Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.26.06.10

Categorie:Experia Box V10
  • July 16, 2026
  • 130 reacties
  • 4122 keer bekeken
Toon eerste bericht

130 reacties

• July 29, 2026

En dus ook niet met andere Wi-Fi punten, zie mijn opmerking van vanmorgen. Opvallend dat dit soort reacties zich nu ongeveer een week na de eerste al dan niet handmatige updates beginnen aan te dienen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Het schijnt dat sommige updates maar een verbinding van een week kunnen volhouden, ik weet het niet maar komt structureel terug

• July 29, 2026

Wat mij ook opvalt: op de tweede poort van één van de EW's heb ik een apparaat bedraad aangesloten. Die aansluiting was altijd op de juiste manier zichtbaar in het topologieoverzicht. Nadat ik de betreffende EW vanmorgen opnieuw gestart heb lijkt dat apparaat direct op de V10 aangesloten, dus niet meer via de EW. Dat ging zelfs bij de vorige versie van de kpn-software tot nu toe altijd goed.

Verder worden alle W-Fi apparaten die (toch wel) een verbinding lijken hebben via één van de Wi-Fi-punten in het overzicht van verbonden apparaten nu als LAN-apparaten weergegeven, aangesloten op de LAN-poort van de V10 waarop het betreffende Wi-Fi-punt is aangesloten.

Maar de naam van mijn V10 (mijnmodem) wordt op de overzichtspagina nog steeds wel goed weergegeven.😉 1 Stap vooruit, 2 achteruit?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Topologie kijk ik maar niet meer naar,  die klopt hier ook niet, althans  wat groen zou moeten zijn is oranje.

Ik zie nu wel mijn netgear switch  en dat had ik nu net niet moeten schrijven, die netgear switch staat nu bij niet meer verbonden apparaten ( koekkoek)

Maar mijn Box 12 , laat nu wel alles mooi over de sw2 punten verdelen en zelfs sw2 punt op zolder doet wat ie moet doen, dat is een tijd geleden 

• July 29, 2026

Ik zie nu wel mijn netgear switch  en dat had ik nu net niet moeten schrijven, die netgear switch staat nu bij niet meer verbonden apparaten ( koekkoek)

Zie mij topic daarover:

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Echt  nog geen 2 uur geleden stond dat ding er gewoon erin, en nu staat ie vermeld bij niet meer verbonden apparaten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

Ik heb ook nog wel een stukje feedback of een feature request. Maak een switch waarmee je aan of uit kunt zetten dat de v10 master is van de mesh. Dat ding is er nooit voor gemaakt en de functie is zeer slecht geïmplementeerd gezien alle problemen en het feit dat het door jullie niet stabiel te krijgen is. Je kunt dan de sw2 als standalone configureren en die de mesh laten doen, daar zijn ze ook voor gemaakt en dan kan de v10 ook gewoon doen waar die voor is gemaakt is namelijk router zijn en meer niet. 

Tevens is het ook niet handig om wifi op de v10 aan te hebben staan in combinatie met sw2 omdat de v10 te oud is voor wifi6. Al met al heeft de v10 niets toe te voegen aan een mesh netwerk buiten het routeren van verkeer en het uitdelen van ip-adressen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 29, 2026

Ik krijg idd de box 12 toe gestuurd, om het paired syndroom te onderscheppen.

Heeft toch te maken met dat wifi 6 gebeuren volgens een collega van kpn.

V10 is wifi 5... 

Maar blijf sceptisch.... of dit voor mij DE oplossing is.

Nu met de update van de v10 klapt sw2 erweer uit.

Maar nu al binnen een week.

En staat hij in de topologie niet meer op offline  Maar in een rode balk gekoppeld, en paired

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

En als toegift nadat de boel weer op hobbel was heeft de v10 uit zichzelf zijn eigen wifi ook nog eens aan gezet. Terwijl deze volgens de interface op het modem uit was zie screenshot van wifi analyzer. Na het in de interface aan en weer uitzetten van wifi op de box zijn de door zte corporation uitgezonden 2,4 en 5 GHz signalen weer weg. Het 5GHz signaal paste net niet in het screenshot. Je kunt dus gewoon niet meer vertrouwen op wat de v10 doet wat je in de interface ziet, bijvoorbeeld wifi is uit, maar stiekem toch niet. Goed bezig…….

