Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.26.06.10

Categorie:Experia Box V10
  • July 16, 2026
  • 155 reacties
  • 5876 keer bekeken
Toon eerste bericht

155 reacties

Ronaldo-El-Grande
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Als ik nu via de Mijn KPN app naar Mijn Wifi netwerk ga, herkent de app niet meer dat ik op mijn thuisnetwerk zit:

Ik kreeg een melding in de MijnKPN app dat er vanaf nu meer Wifi instellingen mogelijk zijn in de app.

En spontaan wordt mijn thuisnetwerk nu wel weer herkend in de app en eindelijk kan ik ook alle SW2's en de Experiabox volledig in beheer zien. 

Er lijkt dus een update te zijn geweest waardoor de sync tussen V10 / SW2 en de app nu beter lijkt te werken. 

Terug naar fabrieksinstellingen lijkt dus vooralsnog niet nodig.

Ik meld het hier even omdat hier meer mensen last hadden van het niet goed weergeven van alle apparaten in de app.

• September 18, 2026

Op een (groot) tablet is de inlogpagina/ modempagina nog steeds niet volledig in beeld, wordt dit nog mogelijk, ik gebruik nl geen pc of laptop meer.

Verder kan ik de namen van mijn (wifi) apparatuur nog steeds niet wijzigen en slaat de pagina vast bij het "logs" scherm, kan zelfs niet meer uitloggen dan.

Ivm problemen heb ik maanden geleden ipv6 uitgezet, moet dit weer aan of maakt het niet uit?

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 20, 2026

Twee dagen geleden bij toeval ontdekt dat er nieuwe software beschikbaar is voor de V10. In het tabblad Instellingen werd de nieuwe software aangeboden voor installatie, maar pogingen daartoe mislukten zonder enige melding van het resultaat.

Daarop heb ik de modem opnieuw gestart. Dat duurde erg lang, maar leverde geen nieuwe software versie op.

Uiteindelijk heb ik de modem vanuit de Mijn KPN app laten herstellen en daarmee kwam dan wel de update binnen. Maar mijn V10 was daarmee wel in kale fabrieksinstellingen beland. Gelukkig kwamen de wifi- instellingen wel snel weer terug.

Maar niet de Namen die ik mijn apparaten had toegekend, en ook niet de Gereserveerde ip-adressen, en ook niet de Port forwarding regels. Al met al heeft het mij heel wat uurtjes bezig gehouden om dat allemaal weer op orde te krijgen.

En dit was niet de eerste keer dat en modem update mij zoveel speur- en herstelwerk opleverde.

Waarom heeft de KPN software geen functie om de configuratie op te slaan en ook te lezen? Het lijkt mij ZO BASIC!

Misschien moet ik dan toch maar eens uitzien naar een eigen modem en, als ik dan toch zo bezig ben, een andere ISP.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 20, 2026

De pagina slaat vast bij het "logs" scherm, kan zelfs niet meer uitloggen dan.

Ik kan dit bevestigen.
Wanneer je de logs wil bekijken lijkt het geheugen van de browser vol te lopen (meerdere gigabytes) en loopt de pagina vast. Je kunt niet daadwerkelijk de logs bekijken en heel lastig naar een andere subpagina.
Graag even herstellen naar hoe het was voor deze update aangaande logs.

• September 21, 2026

@leannejh 

"Even herstellen"... Haha, ze reageren (nog) niet eens!

Kan iemand anders (dan de moderators) mij vertellen of ipv6 weer aan moet?