eerdere poging niet succesvol was.

Voor meer informatie hebben we een handige pagina met veelgestelde vragen: kpn.com/wijzigingmobiel. Hier vind je misschien al het antwoord dat je zoekt?

Wil je liever persoonlijk geholpen worden?

• Dan kun je een belafspraak maken. Eén van mijn collega’s belt je terug op een moment dat jou goed uitkomt.
  • Daarnaast kun je je vraag direct hier stellen, in dit topic
  • of contact opnemen via onze sociale media kanalen
  • Liever een formulier invullen? Dat kan ook via onze website → Online contactformulier

Met deze opties hopen we je snel en naar tevredenheid te kunnen helpen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 januari 2025

Shyrin,

Bedankt voor je snelle reactie.  Uiteraard heb ik op de pagina met “wijzigingmobiel”gekeken. Maar daar staat niet wat ik zoek.  Ik had ook al een belafspraak gehad voordat ik hier een post maakte. De servicemedewerkster kon niet in de mailbox van campagne@kpn.com kijken. Ze had er blijkbaar ook nooit van gehoord. Ik bood aan om de mail naar haar te forwarden maar dat kon niet. Toen heb ik de mail op haar verzoek zo'n beetje voorgelezen en vertelde ze dat het een soort marketing/actie mail was. Later opeens niet meer…  Mijn eigenlijke vraag was of ik de opgespaarde gigabytes van de afgelopen tijd wel mee mag nemen.  In de nieuwe voorwaarden wordt gezegd dat je niet verbruikte mb';s 2 maanden kunt opmaken en dan ben je ze kwijt.  Ik zou deze vraag graag beantwoord hebben. Het lijkt me redelijk dat ik ze kan behouden. Ik heb ze immers in een vorig contract verkregen. Dus mijn “eigendom".  Maar mijn logica hoeft natuurlijk niet de logica van KPN te zijn.  Blijft over dat het raar is dat vanuit een ander emailadres, waar je niet op kunt reageren  zo'n  (eenzijdige) contract wijziging wordt aangekondigd. 

Als je denkt dat het beter is dat ik een contactformulier invul hoor ik het graag. Nogmaals bedankt.

Ed

• 738 reacties
  • 21 januari 2025

Hmm, dit gaat dus om een oud Telfort mobiel abonnement, dat zou ik dat heel snel opmaken. Wat die afgelopen tijd betreft dat is hooguit 2 maanden. Waarbij ongebruikte Mb's werden meegenomen en eerst de oudste bundel op werdt gemaakt.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7007 reacties
  • 22 januari 2025

Goedemorgen ​@edko!

edko schreef:

Mijn eigenlijke vraag was of ik de opgespaarde gigabytes van de afgelopen tijd wel mee mag nemen.  In de nieuwe voorwaarden wordt gezegd dat je niet verbruikte mb';s 2 maanden kunt opmaken en dan ben je ze kwijt.  Ik zou deze vraag graag beantwoord hebben. 

Deze vraag beantwoord ik dan graag. 
Je kon je niet-gebruikte data en belminuten maximaal 2 maanden meenemen. Deze regeling komt te vervallen vanaf de datum die vermeld staat in de e-mail. Dit betekent dat ook de opgespaarde MB’s van de laatste 2 maanden niet meer beschikbaar zijn na die datum. In plaats daarvan krijg je vanaf die datum standaard veel meer data en belminuten in je abonnement: een verdrievoudiging van het tegoed in jouw abonnement. En vanaf dat moment is het mogelijk om gratis data te delen met andere KPN-abonnementen op jouw adres.

edko schreef:

Blijft over dat het raar is dat vanuit een ander emailadres, waar je niet op kunt reageren  zo'n  (eenzijdige) contract wijziging wordt aangekondigd. 

We hebben voor dit e-mailadres gekozen omdat het uitsluitend wordt gebruikt voor het versturen van belangrijke informatie. Uiteraard willen we graag bereikbaar zijn voor vragen of opmerkingen over dit onderwerp, daarom staat op de online pagina uitgelegd waar je terecht kunt als je nog vragen hebt. Uiteindelijk dus bij mij/ ons 😊!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 22 januari 2025

Bedankt voor het antwoord.  Helaas klopt die informatie niet. Ik heb 91 GB gespaard. Mijn bundels MB vervallen niet in mijn huidig abonnement.  Dat was voor mij de reden om dit abonnement aan te houden. Omdat ik periodiek kortstondig veel MB's nodig heb. Die beschouw ik als mijn eigendom  ik heb daar voor betaald niet waar? Nu zouden met terugwerkende kracht  mijn MB's worden afgenomen. Ik vraag me af of dit wettelijk kan.