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 30, 2026

@Radioman, het ontbreken van de rescue bootloader versie is geconstateerd inderdaad, en doorgegeven aan het modemteam.

De performance van de logs is bekend, hopen we in een latere update te verbeteren.

Nou de prutser mogen ook weer aan de slag met het paired not synced issue..En laat ze eens op één issue concentreren en die nutteloze topologie vergeten want twee issues is blijkbaar teveel tegelijk voor ze.

Hoe was het ook al weer “We zien verberteringen en minder meldingen”, waar zien jullie dat in je dromen?? Wat een onzin vanochtend beide sw2 punten nog in sync nu beide offline na een week….

Zonde dat het toch terug gekomen is, ​@Erwin1976.  Bedankt dat je het aangeeft. We willen graag met iedereen constructief in gesprek gaan, en blijven, over onze updates. Meldingen zoals deze zijn dan ook zeker welkom. Wel onderschrijf ik wat Erwin ook al aangeeft over de toon. Ik, wij, begrijpen de frustratie als je regelmatig ingrepen moet uitvoeren om je netwerk op peil te houden. Maar een gesprek gaat beter als je probeert die frustratie eruit te laten. 

Ik vind het verder belangrijk om te benadrukken dat het feit dat jij, helaas, toch geen verbetering ervaart niet wil zeggen dat dit verder niet gebeurt, en gebeurd is.  Ik kan niet altijd alles zeggen, maar dat wat ik wél zeg, is waar. 

Wat mij ook opvalt: op de tweede poort van één van de EW's heb ik een apparaat bedraad aangesloten. Die aansluiting was altijd op de juiste manier zichtbaar in het topologieoverzicht. Nadat ik de betreffende EW vanmorgen opnieuw gestart heb lijkt dat apparaat direct op de V10 aangesloten, dus niet meer via de EW. Dat ging zelfs bij de vorige versie van de kpn-software tot nu toe altijd goed.

Verder worden alle W-Fi apparaten die (toch wel) een verbinding lijken hebben via één van de Wi-Fi-punten in het overzicht van verbonden apparaten nu als LAN-apparaten weergegeven, aangesloten op de LAN-poort van de V10 waarop het betreffende Wi-Fi-punt is aangesloten.

Wil je, in de komende tijd, af en toe nog eens in de topologie kijken of dit zo blijft of zich hersteld? De topologie is niet real time, en bouwt zich op gebaseerd op gegevens die het modem binnenhaalt uit het netwerkverkeer en z'n communicatie met de verschillende apparaten. Dat wordt opgeslagen in een tabel en daarvan wordt de topologie gebouwd. Dan kan het gebeuren dat bij die eerste communicatie na opstarten nog niet alle info binnenkomt. Modem bouwt dan een topologie gebaseerd op incomplete data. En dat wordt dan pas later ververst als het modem betere data heeft binnengekregen én de interne tabel heeft bijgewerkt.

Ik heb ook nog wel een stukje feedback of een feature request. Maak een switch waarmee je aan of uit kunt zetten dat de v10 master is van de mesh. Dat ding is er nooit voor gemaakt en de functie is zeer slecht geïmplementeerd gezien alle problemen en het feit dat het door jullie niet stabiel te krijgen is. Je kunt dan de sw2 als standalone configureren en die de mesh laten doen, daar zijn ze ook voor gemaakt en dan kan de v10 ook gewoon doen waar die voor is gemaakt is namelijk router zijn en meer niet. 

Tevens is het ook niet handig om wifi op de v10 aan te hebben staan in combinatie met sw2 omdat de v10 te oud is voor wifi6. Al met al heeft de v10 niets toe te voegen aan een mesh netwerk buiten het routeren van verkeer en het uitdelen van ip-adressen.

Goede suggestie, Erwin. Uitzetten dat het modem het hoofdapparaat is zal niet gaan gebeuren. Dat is de kern van de KPN Software. Maar we zien inderdaad wel dat het ontbreken van wifi 6 op de V10 ongewenste gevolgen kan hebben. Vooral op het gebied van eindapparaten die verbinden met de V10 in plaats van een SW2, ook al staat die dichterbij. Dat is een punt waar we over nadenken wat daarin het beste is om te doen. Je kunt ervoor kiezen om de wifi op de V10 uit te zetten. Dat betekent dat je dan dus alleen wifi krijgt vanuit de SW2. Je moet dan wel een van de SW2 bekabeld aansluiten. Wel blijft het zo dat de V10 dan het hoofdapparaat is voor het aanpassen van wifi instellingen op draadloze SW2, en voor Extra en Gastwifi (waarbij je voor die laatste de wifi dan dus even tijdelijk aan moet zetten, zoals eerder in dit topic besproken). Voor de bedraad aangesloten SW2 kun je op dat apparaat zelf de instellingen aanpassen.

