Skip to main content
Vraag

Admin wachtwoord Box 12 werkt niet

  • April 20, 2025
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Sinds vandaag weer terug bij KPN en wil alles instellen zoals ik het graag wil hebben. Echter krijg ik elke keer de melding “Wrong login information” Ik heb alles al geprobeerd wat ik in de andere topics zag staan (resets, andere links, andere browser, cookies e.d. echt ALLES) maar het lukt nogsteeds niet! via de knp app wel de naam en wachtwoord kunnen wijzigen maar via de webversie kom ik in geen mogelijkheid mijn router in. Is er iemand die enig idee heeft wat er fout gaat en wellicht een oplossing heeft?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 20, 2025

Beste ​@Bob_Crouwel zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

en/of

192.168.2.254 of

mijnmodem.kpn of

instellen.local


Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Bob, welkom op de KPN Community. Ik zie dat Jan je goede tips heeft gegeven en ik zou de volgende stappen nog even proberen:

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Als de bovenste aanvullende stappen nog steeds niet werken dan is er wat vreemds aan de hand en moeten we even verder zoeken.


JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 24, 2025

@Remco van KPN  ​@Bob_Crouwel  Deze optie is er ook nog.

De QR code achterop het modem scannen met je camera app van smartphone of tablet en van het gecreëerde tekstbestandje de eerste 10 karakters  kopiëren en plakken in het inlogscherm van het modem.