• 2615 reacties
  • 22 januari 2025
edko schreef:

Bedankt voor het antwoord.  Helaas klopt die informatie niet. Ik heb 91 GB gespaard. Mijn bundels MB vervallen niet in mijn huidig abonnement. 

Volgens mij is er nooit een abonnement geweest waarbij de MB's oneindig bewaard bleven. Het vervalt altijd na een x aantal maanden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 22 januari 2025

Zoals ik zei: Er zijn nooit MB's verdwenen. Anders had ik ook geen 91 GB aan bundels overgehouden.

• 738 reacties
  • 23 januari 2025
edko schreef:

Zoals ik zei: Er zijn nooit MB's verdwenen. Anders had ik ook geen 91 GB aan bundels overgehouden.

Maar heb je dan een oud Telfort abonnement of heb je helemaal geen abbonement maar Prepaid?

Er is blijkbaar ergens mis met jouw abonnement waardoor dit plaatsvindt.

We betalen om een bepaalde hoeveelheid Mb's gedurende een periode van 30 dagen te gebruiken. Daarna begin je weer opnieuw. Bij mij is dat elke maand 5 Gb, wat ik nooit opmaak. 

Bij Telfort kon je maximaal 3 keer je maand bundel hebben.  Met de dubbele data kon dat wel oplopen.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 januari 2025

Ik heb een oud Telford abonnement. De voorwaarden heb ik niet meer. Ik heb het al zo lang. Ik vind niet  dat er iets mis mee is. Het enige was dat ik geen MB's mocht delen. Dat mag straks wel. Maar ik kreeg maar 2 GB per maand. Voor 15,75. Dus niet zoveel.  Het behouden van de bundels maakte dat goed.  In het nieuwe aanbod krijg ik 3GB en moet 1,25 Euro meer betalen.    Ik kan dan beter een ander abonnement nemen. 6 GB voor 15 euro.

• 738 reacties
  • 23 januari 2025

Het punt dat je zoveel Gb's hebt kunnen opsparen lijkt op een fout te duiden. Mij is dat in mijn Telfort periode nooit gelukt. 

Die € 15,00 voor 6 Gb is ook diefstal van je eigen knip tenzij je de € 6,95:van het pluspakket hierop in mindering brengt, hoewel de maandlasten natuurlijk niet veranderen.

Ik betaal € 8,50 voor  5 Gb en onbeperkt bellen en bel ook via het kpn netwerk wat dat betreft zal ik nooit meer een mobiel abonnement bij KPN zelf afnemen. Er zijn zeker minpunten te noemen maar die wegen niet op tegen de hogere kosten.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7007 reacties
  • 24 januari 2025

De discussie over de opgespaarde data wil ik in het midden laten. Het feit is dat per de genoemde datum in de e-mail het opgespaarde tegoed komt te vervallen en het vanaf die datum ook niet meer mogelijk is om ongebruikt tegoed mee te nemen. 

edko schreef:

Ik kan dan beter een ander abonnement nemen. 6 GB voor 15 euro.

Ik begrijp j​e punt @edko, maar ik raad aan om eerst eens een factuur erbij te pakken en te kijken naar de inhoud en het tegoed van je abonnement. Het tegoed dat standaard bij je abonnement zit, evenals eventuele extra bundels, wordt namelijk verdrievoudigd. Dit betekent dat je mogelijk meer waarde krijgt dan je nu denkt. Het is dus goed om te vergelijken voordat je beslist over een nieuw abonnement. We helpen je graag verder als je daar hulp bij nodig hebt: via een belafspraak met onze klantenservice of, als jij jouw klantgegevens invult in jouw community profiel, via dit platform. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 januari 2025

Shyrin,

Bedankt weer voor je reactie.

Ehh Op mijn faktuur  staan geen bundels of tegoed. Alleen een bedrag.  In mijn KPN zie ik dat ik een abonnement heb van 2 GB.   Als ik kijk naar “Beschikbare data” in MijnKPN zie ik 9 regels met De kop ””Abonnement” en daarnaast aantal MB's  .   En wel : 

4000, 4000, 26000, 400, 4000, 400, 26000 en dan nog een regel met

“Elke maand gratis 13 GB extra (TFT) 26000  en een regel met  TFT 200MB voor onbepaalde tijd.

Bedoel je dat met  “Het tegoed dat standaard bij je abonnement zit, evenals eventuele extra bundels, wordt namelijk verdrievoudigd. ?   Laat ik de overige regels even vergeten en kijken naar de een na laatste:  “Elke maand gratis 13 GB extra (TFT) 26000 . Dat wordt dus verdrievoudigd in mijn nieuwe abonnement?  En krijg ik er dus (minimaal)  elke maand bij?  Dan krijg ik inderdaad meer waarde dan ik nu denk.  En is het ook niet erg als ik ze elke maand kwijt ben als ik ze niet gebruik.