En als toegift nadat de boel weer op hobbel was heeft de v10 uit zichzelf zijn eigen wifi ook nog eens aan gezet. Terwijl deze volgens de interface op het modem uit was zie screenshot van wifi analyzer. Na het in de interface aan en weer uitzetten van wifi op de box zijn de door zte corporation uitgezonden 2,4 en 5 GHz signalen weer weg. Het 5GHz signaal paste net niet in het screenshot. Je kunt dus gewoon niet meer vertrouwen op wat de v10 doet wat je in de interface ziet, bijvoorbeeld wifi is uit, maar stiekem toch niet. Goed bezig…….

Er zat een bug in de V10 waarbij de fysieke knop en de interfaceknop voor wifi niet helemaal hetzelfde deden. Als je dan beide opties wel eens gebruikt had, dan werd de staat van de wifi (aan of uit) niet goed opgeslagen in ons beheersysteem. Waarbij dan na resets, updates, soms ook bepaalde herstarts, de wifi vanuit het beheersysteem aan of uit werd gezet, volgens de daar opgeslagen waarde. Terwijl dat niet (meer) overeenkwam met wat je zelf had ingesteld.

Die bug is ook in een eerdere versie al opgelost, in de zin dat het niet meer opnieuw voorkomt. Maar voor mensen waar die bug al van toepassing was, kan het wel zijn dat die er nog wel in zit. Dit wijst erop dat dit bij jou het geval is. Wat hiervoor helpt is een Wifi reset via de webinterface, deze:

Want wat die doet is niet alleen je wifi instellingen terugzetten op fabriek, maar ook ons systeem leegvegen. Dus dan begin je schoon. Als je dan daarna de wifi ingesteld hebt zoals je wilt, zou dat ook dan gewoon zo moeten blijven. Ook na resets, update, etc. 

Ik krijg idd de box 12 toe gestuurd, om het paired syndroom te onderscheppen.

Heeft toch te maken met dat wifi 6 gebeuren volgens een collega van kpn.

Paired-not-synced is echt het afsterven van de communicatie tussen het modem en de Wifipunten. Dat staat verder los van wifi 5 of 6, maar heeft wel veel andere factoren die erop van invloed zijn. Dat is ook wat het zo lastig maakt. We hebben al een aantal van die factoren kunnen aanpakken, van waaruit we dus ook verbetering zien. Maar nog niet alles is opgelost. Het lijkt er inderdaad wel op dat het met de Box 12 op het moment beter gaat, maar daar durf ik verder nog niet geheel definitief over te zijn. En is, van daaruit, dus ook geen blanco briefje om in het algemeen V10's om te wisselen voor Box 12.

Stukje, eenmalige, herhaling: Overige opmerkingen rondom onze softwareontwikkeling in het algemeen, beleid etc. worden in dit topic verwijderd. Niet omdat ze niet netjes zijn of wat dan ook, maar om het hier over de V10 update te houden.

Vragen, opmerkingen, discussies kun je hier kwijt: 

En om af te sluiten wat goed nieuws: het zelf kunnen updaten is sinds gisteren weer actief, en lijkt weer goed te gaan 👍🏻

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

@Erik van KPN Heel jammer dat jullie het toch maar blijven proberen om de antieke v10 een nieuw trucje te leren. Het ding is gewoon te oud en nooit bedoeld om iets met mesh te doen.

De wifi van de v10 heb ik nog nooit gebruikt omdat het vroeger niet handig was omdat ie niet mee deed in de mesh en nu niet omdat ie wifi 6 niet aan kan, dus het zijn altijd alleen de sw1 en nu de sw2 geweest die ik gebruik voor wifi in huis. 

