Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt Apple Watch For Your Kids support bij KPN?

• 17 oktober 2024
  • 6 reacties
  • 164 keer bekeken

LarryK
Helper

Ik kon in het bovenstaande (gesloten) forum geen bevredigend antwoord vinden. Mijn vraag is simpel: gaat KPN ondersteuning bieden voor “Apple Watch for your kids” en zo ja, wanneer? Op dit moment lijkt dat nog niet mogelijk. De functie houdt het volgende in, volgens Apple:

Apple Watch voor je kinderen stelt je in staat om met je iPhone een Apple Watch in te stellen voor kinderen binnen je huishouden. Het horloge krijgt dan een eigen telefoonnummer en account. De mobiele dienst van de provider maakt het mogelijk om het horloge van je gezinslid te verbinden met het mobiele netwerk via een eigen abonnement, zodat je gezinslid verbonden blijft, zelfs zonder dat jouw iPhone in de buurt is. Bekijk onderstaande tabel om te zien welke providers Apple Watch voor kinderen ondersteunen voor GPS + Cellular-modellen van de Apple Watch Series 4 of nieuwer.

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi @LarryK, goede vraag! Wij ondersteunen gezinsconfiguratie niet. En dat is een vereiste om een Apple Watch in te kunnen stellen voor kinderen. Voor zover mij bekend zijn er op dit moment ook geen concrete plannen om dat te gaan ondersteunen. Mocht dat wel zo zijn, dan laten we dat natuurlijk weten.

In de tussentijd is de alternatieve optie om een Kids sim abonnement te nemen voor je kind. Daarmee kan dan wel een Apple Watch gekoppeld worden.

Bekijk origineel

6 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28237 reacties
  • Antwoord
  • 21 oktober 2024

Hoi @LarryK, goede vraag! Wij ondersteunen gezinsconfiguratie niet. En dat is een vereiste om een Apple Watch in te kunnen stellen voor kinderen. Voor zover mij bekend zijn er op dit moment ook geen concrete plannen om dat te gaan ondersteunen. Mocht dat wel zo zijn, dan laten we dat natuurlijk weten.

In de tussentijd is de alternatieve optie om een Kids sim abonnement te nemen voor je kind. Daarmee kan dan wel een Apple Watch gekoppeld worden.

Ik denk dat veel ouders zit hier op te wachten!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 januari 2025

Hallo allemaal,

De statement van de moderator in dit draadje klopt niet helemaal. Gezinsconfiguratie is volgens mij gewoon beschikbaar op elke iPhone. Gewoon een iCloud-account aanmaken voor uw kind en toevoegen aan Gezin.

In een ander draadje heb ik onderstaande eerder geplaatst:

Ik heb nog niet alle mogelijkheden compleet bekeken, maar wil graag de volgende observatie toevoegen.

Andere forumpostings in acht genomen is - voor diegenen die het wenselijk achten - een dure oplossing voor een cellular Apple Watch met e-sim/multi-sim voor kinderen mogelijk. Maar dus mogelijk niet in de veilige Gezinsomgeving van Apple.

Voor de mensen met een wat kleinere beurs lijken er ook mogelijkheden. Imho opvoedkundig misschien zelfs beter dan de dure oplossing, omdat het zelfstandigheid en (data-) zuinigheid in de hand lijkt te werken.

Voor diegenen die hun kinderen dus ietwat ouderwets willen opvoeden - met de belangrijkste voordelen van de tijd waarin we leven - lijkt het volgende mogelijk met een cellular Apple Watch, ook de wat oudere modellen:

• Een kinderaccount kan worden aangemaakt onder Gezin op de iPhone van één van de ouders/voogden, wellicht ook beide.
  • Een Watch kan direct worden toegevoegd voor dit minderjarige familielid.
  • Voor kinderen met een iPhone kan deze kinderaccount ook worden gekoppeld aan een iPhone, evt met sim-kaart, ook prepaid.
  • Aan deze iPhone kan ook een Watch worden toegewezen, zonder e-sim/multi-sim.
  • In beide gevallen lijkt volledige controle over de instellingen van de Watch (en eventueel de iPhone), inclusief het beheren van contacten, mogelijk. Dit middels Schermtijd en Schooltijd in de gezinsomgeving van Apple.
  • In beide gevallen kan een kind op de Watch, met wifi, gebruik maken van Facetime-audio en iMessage, en een aantal andere functionaliteiten. Locatie is/lijkt beschikbaar bij contact met een WiFi-netwerk.
  • WiFi op de Watch kan verbinden met de hotspot op een andere iPhone.

