Wanneer komen jullie met oplossingen voor de getroffenen zonder iphones? of is daar ook geen ruimte voor?
Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]
Wanneer komen jullie met oplossingen voor de getroffenen zonder iphones? of is daar ook geen ruimte voor?
Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]
Overigens
En met betrekking tot frustratie omdat dingen lang duren: ja vind je het gek?
Het is een probleem wat al sinds 22 mei in het netwerk zit.
ACTIE!
Of geniet ze van haar vrije avond, na een werkdag…?
En met betrekking tot frustratie omdat dingen lang duren: ja vind je het gek?
Ik begrijp je frustratie en je wens om snel actie te zien. We weten dat het vervelend is wanneer het proces langer duurt dan verwacht: dat vinden we zelf ook.
Wat ik je kan vertellen, is dat we helaas geen mogelijkheid hebben om een eventueel onderzoek te versnellen en een oplossing alleen kan worden geboden, nadat onze technische dienst een probleem officieel heeft vastgesteld.
Het proces begint nadat je zelf eventuele oorzaken hebt uitgesloten en een ticket hebt ingediend bij onze technische dienst. Daarna nemen wij het verder over. Ik begrijp dat het lange wachten irritant is, maar helaas is het voor ons (ja, ook voor ons) allemaal een kwestie van geduld.
Denise benoemde het al: termen zoals 'kul', 'bullshit' of 'dit antwoord accepteer ik niet' zijn helaas niet constructief en passen niet bij de manier van communiceren die we hier op het platform graag zien. We willen een respectvolle en oplossingsgerichte dialoog behouden, zodat we je beter kunnen helpen. Mijn vriendelijke en dringende verzoek is om rekening te houden met onze huisregels en gebruikersvoorwaarden.
Overigens
Wat we wel kunnen doen (en op zijn minst zouden moeten doen), is je op de hoogte houden van de status van je ticket. Ik ga na waarom er nog geen contact is opgenomen door onze technische dienst en kom hier zo snel mogelijk op terug.
Of geniet ze van haar vrije avond, na een werkdag…?
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, echter voor een issue wat sinds 22 Mei bestaat kom je niet meer weg met nog oproepen om geduld te hebben. of te doen alsof een probleem niet bestaat, of verzachten door te zeggen dat haar toestel er geen last van heeft zo als je collega
Met op de hoogte houden ben je inmiddels een maand te laat. Want ja ik heb pas een melding gedaan nadat het voor mijzelf echt onwerkbaar werd, maar toen wist ik al uit welke hoek het kwam.
Dat het vervolgens compleet stil blijft is onacceptabel.
ik vind het leuk dat je op respect doelt. Komen we op het moment dat ik de klantenservice bel en een dame die er al 12 jaar werkte een partij dwars ging liggen. echt respectvol… not
En die ervaring is de exacte reden dat ik pas heb gebeld nadat het onwerkbaar werd. want jullie pakken nooit in een keer een melding correct op. het is altijd wat.
In de tussentijd heb ik zonder enige hulp van jullie een work around gevonden die het voor mij werkbaar maakt, maar ook heel duidelijk de echte oorzaak van het probleem boven water heeft gekregen.
en dat je begrijpt dat ik een snelle oplossing wil? nee ik heb inmiddels een ander abbo afgesloten, het zal me werkelijk aan mijn anus oxideren of je het nog oplost.
Ik vind het echter niet kunnen hoe KPN zo haar klanten laat zwemmen. Het is een dikke middelvinger. Geld vangen zijn jullie goed in, maar als er problemen zijn is er niemand thuis.
En huisregels respecteren? ik heb liever dat jullie je bezig houden met jullie werk - werkende producten leveren zonder bullshit te verkopen. Dan hoeven klanten ook niet boos te worden op jullie. Dat zal de communicatie op dit forum ook verbeteren.
Je krijgt deze reacties puur omdat je zelf niet constructief tickets kan behandelen, niet weet hoe je hoort te communiceren vanuit een klantenservice en niet weet wat een klant van je verwacht, maar ook omdat je interne afdelingen niet met elkaar communiceren en de prioriteiten duidelijk niet op orde hebben.