Het verhaal over het gebruik van de fysieke knop en interface om wifi aan en uit te zetten vind ik maar raar. Ik heb nog nooit op die knop gedrukt om wifi uit te zetten het enige moment dat dat geweest kan zijn is toen de monteur dat ding als vervanging voor een brak modem van een andere lijn die ik initieel kreeg. Maar dat is inmiddels vijf jaar geleden, toen er nog heerlijk stabiele firmware op de v10 stond en deze niks meer deed dan waar de fabrikant hem voor gebouwd heeft.

Maar mijn vraag over binnen wat voor termijn jullie deze bende op denken te lossen is niet beantwoord, en dat geeft mij een gevoel dat er zoals ik al eens eerder aangaf geen enkele urgentie is om dit op te lossen, dat de klant maar moet lijden voor het hogere doel van kpn, dat is dan maar zo. Dat dit na 9 maanden en een mislukte versie nog steeds niet is opgelost, en ik ben niet de enige heb je al kunnen lezen. Heel klant vriendelijk.

Ronaldo-El-Grande
Deelnemer

Ook hier (voorlopig) goed nieuws na het updaten van de Experia V10 naar V10.C.26.06.10.
De 4 SW2's blijven al een week online, ook die gene die draadloos verbonden is,.

Ook in de Topologie blijft alles groen en oké.

Helaas waren wel na het updaten de zowel de 2.4 als 5 GHz Extra Wifi uitgeschakeld en op de standaard naam teruggezet.

Doordat de wifi op de V10 uitstaat wegens geen wifi6, was het wel even knoeien om uiteindelijk alle SSID's op alle SW2s up te krijgen.

Uiteindelijk is het wel gelukt, maar dit is voor de standaard KPN gebruiker natuurlijk wel een brug te ver en zou ook niet nodig moeten zijn.

Gelukkig lijkt de update wel zin gehad te hebben en het uitschakelen van de extra Wifi namen wordt vast opgelost in nieuwe versies.

We blijven positief!

Helaas ook te vroeg gejuicht, 1 dag later stonden 2 van de 4 SW2's weer als offline in het topologie overzicht. De SSID's waren op alle SW2's gewoon nog in de lucht.

Na een herstart van het thuisnetwerk waren ook alle namen van de SW's ineens weg dus die moest ik handmatig weer invullen.
De SW2's kwamen na de herstart van het thuisnetwerk wel weer groen terug in de topologie.

Deze update lost voor mij in ieder geval het probleem niet op.

Ik ben wel helemaal klaar met het continue tijd te moeten steken in het weer oplossen van problemen die ik niet had voordat KPN besloot om de beide user interfaces van de V10 en de SW's zelf te gaan maken en te integreren!

Het is mooi dat in dit forum de KPN experts proberen uit te leggen welke stapjes er nu weer gezet zijn maar als problemen na maanden nog niet zijn opgelost, moet elk bedrijf beseffen dat de ingeslagen weg dus niet de juiste is en desnoods alles weer terugdraaien.

Wanneer mogen wij als (flink) betalende klant nu een echt definitief goed werkend systeem tegemoet zien?? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 31, 2026

@Erik van KPN Ik heb nog eens nagedacht over dat mijn v10 vanuit het onvolprezen beheersysteem verteld wordt om de wifi aan te zetten na een herstart of update installatie. Dit betekend zoals je aangaf dat er door een bug in het beheersysteem verkeerde informatie staat en dat dit komt door de interface en de fysieke knop om wifi uit te schakelen door elkaar gebruikt te hebben. Nu weet ik heel zeker dat ik nog nooit die fysieke knop heb gebruikt dus dat kan de oorzaak niet zijn.

Waarom moet ik om een probleem met verkeerde data in jullie beheersysteem die er door een bug in jullie software is ingekomen aan mijn kant de boel maar resetten om zo de verkeerde data in jullie beheersysteem te verwijderen? Is dat niet gewoon de wereld op zijn kop? Kunnen jullie niet zien welke v10's allemaal getroffen zijn en de foutieve informatie uit het beheersysteem halen, of te wel je eigen rommel opruimen in plaats die verantwoordelijkheid maar bij de klant neer te leggen?