Nu het belangrijkste, imho:

• Het belangrijkste aspect van deze opzet - dus met een cellular Apple Watch - lijkt dat de SOS-functie beschikbaar blijft, op een zelfde manier als op een iPhone. 
  • Op het moment dat de SOS-functie door het kind geactiveerd wordt, belt de Apple Watch cellular 112, zelfs zonder verbinding met Bluetooth, WiFi of een GSM netwerk.
  • Dus ook zonder e-sim/multi-sim, en vermoedelijk nagenoeg wereldwijd.
  • Zonder betaalde data-verbinding (e-sim/multi-sim) wordt er mogelijk geen locatie gestuurd en worden er volgens mij mogelijk geen Berichten verstuurd naar Noodcontacten.
  • Dit staat beschreven in de Apple Watch handleiding voor SOS-gebruik.
  • In vergelijking met een normaal telefoontje duurt het iets langer om de verbinding met de 112-centrale op te bouwen. Voordat de verbinding opgebouwd wordt, tijdens de aftelklok, wordt er duidelijk hoorbaar een sirene/alarm afgespeeld.

Niet onbelangrijk:

• Misbruik van 112 is niet toegestaan, dus testen ook niet.
  • In overleg met 0900-8844 heb ik besloten dit te posten, met namens de Politie het uitdrukkelijke verzoek om te benadrukken dat testen niet toegestaan is. Dit om te voorkomen dat het 112-netwerk overbelast wordt, of dat de centrale niet bereikbaar is voor mensen die het echt nodig hebben.
  • Kinderen moeten duidelijk worden geïnstrueerd voor het toepassen van deze functionaliteit.
  • Ouders of voogden blijven verantwoordelijk voor het gebruik of misbruik hiervan.
  • De functionaliteit kan een bijdrage leveren aan de veiligheid en zelfstandigheid van onze kinderen.
  • Het kind wordt alleen ‘gevolgd’ als de Watch verbinding heeft met een WiFi-netwerk en de opzet respecteert zo - min of meer - de privacy van het kind.

Voor gebruikertjes van een iPhone is ook o.a. de app 112NL in veel talen beschikbaar. Meer functionaliteit maar voor zover ik kan lezen vereist deze app wel een mobiel abonnement. Meer informatie en links beschikbaar op o.a.  Rijksoverheid.nl en de FAQ 112.

Mvg, Bas.

TNeef
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 februari 2025

is er al nieuws over de apple watch for kids functie?

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Hoi ​@TNeef 

Welkom op de community van KPN.

Nee, daar is nog helemaal niets over bekend, anders zou een moderator dat allang hebben gedeeld op de community van KPN, en op de pagina van multisim.

Daarnaast heeft Apple de functie “Apple Watch for Kids” (voorheen Gezinsconfiguratie) nog helemaal niet beschikbaar gesteld voor de inwoners van Nederland.
Het is dus nog niet beschikbaar bij alle mobiele providers in Nederland.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Apple Watch For Your Kids  (Bron. Apple)

Compatible Models

Apple Watch Series 10
GPS + CellularApple Watch Series 9
GPS + CellularApple Watch Ultra 2
GPS + CellularApple Watch Series 8
GPS + CellularApple Watch Ultra
GPS + CellularApple Watch SE
GPS + CellularApple Watch Series 7
GPS + CellularApple Watch Series 6
GPS + CellularApple Watch Series 5
GPS + CellularApple Watch Series 4
GPS + Cellular

Country or Region Supported Carriers (Actuele lijst Januari 2025)

United States

AT&T6

C Spire

Cricket Wireless6

T-Mobile USA6

BetterRoaming6

UScellular4

Verizon Wireless6

Australia

• BetterRoaming6

Bahrain

• Batelco6
  • Zain6

Canada

• Bell4
  • SaskTel
  • Telus
China mainland

Service availability and supported cities for Apple Watch are determined by each carrier. Contact your carrier for service and city details.

• China Telecom4
  • China Unicom

France

• BetterRoaming6

Germany

• Telekom6
  • BetterRoaming6
  • Vodafone
Hong Kong

This product has been optimized for use in Hong Kong and will not work in mainland China.

• 1O1O4
  • 3
  • csl4
  • SmarTone

India

Reliance Jio5

Japan

• au14
  • Rakuten4

Kuwait

• Zain

Macao