Skip to main content
Vraag

Hoe stel ik vlan 4 en vlan 6 op de FRITZ!Box 5690 ?

• April 17, 2026
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

Ik heb mijn fritzbox 7590,  vervangen door de 5690 pro. Ik heb deze aangesloten direct met de fiber connectie. Ik heb een aon aansluiting.

Alles werkt, echter vraag ik mij af mbt de iptv kastjes of ik op mijn switch en op de 5690 pro de clan 4 moet instellen. Ik kan dit via de internet/account optie niet vinden. 
wellicht dat dit al goed staat door de kon provider instellingen, maar ik kan dit niet zien.

moet ik nu op mijn switch de bekabelde iptv boxen nog op vlam 4 configureren, of is dit niet nodig.

Alles werkt, maar na rebooten van de fritzbox, wordt de fiber verbinding niet direct gezien. Dit in tegenstelling tot wanneer je de ont/wan aansluiting gebruikt. Het lijkt erop dat na een reboot van de fritzbox, duurt het vrij lang voordat de fiber connectie weer op komt.

ook na rebooten vallen de iptv boxes vaak uit. En ook deze moeten dan weer gereboot worden om deze te activeren.

zijn er mensen met tips voor configuratie van de 5690 pro systeem?

1 reactie

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 17, 2026

Op de Fritz!Box kan je geen VLAN’s instellen, dit gaat automatisch via het provider profiel dat je instelde bij het installeren van de Fritz!box. Dus alles zou zou moeten werken.