Oude afgeschreven iphone 11's (toestel uit 2019 wat in 2022 ook al dit soort issues heeft gehad door een fout in het KPN netwerk en met een vergelijkbare actie omgewisseld is) omwisselen met een iphone 13 voor een issue wat gewoon in je netwerk configuratie zit…
En vervolgens ook nog al het abbonnementsgeld sinds mei terug betalen…
maar wij als niet iphone gebruikers krijgen letterlijk nul op request. We worden niet terug gebeld met een oplossing. nee we moeten het maar uitzoeken.
We betalen een Gods vermogen heb al maanden problemen met het netwerk
Ticket aan gemaakt alles maar technische dienst denk ik belt mooi niet terug er word geen oplossing geboden en klanten worden vooral niet gehoord echt te bizar voor woorden.
En dan nog in het slachtoffer rol stappen dit is wel degelijk een algemeen probleem alleen kpn herkent dit niet dat is heel iets anders ik zie deze berichten echt bizar veel voor bij komen en allemaal met de zelfde reactie dat ze niet gehoord worden
Exact
Om deze reden heb ik even alle recente topics hierover geüpdatet.
Puur om aan te geven wat een flauwekul
De directie zou die technische afdeling het vuur aan de schenen moeten leggen. Geen enkel ander bedrijf accepteert dit.
Het is een teken aan de wand, dat klanten dit soort antwoorden als kul gaan beschrijven. Het is inmiddels méér dan duidelijk dat we tickets aan moeten maken. Dat doet men dus ook al een half jaar. Maar na een half jaar komt er niet meer uit dan "Nee het is geen algemene storing! Oja bel de klantenservice even voor een ticket. Groetjes!"
Vervolgens dan gaan roepen dat klanten botvieren is natuurlijk ook niet okay. Je moet je ondertussen in de klant kunnen inleven: netwerkverbinding is instabiel, probleem wordt niet opgelost, klantenservice bagatelliseert/herhaalt riedeltje/blaft soms zelfs af, technische dienst levert geen oplossing en KPN blijft maar incasseren. Het abonnement kosteloos beëindigen? "Oh nee meneertje/mevrouwtje dat kan zéker niet!". Klanten resetten de netwerkinstellingen, mogen elke keer weer alles opnieuw instellen. Ik was bijvoorbeeld weer een uur verder voordat heel m'n smartwatch weer opnieuw draaide. En dan 2 min na reset: oh ben weer offline.
Mocht
Eigenlijk is het heel eenvoudig en ben ik minder goed thuis, bekend in het technisch gedeelte zoals
Het simpele is, en zo ga ik altijd te werk, nooit een probleem bagatelliseren, negeren als bedrijf maar het probleem bij de bron aanpakken en oplossen.
Altijd kijken naar het totaalplaatje.
Ik kan roepen tot ik om val. Kpn gaat mij niet bedanken. Zelfs al zou ik gelijk hebben. Daarmee bevestigen ze namelijk de hele problematiek. Ik zou het waarschijnlijk niet eens accepteren.
Zojuist gebeld door een medewerker van de technische dienst van kpn of ik hem even het hele probleem opnieuw wil uitleggen omdat het niet duidelijk werd uit de melding. Een persoon die duidelijk geen kaas had gegeten van netwerken. Met het verzoek of ik even alle momenten wanneer dit gebeurt wil opschrijven.
Ik heb hem om deze reden opgehangen.
Eerst moet ik de hele handel escaleren telefonisch en dan krijg ik een of andere persoon aan de lijn die niet meewerkend is en me het zoveelste onzinverhaal op de mouw wil spelden.
KPN Fix die shit
Dat het vervolgens compleet stil blijft is onacceptabel.
Dat is het ook, dat ben ik helemaal met je eens.
In de tussentijd heb ik zonder enige hulp van jullie een work around gevonden die het voor mij werkbaar maakt, maar ook heel duidelijk de echte oorzaak van het probleem boven water heeft gekregen.
Fijn om te horen dat je een workaround hebt gevonden die voor jou werkbaar is.
Ik wil graag benadrukken dat het vaststellen van een technische oorzaak van een probleem uiteindelijk aan onze technische afdeling is.
… nooit een probleem bagatelliseren, negeren als bedrijf maar het probleem bij de bron aanpakken en oplossen.
Bagatelliseren of negeren is niet de bedoeling. Wij nemen alle meldingen serieus en werken hard om problemen op te lossen, ook al kan dat soms helaas langer duren dan gewenst. Net als jij, kijken wij ook altijd naar het totaalplaatje.
