Skip to main content

Mijn rekening van oktober 2020 geeft ineens een bedrag van €302,62 voor sms berichten naar het buitenland. Bij controle op nummers van fractuur Filipijnen, Samoa en nog wat van die soort landen. Melding gemaakt, telefoon niks mee gedaan... Doorverwezen naar Kpn met een nummer ergens in Groningen (fraude-onderzoek) Vanaf die dag sms "kapot", rekening afgelopen maand was wel weer normaal.... wederom nog niks aan de telefoon gedaan... Express natuurlijk!! Waarom? Ligt het dus niet aan mij, wie denk je dat er nog steeds die rekening betaald? Juist ja, ik dus, terwijl aan de telefoon allebei de partijen (kpn klantenservice en kpn fraudegeneuzel Groningen) naar elkaar wijst voor teruggave hoge rekening. Terwijl het vreemd is dat ik de aanbevolen (ja, door beiden) oplossing niet heb gedaan. Loop je toch mooi tegen de lamp... 

Ik heb sinds kort ook de s10 en ben er vrijdag 6 november achtergekomen dat ik ook geen sms kan ontvangen. Erg vreemd, want vorige maand is er €302,62 gesmst met mijn toestel (zegt factuur) Gelul, ik lig al vanaf 29 augustus in het ziekenhuis 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Mijn rekening van oktober 2020 geeft ineens een bedrag van €302,62 voor sms berichten naar het buitenland. Bij controle op nummers van fractuur Filipijnen, Samoa en nog wat van die soort landen. Melding gemaakt, telefoon niks mee gedaan... Doorverwezen naar Kpn met een nummer ergens in Groningen (fraude-onderzoek) Vanaf die dag sms "kapot", rekening afgelopen maand was wel weer normaal.... wederom nog niks aan de telefoon gedaan... Express natuurlijk!! Waarom? Ligt het dus niet aan mij, wie denk je dat er nog steeds die rekening betaald? Juist ja, ik dus, terwijl aan de telefoon allebei de partijen (kpn klantenservice en kpn fraudegeneuzel Groningen) naar elkaar wijst voor teruggave hoge rekening. Terwijl het vreemd is dat ik de aanbevolen (ja, door beiden) oplossing niet heb gedaan. Loop je toch mooi tegen de lamp... 

Oja, en het vreemdste is dan toch echt ook nog eens in Gouda in het ziekenhuis lig vanaf 29 augustus...…

 


Hallo @DanielLips75 

 

SMS versturen kan ook door een (frauduleuze) App gebeuren op de achtergrond.

Heb je een app rond de tijd dat die SMS's begonnen geïnstalleerd?


Dag @DanielLips75, goed dat je via het forum contact met ons opneemt.

Heel bijzonder dat jij ineens een hoge rekening krijgt voor het versturen van sms’jes naar het buitenland, terwijl jij dit verbruik niet zelf herkent. Zoals @GeSp aangeeft, kan dit veroorzaakt worden door een app die op de achtergrond sms’jes verstuurd vanaf jouw telefoonnummer zonder dat jij dit door hebt. Ik raad je daarom aan om te controleren welke apps jij hebt geïnstalleerd rond de tijd dat de hoge kosten zijn ontstaan. Daarnaast raad ik je aan om jouw telefoon op malware te controleren. Je kunt hiervoor Malware Bytes gebruiken.

Ik wil ook graag een kijkje achter de schermen nemen. Zou je je profiel hier op het forum willen aanvullen met jouw 06-nummer? Je kunt deze plaatsen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators van KPN. Geef je een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Ik wacht je reactie af.


Hallo,

Nee, ik heb ook niks gedownload wat daarmee zou kunnen rommelen. De malwarebytes-scan levert ook niks raars op...


En nog het bizarste eigenlijk: ik lig al sinds 29 augustus in het ziekenhuis in Gouda met een kritieke 9-voudige beenbreuk. Met een gratis wifi-verbinding...


Wat naar zeg dat je al zo lang in het ziekenhuis ligt in verband met een beenbreuk! Dat lijkt me niet niks. Al moet ik je eerlijk bekennen dat ik niet helemaal zeker weet wat dit hiermee te maken heeft. Ik zie in de afgelopen tijd ook een aantal sms’jes verstuurd binnen Nederland, dus sms’en kan overduidelijk nog wel. 

Desalniettemin snap ik heel goed dat je baalt van deze ontzettend hoge factuur waarvan je het verbruik niet herkent. Het versturen van sms’jes naar het buitenland is gestart op 9 september. De laatste sms’jes zijn verstuurd op 22 september. Ik zie dat er op 9 september ook groot data verbruik heeft plaats gevonden, namelijk meer dan 6 GB. Dit springt er behoorlijk uit tegenover jouw overige gebruik, helemaal als je toen ook in het ziekenhuis lag.

Ik zie dat je op 13 oktober telefonisch contact met ons hebt gehad over de factuur. Mijn collega heeft toen aangegeven dat jouw toestel mogelijk gehackt is en heeft je toen een reset van jouw toestel aangeraden. Hiermee wordt het toestel terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Heb je dit nog gedaan?

Het verbruik lijkt in ieder geval gestopt te zijn, maar nu maak je je nog zorgen over de hoge factuur. Heel begrijpelijk. Ik kan dit bedrag niet voor je vergoeden, sorry, maar ik heb een klacht voor je ingediend. Mijn collega van de klachtafdeling zal proberen binnen een week contact met je op te nemen.