Na de update van de router kan ik poort 25 niet meer openen, terwijl ik dat wel zo instel. Andere poorten worden wel gewoon geopend, zoals 80, 443, 993. Ik lees op andere plaatsen hier op het forum, dat KPN poort 25 niet hoort te blokkeren. Gevolg is nu dat ik geen e-mail meer kan ontvangen op mijn mailserver.
Volgens mxtoolbox kan deze geen connectie maken op poort 25, ook telnet vanaf een ander netwerk lukt niet (wat met andere poorten wel lukt).
Â
Bladzijde 1 / 1
Ik ben bang dat dit niet gerelateerd is aan de V10 maar dat TCP poort 25 inkomend hogerop in het netwerk van KPN geblokkeerd wordt immers ook op mijn EdgeRouter constateer ik precies hetzelfde.
Ik ben benieuwd wat de reden is van deze blokkade immers dit moet wel in overeenstemming zijn de netneutraliteitsverordening.
Ik hoop dat er op korte termijn een moderator zal zijn die dit kan ophelderen.
Maar eergisteren, voordat ik de update kreeg (versie 02.00.143W4) werkte de portforwarding voor poort 25 nog wel.
Ook dit nog even geprobeerd:
Â
Maak van het Internet poortnummer dan eens 26, doelpoort gewoon op 25 laten staan.
Test dan van buitenaf via telnet of via die poortchecker of poort 26 dan wel openstaat.
Via de externe checker is hij nog steeds gesloten. Zal straks even op het netwerk zelf proberen om naar poort 25 te telnetten. Zou moeten werken, aangezien de server verder niet is aangepast. Wordt vervolgd.
Kan jou mail server geen imap ondersteunen voor jouw E-mailverkeer?
Want KPN gebruikt voor imap poorten 993 en 587 voor het E-mail verkeer.
Want poort 25 en 110 word al jaren niet meer gebruikt voor het E-mail verkeer.
Het is zeer belangrijk om jou mailserver aan te passen naar nieuwe imap instellingen voor jouw E-mailverkeer.
Het is zeer belangrijk dat jou mailserver zeer goed beveiligd moet worden tegen spam en hackers.
Ik heb ook de v10 met nieuwe firmware. Ik heb poort 25 even naar poort 22 gelust van m'n webserver. En dan word de poort gewoon open gezien hoor.
Â
Interne telnet naar poort 25 werkte ook niet. Was blijkbaar toch wat om gevallen op de server. Dank voor het meedenken! Het lijkt nu weer te werken. Eens kijken of ik het ook aan de praat krijg met poort 587.
Voorheen stonden ALLE poorten open = NIET achter de firewal, in de Experia Box V10 die bij mij in de meterkast staat.Â
Dat kon ik zien door in te loggen op de Experia Box. Na de update van de software kon ik geen mails meer versturen. Op Alle PCs binnen mijn home netwerk deed  smtp.kpnmail.nl niets meer !
De KPN helpdesk kon mij 2024-11-14 niet helpen. Ze dachten dat het kwam doordat ik het oude, maar fantastisch fijne, E-mail programma EUDORA7 gebruiik op 3 PCs.
Het kwam doordat NA de update in de Experiaboxe een aantal poorten, waaronder de SMTP poort25, wel achter de firewall stonden.
In de Experiabox weer ALLE poorten VOOR de firewal gezet (eerst weer loggen op de Experiabox)
Alle PCs binnen mijn home netwerk konder weer e-mail versturen met EUDORA7 !
( PS. Achter de Experiabox in de meterkast heb ik mijn eigen router, die midden in het huis staat, en waarin de firewal WEL aanstaat, en waar alle PCs waaronder de webserver www.leibbrandt.com op zijn aangesloten. In die router staat alleen voor de webserver PC poort 80 open naar buiten ).
He he !
Â
Na de update van de software kon ik geen mails meer versturen.
Jij hebt het over versturen van mail. Dat is wat anders dan het ontvangen van mail.
Dit topic gaat over het ontvangen van mail op poort 25. Hiervoor moet een poort open gezet worden. Dat lukt bij sommige mensen blijkbaar niet lekker.
Jij probeert mail te versturen. Over een onveilige verbinding. Waarbij iedereen mee kan lezen. Naar een server ergens op internet. Naar poort 25 op die server.
Dat word door de firewall met standaard instellingen nu geblokkeerd. Je kunt de firewall instellingen aanpassen. Nog veel beter is de instellingen in je emailprogramma aanpassen naar poort 587. Zodat je voortaan de mail over een veilige verbinding verstuurt.
Blijf bij mijn uitspraak " Ja dat was een slechte service van KPN " De gebruikers van de Experia Box V10 hadden op de hoogte gesteld moeten worden dat er na de update een aantal porten achter de firewall zijn gezet en er dus het een en ander niet meer werkt. Nog erger is dat de KPN helpdesk dat ook niet wist. De zeer behulpzame dame van de KPN helpdesk is meer de een kwartier met me bezig geweest en we zijn er samen niet uit gekomen.  En de meest gebruikers snappen en niets van.
​@Roefy . Ik begrijp dat je het weer aan de praat hebt gekregen?
Â
​@HansLeibbrandt : Ik betreur dat het voor veel gedoe heeft gezorgd. De reguliere helpdesk is doorgaans niet getraind op helpen met eigen mailservers. Dat is klantdomein en wordt niet ondersteund.Â
​@Erwin van KPN Ik heb het inderdaad weer allemaal aan de praat.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.