Verder zoals hierboven ook al aangegeven we betalen jullie flink en krijgen er op dit moment maar weinig voor terug. Jullie hebben met de eigen software een super stabiel draaiend systeem om zeep geholpen en blijven met oogkleppen op maar doorgaan en lijken een blinde vlek te hebben voor de klanten die alleen maar last hebben van dit alles, geen excuses, geen compensatie, geen werkende oplossing alleen maar met de volgende update komen er verbeteringen. Dat het 9 maanden duurt voordat er een nieuwe versie is en niets oplost dat maakt dan weer niet uit, dat heeft de klant maar te accepteren. Hoog tijd voor een evaluatie van het project waarbij vooral de opgeleverde klantwaarde besproken moet worden, want die is op dit moment zeker voor mij 0, ik zie geen enkel voordeel ten opzichte van de oude situatie.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 31, 2026

Het verhaal over het gebruik van de fysieke knop en interface om wifi aan en uit te zetten vind ik maar raar. Ik heb nog nooit op die knop gedrukt om wifi uit te zetten het enige moment dat dat geweest kan zijn is toen de monteur dat ding als vervanging voor een brak modem van een andere lijn die ik initieel kreeg. Maar dat is inmiddels vijf jaar geleden, toen er nog heerlijk stabiele firmware op de v10 stond en deze niks meer deed dan waar de fabrikant hem voor gebouwd heeft.

Dan zal die bug inderdaad niet op jou van toepassing zijn, ​@Erwin1976. En dan heb ik ook geen verklaring waarom de wifi bij jou weer aanstond. We nemen het als een terugkoppeling mee, in ieder geval. 

Dit betekend zoals je aangaf dat er door een bug in het beheersysteem...

Bug in een eerdere versie van de modem software, niet in het beheersysteem. Omdat de beide knoppen niet helemaal hetzelfde werkten kon het gebeuren dat het modem dan de verkeerde wifistaat (aan of uit) doorgaf aan het beheersysteem. Het beheersysteem weet niet dat dit dan niet klopt. Die weet alleen ‘dit is wat het modem mij vertelt’ en weet dat het dat moet opslaan. Wat in dagelijks gebruik dan verder geen probleem geeft. Omdat de opgeslagen waarde in het beheersysteem alleen relevant wordt op het moment van een reset. Maar als er dan een reset gebeurt, en soms dus ook bij een update, dan wordt die opgeslagen waarde teruggezet. En dan kan het dus een issue geven als dit net het tegenovergestelde is van wat je eigenlijk in gebruikt hebt en wilt hebben.

Maar, zoals ik al zei is die bug inmiddels opgelost en komt het dus niet meer nieuw voor. 

Helaas ook te vroeg gejuicht, 1 dag later stonden 2 van de 4 SW2's weer als offline in het topologie overzicht. De SSID's waren op alle SW2's gewoon nog in de lucht.

Na een herstart van het thuisnetwerk waren ook alle namen van de SW's ineens weg dus die moest ik handmatig weer invullen.
De SW2's kwamen na de herstart van het thuisnetwerk wel weer groen terug in de topologie.

Deze update lost voor mij in ieder geval het probleem niet op.

Jammer te horen, ​@Ronaldo-El-Grande :( Maar wel bedankt voor je melding, nemen we mee. 

Wanneer mogen wij als (flink) betalende klant nu een echt definitief goed werkend systeem tegemoet zien?? 

Maar mijn vraag over binnen wat voor termijn jullie deze bende op denken te lossen is niet beantwoord,

Daar heb ik geen antwoord op. We brengen nieuwe software versies uit op het moment dat we die versies hebben, en we ze geschikt bevonden hebben voor uitrol. Natuurlijk willen we zo snel mogelijk problemen verhelpen en nieuwe versies uitbrengen. Maar hoe snel dat in de praktijk gaat is afhankelijk van verschillende factoren. Het enige wat ik op dit moment kan aangeven is dat wat bekend is: we doen nu deze V10 versie, daarna doen we de Box 12, daarna verwachten we SuperWifi 2. En tussendoor doen we Box 14 verder uitrollen. En ondertussen wordt er door de ontwikkelaars hard gewerkt aan nieuwe versies en herhalen we dat hele proces weer.

• July 31, 2026

Helaas , ik moest toch, na een week, de boel resetten, herstarten zeg maar! Ik dacht dat het nu goed zou gaan , na die laatste update, heel jammer!

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 31, 2026

Nou dan wordt het hier spannend🤔, 6 dagen en 21 uur heb ik de nieuwe software voor de box 12 erop staan ( wel na een herstart thuisnetwerk) , maar alles werkt stabiel.

Maar ik merk dat meeste pas na 7 dagen problemen krijgen en ik ben dus bijna bij die 7 dagen.