In reactie op Francoix:
We begrijpen dat de situatie erg frustrerend voor je is en we willen je ervaringen en feedback zeker serieus nemen. Echter, de toon en taal in je berichten zijn niet in overeenstemming met de huisregels van deze community. Uitdrukkingen zoals “werkelijk aan mijn anus oxideren”, “bullshit” en “shit” dragen niet bij aan een constructieve communicatie en beschouw ik als onvriendelijk. Daarnaast hebben we gemerkt dat je meerdere berichten over hetzelfde onderwerp hebt geplaatst, wat als spam wordt beschouwd en het overzicht in de community verstoort.
Zojuist gebeld door een medewerker van de technische dienst van kpn of ik hem even het hele probleem opnieuw wil uitleggen omdat het niet duidelijk werd uit de melding. Een persoon die duidelijk geen kaas had gegeten van netwerken. Met het verzoek of ik even alle momenten wanneer dit gebeurt wil opschrijven.
Ik heb hem om deze reden opgehangen.
Eerst moet ik de hele handel escaleren telefonisch en dan krijg ik een of andere persoon aan de lijn die niet meewerkend is en me het zoveelste onzinverhaal op de mouw wil spelden.
KPN Fix die shit
Op het moment dat er contact met jou opgenomen wordt door onze technische dienst en je wilt het gesprek niet aangaan, dan kunnen wij niets voor je betekenen. Je ervaart een issue met ons netwerk, dan zijn zij degene die het onderzoek aansturen en dat kan, op basis van input vanuit jou.
Op basis van onze huisregels geven we je hierbij een officiële waarschuwing. We verzoeken je om in je berichten voortaan een respectvolle en constructieve toon aan te houden, zodat we samen in gesprek kunnen blijven. Bij herhaaldelijke overtreding kan dit leiden tot verdere maatregelen.
Admin edit: verduidelijking bericht
KPN zojuist opgebeld, weer iemand gesproken die weigert te escalleren, leidinggevende kan niet bereikt worden, ik moet maar een klachtenformulier invullen.
Er is totaal geen wil om wat voor een probleem dan ook op te lossen, de bureaucratie gaat voor.
ik haal deze even weg, de term grapjas heeft iets meer duiding nodig omdat je waarschijnlijk niet begrijpt waarom ik je zo noem.
Ik heb zojuist een terugbelverzoek neergelegd bij je collegas van de helpdesk voor iemand die wel in staat is om dit probleem op te lossen. Ik verwacht voor 12.30 terug gebeld te worden.
Op het moment dat er contact met jou opgenomen wordt door onze technische dienst en je wilt het gesprek niet aangaan, dan kunnen wij niets voor je betekenen. Je ervaart een issue met ons netwerk, dan zijn zij degene die het onderzoek aansturen en dat kan, op basis van input vanuit jou.
Op basis van onze huisregels geven we je hierbij een officiële waarschuwing. We verzoeken je om in je berichten voortaan een respectvolle en constructieve toon aan te houden, zodat we samen in gesprek kunnen blijven. Bij herhaaldelijke overtreding kan dit leiden tot verdere maatregelen.
Dit is iets heel anders. Ik zie een lijst van de topics die ik aan heb gemaakt dan ook graag als reactie tegemoet
De reden waarom ik niet bereidwillig ben om nog input te leveren als mij gevraagd wordt is omdat ik niet ga bijhouden wanneer dit probleem bij mij voor komt. Ik heb een work around en ben dus niet meer een of ander proefdier.
tevens ben je met die vraag als TD er weken te laat. Als men dat niet begrijpt is het zonde van mijn tijd. Ik ben bereid om met iedereen te spreken mits constructief. oftewel DIRECT met betrekking tot doorvoeren van de hier genoemde fix. Dat wil ik met alle liefde testen. de rest… nee, to little to late
met betrekking tot toon en taalgebruik: je oogst wat je zaait, deze reactie is er ook weer een die duidelijk laat zien dat je niet constructief richting een oplossing werkt.
Ik heb zojuist een terugbelverzoek neergelegd bij je collegas van de helpdesk voor iemand die wel in staat is om dit probleem op te lossen. Ik verwacht voor 12.30 terug gebeld te worden.
Er is niet terug gebeld.