Overigens: Zoals eerder gezegd, ik heb al een belafspraak gehad.  Die kenden "campagne@kpn.com” niet en konden me niets vertellen over de nieuwe voorwaarden. 

Ik hoor graag van je.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7007 reacties
  • 24 januari 2025

Op basis van wat je nu aangeeft:

edko schreef:

In mijn KPN zie ik dat ik een abonnement heb van 2 GB.  

en:

edko schreef:

“Elke maand gratis 13 GB extra (TFT) 26000  en een regel met  TFT 200MB voor onbepaalde tijd.

Trek ik de conclusie dat je nu 15GB per maand krijgt. Dit tegoed wordt inderdaad elke maand verdrievoudigd. Het is niet meeneembaar, ongebruikt tegoed komt te vervallen en elke maand krijg je 45GB. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 januari 2025

Shyrin,

Bedankt voor je snelle reactie.   Ik ken de organisatie KPN niet goed.  Wat is de officiele  waarde van jouw conclusie?  Hoe kan ik dat terug zien in een nieuw contract bijvoorbeeld als ik laat verlengen met de nieuwe voorwaarden? 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7007 reacties
  • 24 januari 2025

Ik begrijp dat de wijziging en de impact ervan voor jou nog niet helemaal duidelijk zijn. Graag leg ik dit verder uit:

• De aangekondigde wijziging wordt automatisch doorgevoerd en heeft geen directe link met het verlengen van je abonnement. Er is dus geen verlenging aan verbonden als je niets doet.
  • Mocht je ervoor kiezen om je abonnement te verlengen, dan gelden de nieuwe voorwaarden die horen bij het verlengde abonnement, en niet de aangekondigde wijziging.

Omdat ik nu geen toegang hebben tot jouw klantgegevens, baseer ik mijn uitleg als medewerker van KPN op de informatie die je hier hebt gedeeld. Mocht je willen wachten op de factuur van maart of de ingangsdatum van de wijziging, dan kun je dat natuurlijk doen (en eventueel dan besluiten wat je gaat doen).

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 januari 2025

Shyrin,

bedankt weer voor je snelle reactie. Maar eerlijk gezegd snap ik er niets van. 

Ik kan nu per maand opzeggen volgens mij.

Je schrijft :

De aangekondigde wijziging wordt automatisch doorgevoerd en heeft geen directe link met het verlengen van je abonnement. Er is dus geen verlenging aan verbonden als je niets doet.

Je bedoelt dat de wijziging “stilzwijgend” ingaat als ik niet doe?

Je schrijft

Mocht je ervoor kiezen om je abonnement te verlengen, dan gelden de nieuwe voorwaarden die horen bij het verlengde abonnement, en niet de aangekondigde wijziging.

Ik lees hier: 

Als  ik niets doe (dan verlengt mijn abonnement automatisch net als nu)  Dan ??? Ja dan. Dan gelden de nieuwe voorwaarden ?? elke zijn dat  en niet de aangekondigde wijziging??

Wat is het verschil tussen Nieuwe Voorwaarden  en  Aangekondigde Wijziging?? 

Sorry ik probeer echt om het te snappen maar na 3 keer doorlezen snap ik het nog steeds niet.

Verder:  Je schrijft

Mocht je willen wachten op de factuur van maart of de ingangsdatum van de wijziging

Wat weet ik dan meer?  Op de faktuur staat niets over MB's   al of niet extra.  Alleen een bedrag.  En wat weet ik als de ingangsdatum ingaat. Aks ik daar op wacht wat gebeurt er dan?

Alvast bedankt voor je uitleg.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7007 reacties
  • 27 januari 2025

Goedemiddag ​@edko,
Ik zal puntsgewijs op jouw vragen/reacties reageren:

• De aangekondigde wijziging, waar je nu een e-mail over hebt gehad, gaat automatisch in op de datum die in de e-mail genoemd staat.
    Dit is een wijziging van het abonnement, géén verlenging van het abonnement.
  • Jij stelt de vraag:
    edko schreef:

Hoe kan ik dat terug zien in een nieuw contract bijvoorbeeld als ik laat verlengen met de nieuwe voorwaarden? 

Ik probeer uit te leggen dat aan de aangekondigde wijziging geen nieuw contract of verlenging gekoppeld is.
    Een verlenging van een mobiel abonnement is kiezen voor een nieuw mobiel abonnement van 1 of 2 jaar met hetzelfde mobiele nummer. Kies je voor een verlenging en dus een nieuw mobiel abonnement, dan heb je de keuze uit één van onze huidige abonnementen: een abonnement met of zonder nieuw toestel. Er zit dus een verschil tussen de aangekondigde wijziging en het verlengen van het abonnement. 