Ik persoonlijk ben van communicatie (los van de manier men hier vind dat ik dat doe, maar ik communiceer tenminste).

Voor een telecommunicatie bedrijf vind ik de communicatie ver ondermaats en dat blijkt wel aan de vragen die hier gesteld worden en eigenlijk komen de vragen op het zelfde neer .

Concrete antwoorden worden of kunnen worden gegeven en ja dat frustreert.

Wij zijn klanten, betalen service,  de bedragen worden ieder jaar hoger , ivm beveiliging, betere service blablabla 

Dit moet echt veranderen, communiceer als bedrijf gewoon open , deel meer en betrek de klant als die dat wil er meer erbij.

Ik zelf ben tot nu dus gezegend met werkende software, maar ik schijn dus nog de beruchte 7 dagen drempel over.

Ik zal morgen stand van zaken melden hoe hier dan de situatie is.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

Jawel hoooooor hier ook dus na 7 dagen , echt klasse , Chapeau, echt grandioos, hiw krijg je het als bedrijf voor elkaar echt petje af  applaus.

Ja ook hier ga ik dus even lekker los man man man , 7 dagen , hier verzin je het.

V10 of box 12 modem het maakt dus geen donder uit.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 1, 2026

Tjah waarschijnlijk is de verbetering in het paired not synced issue die ze zeggen te zien, dat het ze nu voor alle apparaten op 7 dagen en 15 minuten hebben weten te krijgen, inplaats van precies 7 dagen. 🤣

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Even een kleine mededeling: ik heb een aantal berichten verplaatst naar 'Een plek voor discussie over ontwikkeling, beleid en planning van Product Updates', omdat deze niet zozeer feedback over de update bevatten, maar meer algemene ervaringen en frustraties.

Om het update-topic overzichtelijk te houden, zal ik toekomstige berichten met dezelfde strekking ook naar dat topic verplaatsen. Zo blijft dit topic gericht op concrete feedback over de update. Bedankt voor jullie begrip! 😊

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 1, 2026

Is de handmatige update weer stop gezet?

Heb door een fout opnieuw een v10 opgestuurd gekregen.

Maar heb nu wel een v10 met de oude software 25.08.15

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 1, 2026

@Tamara2776 Klopt die is stop gezet omdat de distributie servers van kpn instorten onder de belasting. Waarschijnlijk wilde iedereen in de ijdele hoop dat er ook daadwerkelijk bugs opgelost waren de firmware zo snel mogelijk hebben. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Tamara2776, was er eigenlijk een Box 12 aan je toegezegd? Als dat zo is, zou ik aanraden om even contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen dan nakijken waarom je opnieuw een V10 hebt ontvangen.

De handmatige updates voor de V10 staan op dit moment gewoon aan!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 1, 2026

@Serenay van KPN drie dagen geleden gaf Erik nog aan dat die was uitgezet vanwege problemen aan jullie kant. En ik heb geen bericht gezien dat het ook weer aan is gezet. Maar misschien is dat stilletjes gedaan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Donderdag in de middag plaatste Erik dit bericht in het Product Update-topic van de Box 12: 

In het begin van deze week hebben we het zelf updaten weer aangezet voor de V10. Dat bleek ons systeem niet leuk te vinden dus is toen weer uitgezet waarna we aanpassingen hebben gedaan. Nu staat het zelf updaten voor de V10 weer aan sinds gisteren. We kijken dat even aan voor we kunnen beslissen of we het ook voor de Box 12 weer aanzetten.

Dus van deze informatie gaan we nu even uit. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 1, 2026

Handmatig staat niet als optie in kpn app.

Er was mij een box 12 toegezegd door een van je collega's.

Heb inmiddels al gebeld naar klantenservice, verzoek is wederom ingediend voor de box 12.

En ook verzoek tot terugbellen van de klachtenbalie.

Als ik had geweten dat ik een v10 toegestuurd zou krijgen had ik hem niet een opgehaald.

Gezien ik de oude gelijk moest inleveren.

Nu kan ik twee keer deze week, alles opnieuw gaan instellen.

De tijdelijke v10 waarmee ik de oude software heb en me sw 2 niet wou koppelen.

Dus weeeer fabrieksreset.

En dan mag ik dat weer doen als ik de box 12 ontvang.

Begint zowat bezigheidstherapie te worden bij jullie.