Ik ben momenteel weer in de telefoon met KPN.
Er ligt een nieuw terugbel verzoek.
Jullie nemen de klanten helemaal niet serieus.
En als iemand dit bloot legd krijg die een officiële waarschuwing lekker makkelijk zorg maar dat jullie mobiele netwerk stabiel word of komen met oplossing en of compensatie
Helaas is de gehanteerde MTU (en voor IPV6 of Path MTU Discovery aan staat) door de fabrikant ingesteld en moet een toestel geroot worden om dit aan te passen.
Als dat zo is dan kan KPN dat dus ook niet aanpassen.
Op de Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus 5g is een harde waarde van 1500 ingesteld hier. deze geeft geen problemen, maar is niet zo als het hoort.
Alleen bij een MTU grootte van 1280 is Path MTU Discovery niet nodig immers 1280 is de laagste MTU size die toegestaan is bij IPv6.
… nooit een probleem bagatelliseren, negeren als bedrijf maar het probleem bij de bron aanpakken en oplossen.
>
Wij nemen alle meldingen serieus en werken hard om problemen op te lossen, ook al kan dat soms helaas langer duren dan gewenst.
We begrijpen dat de situatie erg frustrerend voor je is en we willen je ervaringen en feedback zeker serieus nemen. Echter, de toon en taal in je berichten zijn niet in overeenstemming met de huisregels van deze community. Uitdrukkingen zoals “werkelijk aan mijn anus oxideren”, “bullshit” en “shit” dragen niet bij aan een constructieve communicatie en beschouw ik als onvriendelijk. Daarnaast hebben we gemerkt dat je meerdere berichten over hetzelfde onderwerp hebt geplaatst, wat als spam wordt beschouwd en het overzicht in de community verstoort.
**Beste
Ik heb nergens over *shit* of *bulshit* gesproken. Dergelijke woorden heb ik absoluut nergens eerder geschreven.
Jouw reactie leest een beetje vreemd, verwarrend op mijn reactie waarin ik alleen mijn gedachten deel. Precies waar een forum voor dient - het delen van meningen - voor mij is dat geen spam maar gewoon eerlijk zijn hoe ik iets aanpak.
Ik weet dat dit niet gehanteerd wordt omdat je dit door middel van icmp logging kan zien.
Helaas is de gehanteerde MTU (en voor IPV6 of Path MTU Discovery aan staat) door de fabrikant ingesteld en moet een toestel geroot worden om dit aan te passen.
Als dat zo is dan kan KPN dat dus ook niet aanpassen.
Dit moet aan de providerkant aan worden gezet. in dit geval is de telefoon client en stond aan tot 22-5-2024
Op de Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus 5g is een harde waarde van 1500 ingesteld hier. deze geeft geen problemen, maar is niet zo als het hoort.
Alleen bij een MTU grootte van 1280 is Path MTU Discovery niet nodig immers 1280 is de laagste MTU size die toegestaan is bij IPv6.
klopt, echter werkt voor IPv6 het net anders als voor IPv4.. Ja je zou het aan beide kanten op 1280 in kunnen stellen, maar dit kan aan de android kant niet zo worden gedaan.
“IPv6 routers do not perform IP fragmentation. IPv6 hosts are required to do one of the following: perform Path MTU Discovery, perform end-to-end fragmentation, or send packets no larger than the default maximum transmission unit (MTU), which is 1280 octets.”
dat laatste is ivm security overwegingen overigens ingetrokken uit de standaard en Path MTU Discovery is de aangewezen wijze al weer sinds 2020 ook werkt het niet want dan heb je problemen met oudere telefoons die op 1500 staan. Path MTU Discovery is het enige mogelijke antwoord hier.
François schreef:
Ik weet dat dit niet gehanteerd wordt omdat je dit door middel van icmp logging kan zien
Ik neem aan dat je dan wel ICMPv6 gelogd hebt en niet ICMP want dan zie je dat inderdaad niet.
Kan je me ook zeggen welke tools je gebruikt hebt om dat te loggen?
Dit platform is niet bedoeld als chat,
Ik gaf aan “meerdere berichten over hetzelfde onderwerp hebt geplaatst”, daarmee bedoel ik dit:
ik heb enkel direct gerelateerde topics geupdate met een verwijzing naar de uitwerking van het probleem in dit topic.
Dat is niet de bedoeling.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.