• Als je niets doet, dan zijn de aangekondigde wijzigingen in de e-mail van toepassing: verdriedubbeling van het tegoed en de mogelijkheid om onderling MB's te delen. 

• Kies je voor een nieuw abonnement met een verlenging van 1 of 2 jaar, dan kies je voor de voorwaarden van dat abonnement. Een overzicht van de abonnementen die we op dit moment aanbieden, kun je vinden op onze website. Als je deze vergelijkt met het abonnement wat je nu hebt, weet je wat de verschillen zijn.

• De maandelijkse facturen zijn te vinden in de MijnKPN app of MijnKPN Web. Elke factuur bestaat uit minimaal 2 pagina's: de eerste pagina is altijd een voorblad met onder andere het totaalbedrag van de factuur. Op de 2e pagina is altijd een overzicht van het abonnement te vinden. Hier kun je zien hoe de factuur is opgebouwd en wat er allemaal in je abonnement zit. 

• Je krijgt van de aangekondigde wijziging geen nieuw contract toegezonden. De wijziging wordt automatisch doorgevoerd per de aangekondigde datum en de verdrievoudiging van het tegoed zie je terug op de maandelijkse facturen.

• 738 reacties
  • 28 januari 2025

Simpel gezegd de oude TFT abonnementen houden op te bestaan en worden volledig KPN abonnementen. 

Omdat er geen ongebruikt  tegoed kan worden meegenomen krijgt men dus de drievoudige data en belminuten. 

• 738 reacties
  • 30 januari 2025
edko schreef:

Ik moet deels mijn excuses maken, ik wist eerder nog niet wat de basisbundel was.

Wat ik schreef klopt wel maar waarschijnlijk is het verbruik zo laag dat er normaal gesproken weinig data wordt verbruikt zeker als de telefoon thuis een wifi verbinding heeft. Oudere ongebruikte data en bel minuten verdwenen wel echter viel dat niet zo op.

Gebaseerd op de genoemde 15 Gb als basis wordt dat verdrievoudigd naar 45 Gb en naar ik verwacht ook verdubbeld dus begin je na de wijziging elke maand nog steeds  met 90Gb. Nu is het wel aan een KPN moderator om over die verdubbeling uitsluitsel te geven.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7007 reacties
  • 30 januari 2025

Rowi. schreef:

Gebaseerd op de genoemde 15 Gb als basis wordt dat verdrievoudigd naar 45 Gb en naar ik verwacht ook verdubbeld dus begin je na de wijziging elke maand nog steeds  met 90Gb. Nu is het wel aan een KPN moderator om over die verdubbeling uitsluitsel te geven.

Bij deze 😊:
De wijziging geldt voor het standaardtegoed in het abonnement, dat wordt verdrievoudigd. Opties zoals TFT Lang Lekker of Combivoordeel Gratis Dubbele Data blijven ongewijzigd.

Wijziging Telfort Mobiel

Ik pak even fictieve getallen om er een concreet voorbeeld van te geven:
Heb je een abonnement met 100 minuten en 2GB, plus 13GB extra per maand op onze kosten, dan wordt dit tegoed verdrievoudigd:

• 100 minuten x 3 = 300 minuten
  • (2GB + 13GB) x 3 = 45GB

Heb je daarnaast Combivoordeel Gratis Dubbele Data, dan wordt dat verdubbelde tegoed óók toegepast:

• 45GB x 2 = 90GB

De aangekondigde wijziging gaat in op de datum die in de e-mail staat vermeld. Je kunt dit afwachten en zien hoe het uitpakt:

• Controleer je eerstvolgende factuur of bekijk je tegoed in MijnKPN (app of web).
  • Bevalt het niet? Dan kun je altijd nog een andere keuze maken of bekijken welke andere mogelijkheden wij bieden.

• Topper
  • 18 reacties
  • 30 januari 2025

Bedankt ​@Shyrin van KPN , dit biedt mij duidelijkheid. Een compliment!

Wanneer ik je rekensom als voorbeeld neem dan ga ik er niet op vooruit. 

Basisabonnement :10GB x 3 = 30GB

Verdubbelaar: 30 x 2 =60 

Zie mijn Bericht
Ik heb nu elke maand 60GB en onbeperkt bellen

Ik ga er niet op vooruit, maar betaal wel 1,25 euro

Hoe komen jullie mij tegemoet met deze wijziging?

Bedankt i.i.g. 

• Topper
  • 18 reacties
  • 30 januari 2025

@Shyrin van KPN  , dit geld dus voor mijn vrouw met TFT abonnement. In data gaat ze er niet op vooruit, maar gaat wel 1,25 euro extra betalen. Wat is nu het voordeel?

Reageer